Beste,
Ik zag net op de website van proximus dat er een nieuwe internet box met wifi 6 beschikbaar is voor flex klanten.
Via welke weg kan deze aangevraagd worden ?
mvg Jason
Beste antwoord door Pat52
Bekijk origineelBeste,
Ik zag net op de website van proximus dat er een nieuwe internet box met wifi 6 beschikbaar is voor flex klanten.
Via welke weg kan deze aangevraagd worden ?
mvg Jason
Beste antwoord door Pat52
Bekijk origineelMet modem only bedoelt hij enkel een modem zonder de router functie ingebouwd, maar dat bestaat niet bij PX.
Ik dacht nochtans op userbase ooit eens gelezen te hebben dat Proximus voor bedrijven een modem-only bbox3 met aparte router plaatsten?
Maar of ze die ook leveren aan privéklanten is natuurlijk weer een andere vraag!.
Dit is inderdaad de box die ik bedoel 🥳.
De specificaties zijn alvast veel belovend nu nog een toestel in huis zien te krijgen 😀.
Ik ben net nieuwe klant en had de technieker tijdens de installatie hier om gevraagd maar wis van nog niets 🙁
Grt Jason .
Via My Proximus zal je dezelfde geavanceerde instellingen kunnen aanpassen als in de B-box 3.
Op dit ogenblik worden er nog geen internetboxen gegeven aan bestaande klanten tenzij eventueel nodig bij een storing waar een technieker ter plaatse komt.
Via de pilot hebben we de gebruikerservaring getest en feedback gekregen. Hieruit bleek bijvoorbeeld dat er voor de lancering nog verfijningen moeten gebeuren voor bestaande klanten, om een vlotte intallatie te kunnen verzekeren. Bij nieuwe klanten is de situatie eenvoudig of wordt je geholpen door een technicus.
Gezien de huidige economische situatie is het aanbod van uitrusting beperkter. We nemen op dit moment liever geen risico's met onze voorraden.
Deze dienst is bij mij actief 😁. Nog beter zelfs ik heb een fiber aansluiting en via de kabel heb ik gigabit internet maar via wifi haal ik max 500 Mbs .
Dit is dan ook een van de reden dat ik graag de nieuwe box zou in gebruik nemen omdat ik dan ook de inkomende snelheid op wifi kan halen . ☺️
Het installeren schijnt voor de techniekers ook nogal wat tijd in beslag te nemen, maar het is in feite zoals bij ieder nieuw toestel zo dat er ook eerst wat ervaring moet opgedaan worden.
Het installeren schijnt voor de techniekers ook nogal wat tijd in beslag te nemen, maar het is in feite zoals bij ieder nieuw toestel zo dat er ook eerst wat ervaring moet opgedaan worden.
Waar haal jij dit antwoord van uit welke bron? Telkens opnieuw raaskal je over zaken waar je niets over weet. Want je eertse opmerking hier was FYI: Proximus heeft nog niet veel van die HGW4 en worden dus nog maar beperkt uitgedeeld.
Het toestel waarmee je de snelheid meet moet dan ook uiteraard 802.11ac ondersteunen
Zelf doe ik de test altijd via wifi in de buurt van een Wifi booster V1die als access point is ingesteld en met een Cat6E kabel direct naar de B-Box loopt zonder onderbreking .
Als de test start dan knippet het led lampje van de 5Ghz .
Het toestel die ik gebruik is een Iphone 13Pro deze zou toch wel de 1000Mbs
Grt Jason
Is er al meer nieuws, nu toch al heel wat maanden verder.
Ik had een probleem met mijn 5GHz band en heb gebeld, ze hebben dit kunnen oplossen en toen ik vroeg of ik recht had op een BBOX4 dan werd dit precies ontweken en stelde hij voor om mijn abonnement te upgraden naar een maxi ofzo.
Is me ook totaal niet duidelijk met welk abonnement mijn ‘internet comfort’ overeenkomt van Flex.
Ik heb internet+tv (geen mobiele en vaste telefoon, wel vast telefoonnr maar denk dat iedereen die heeft).
Kan er bv geen technieker passeren naar bestaande klanten, ik zou hier eventueel nog iets voor willen betalen ook al vind ik dat bestaande klanten ook wel eens mogen op eerste plaats gezet worden.
Precies altijd nieuwe klanten dat de kortingen krijgen en het nieuwste. Ben al 15j klant. :-(
Ik vermoed dat het nog steeds exclusief is voor nieuwe klanten?
Is er ondertussen meer info bekend?
