Beantwoord

Hoe moet ik inloggen op Public Wifi???

  • 14 July 2020
  • 84 reacties
  • 10647 Bekeken


Toon eerste bericht

84 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@pheelievdd_01

dit lijkt mij  inderdaad de enige optie (dat Proximus u de nodige info bezorgt in een private message)

bijkomende vragen om u en/of Proximus medewerkers toe te laten het probleem op te lossen  

kunt u op uw installlatieadres op het internet (dus niet de public wifi)?

ziet u op uw installatieadres (of op  een ander adres waar nu  verblijft) één oof meerdere Proximus Public WiFi’s?

Reputatie 1
Badge

@familievandesype 

@M_016 

@Charlotte.D 

@Cvanloon 

bedankt iedereen  ik zal wachten op iemand van proximus!

 

Nogmaals bedankt.

Reputatie 1
Badge

@Charlotte.D kan je me de inloggegevens doorsturen op vaxxxx@proximus.be bij mij gaat het langs geen kanten!

Dank bij voorbaat

Reputatie 7
Badge +4

De Public wifi  staat actief (login en paswoord zijn terug te vinden op het MyProximus profiel zelf, zijn gegevens die je zelf hebt aangemaakt want er bestaat al een persoonlijke login ). 
 

Reputatie 7
Badge +4

@Proximus

kunnen jullie bovenstaande door een medewerker op dit publieke forum eens nader bekijken a.u.b.

bv. is Proximus Public WiFi gedefinieerd en is MyProximus actief (voor de auteur)

Je kunt natuurlijk ook een afspraak maken

→ https://www.proximus.be/nl/id_ar_appointsel/particulieren/r-orphans/maak-een-afspraak.html

in dichtsbijzijnde proximus shop zoeken

→ https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html

Reputatie 1
Badge

@M_016@Martin niets gaat, zal waarschijnlijk eens moeten naar shop gaan. De vraag is “wanneer”

 

iedereen bedankt

 

Philippe

Ja inderdaad daarmee loop je inderdaad meer risico’s, en zoals je reeds aanhaalde zeker goed opletten vooraleer je een factuur betaalt….

Reputatie 6
Badge +3

Sorry voor de onduidelijkheid. Het screenshot van de Proximus website is compleet legitiem. Ik had het meer over de factuur waar de adresgegevens opstaan dat dit misbruikt kan worden door fraudeurs.

gelukkig gaat het hier over fraude maar om een identificatiemethode.

Reputatie 6
Badge +3

Klopt inderdaad, die activatiecode kan je maar 1 keer gebruiken dat is de allereerste stap wanneer je in het verleden voor de eerste keer een myrpoximus account hebt aangemaakt. Nadien moet je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Weet je dit niet meer dan moet je zoals reeds voorgesteld een reset uitgevoerd worden.

 

Een gouden raad controleer het rekeningnummer alvorens je betaald, want fraudeurs kijken ook op het internet op zoek naar geplaatste facturen, om het geld door te sluizen naar hun bankrekening. Maar ik zie dat het gaat over een domiciliëring.Let wel  heel goed op wanneer je in uw brievenbus een bericht krijgt dat het rekeningnummer van bijvoorbeeld Proximus of een ander bedrijf aangepast werd. Bel altijd eerst voor te betalen. Dat is omdat in jouw afbeelding van de factuur jouw adres zichtbaar is.

 

 

dit is inderdaad gewoon het aanmeldscherm van http://myproximus.be  → www.proximus.be/login/nl 

als je een nieuw myprox account wilt aanmaken 

→ https://www.proximus.be/MBPWeb/mbp/registration?execution=e1s1&lang=nl

enz…..

Reputatie 6
Badge +2

De afbeelding va M_016 herken ik wel.

die privé gegevens zulle wel nog blijven staan tot morgen vrees ik 

Mss is @pheelievdd_01 de oude inloggegevens kwijt van zijn vroeger gemaakt myproximus account.

Login of wachtwoord van myproximus vergeten, in dit geval  → klik hier

Reputatie 7
Badge +4

@pheelievdd_01

Bovenstaande is zoals @Martin reeds aanstipte info om uw MyProximus account te activeren

Indien dit reeds actief is hoeft u verder met deze activatiecode niets meer te doen

Vervolgens dient u in te loggen op uw MyProximus account met de door u reeds gekozen login en paswoord

Indien u nog geen MyProximus account hebt kunt u er één creëren zoals hieronder aangeduid

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_register/particulieren/support/myproximus/myproximus/myproximus-website/hoe-inschrijven-op-myproximus.html

Eens u toegang hebt tot MyProximus kiest u mijn producten - Proximus Public WiFi

Zoals aangestipt door @familievandesype kunt u aldaar uw public wifi login terugvinden of indien nodig één creëren

Uw bestaand paswoord wordt aangeduid als **** en dient u indien niet meer gekend aldaar te wijzigen (misschien duurt het wel enige tijd/uren vooralleer dit nieuwe paswoord actief wordt)

Succes

 

P.S.

@Proximus gevraagd wordt de privé-gegevens van de auteur in de bovenstaande berichten te verwijderen a.u.b.

 

 

 

@pheelievdd_01 Is dit niet iets dat ze vragen tijdens het volgen van de procedure om je Public Wifi wachtwoord te veranderen , op het moment dat je op dit punt komt hier

→ https://www.proximus.be/login?ru=https:%2F%2Fwww.proximus.be%2Feservices%2Fwps%2Fmyportal%2FmyProducts%2FmyFon

Want dit ziet er een identificatie methode, uit net zoals je dit nodig hebt om een myproximus account aan te maken.

Reputatie 6
Badge +2

@familievandesype

 

Ik heb alles gedaan maar….heb een faktuur bijgevoegd… wat nu?

foto factuur verwijderd door moderator owv bescherming privégegevens

 

Dat is ook de eerste keer dat ik zo iets zie. Als ik zo iets zou krijgen zou ik eens scannen op virussen en malware. En telefonisch eens vragen aan Proximus wat ze willen, en wat eigenlijk het probleem is.

Het tweede stuk herken ik wel. Het bedrag is eerder laag, dat hangt natuurlijk af van de diensten die u heeft. Ik zal wel eens kijken of het rekeningnummer van Proximus klopt. Maar eerst efkens gaan wandelen.

Het rekeningnummer op uw factuur klopt wel, dat is dus OK. En de betaling gebeurt blijkbaar automatisch. 

 

Reputatie 1
Badge

faktuur @familievandesype 

 

foto factuur verwijderd door moderator owv bescherming privégegevens

Reputatie 1
Badge

@familievandesype

 

Ik heb alles gedaan maar….heb een faktuur bijgevoegd… wat nu?

 

foto factuur verwijderd door moderator owv bescherming privégegevens

TBI: wachtwoord public wifi vergeten → klik hier

Reputatie 6
Badge +3

@pheelievdd_01:  Heel jammer om dit te moeten vernemen. Stel gewoon jouw wachtwoord opnieuw in dan zou het moeten werken met het nieuwe wachtwoord. Want jouw probleem zit namelijk hier. Noteer dan het wachtwoord op een papiertje of op jouw laptop.

Reputatie 1
Badge

@familievandesype het was vroeger zo maar na een hersenbloeding en lang verblijf in de kliniek (waaronder één maand in coma) vergat ik het meeste!

 

Thanks.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer jouw wachtwoord opnieuw ingesteld is moet je gewoon Public Wi-Fi selecteren en hiermee verbinding maken. Dat is het ook hetzelfde voor jouw Toshiba laptop.

Reputatie 1
Badge

@M_016 telefoon is een Huawei Lte P20 en laptop is Toshiba.

Reputatie 6
Badge +3

@pheelievdd_01  : Als het fout gaat met uw wachtwoord dan moet je even jouw wachtwoord opnieuw instellen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_pwd/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/wachtwoord-van-hotspots.html

Reageer