Ondertussen zijn de nieuwe modems al een tijdje uit en vroeg me af of ik er nu wel eentje kan verkrijgen als bestaande klant.
het is een beetje jammer om met een modem waar in oude technologie verwerkt is als fiber klant aan de slag te moeten gaan.
Waarom zou Proximus de modem moeten vervangen als alles perfect werkt met de oude modems.?
Mijn modem werkt niet perfect hoor de wifi valt af en toe en de wifisnelheden waar ik voor betaald kan ik niet halen door de oude technologie.
Ter info: een reactie van een moderator op het Fr-forum
************
Nouvelle b-box wi-fi 6 | Proximus Forum
Voici les conditions pour obtenir l’internet Box :
Avoir un Pack Flex avec une expérience Internet supérieure (+ 11euros), Flex (ou Flex Fiber), Flex (ou Flex Fiber) XS+, Flex (ou Flex Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (ou Flex Fiber) ou un Pack Flex SE Business Flex (ou Flex Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) ou accepter de changer son pack actuel vers un de ces packs
Les échanges ne sont pas fait proactivement et le client doit avoir installé et pouvoir utiliser My Proximus ou avoir un mobile dans son pack puisque les codes wifi sont disponibles dans MyProximus ou peuvent être envoyés par SMS.
*************
Vertaling
Dit zijn de voorwaarden om de Internet Box te verkrijgen:
U hebt een Flex Pack met een superieure internetervaring (+ 11 euro), Flex (of Flex Fiber), Flex (of Flex Fiber) XS+, Flex (of Flex Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (of Flex Fiber) of een Flex SE Business Flex Pack (of Flex Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) of akkoord gaan met het wijzigen van uw huidige pack in een van deze packs
Er is geen proactieve ruil en de klant moet My Proximus geïnstalleerd hebben en kunnen gebruiken of een gsm in zijn pack hebben, vermits de wificodes beschikbaar zijn via MyProximus of per sms verstuurd kunnen worden.
Hier ook een vraag ivm omruilen bbox3 naar bbox4 → Omruilen Oude Bbox3 (8j oud) -> Internet Box | Proximus Forum
Ter info: een reactie van een moderator op het Fr-forum
************
Nouvelle b-box wi-fi 6 | Proximus Forum
Voici les conditions pour obtenir l’internet Box :
Avoir un Pack Flex avec une expérience Internet supérieure (+ 11euros), Flex (ou Flex Fiber), Flex (ou Flex Fiber) XS+, Flex (ou Flex Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (ou Flex Fiber) ou un Pack Flex SE Business Flex (ou Flex Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) ou accepter de changer son pack actuel vers un de ces packs
Les échanges ne sont pas fait proactivement et le client doit avoir installé et pouvoir utiliser My Proximus ou avoir un mobile dans son pack puisque les codes wifi sont disponibles dans MyProximus ou peuvent être envoyés par SMS.
*************
Vertaling
Dit zijn de voorwaarden om de Internet Box te verkrijgen:
U hebt een Flex Pack met een superieure internetervaring (+ 11 euro), Flex (of Flex Fiber), Flex (of Flex Fiber) XS+, Flex (of Flex Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (of Flex Fiber) of een Flex SE Business Flex Pack (of Flex Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) of akkoord gaan met het wijzigen van uw huidige pack in een van deze packs
Er is geen proactieve ruil en de klant moet My Proximus geïnstalleerd hebben en kunnen gebruiken of een gsm in zijn pack hebben, vermits de wificodes beschikbaar zijn via MyProximus of per sms verstuurd kunnen worden.
Beste,
Alvast bedankt voor de info
Ik heb een proximus flex fiber pack met de superieure wifi ervaring eveneens is er ook een gsm met nummer in het pack aangekocht.
De my proximus app is actief en in gebruik .
Ik denk daar bij aan alle voorwaarden te voldoen om een nieuwe wifi box met wifi 6 te kunnen verkrijgen.
**********
Vertaling
Cher,
Merci pour l'info
J'ai un pack proximus flex fiber avec une expérience Wi-Fi. Un téléphone portable avec numéro dans le pack a également été acheté.
L'app my proximus est active et en cours d'utilisation.
Je pense réunir toutes les conditions pour pouvoir obtenir une nouvelle box WiFi avec WiFi 6.
& bijkomende info
Blijkbaar dient er conform info op het Fr-forum naar 0800xx800 te worden gebeld om de internetbox te bekomen indien men aan de vermelde voorwaarden voldoet (niet via het forum)
Ter info: In principe zou indien er geen verdere vertraging meer zou optreden de internetbox (mits betaling van een onetime fee) vermoedelijk na de verlofperiode ook bij bestaande klanten kunnen geïnstalleerd worden (cfr Fr-forum)
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.