Beste,
Ik zag net op de website van proximus dat er een nieuwe internet box met wifi 6 beschikbaar is voor flex klanten.
Via welke weg kan deze aangevraagd worden ?
mvg Jason
Beste antwoord door Pat52
Bekijk origineelBeste,
Ik zag net op de website van proximus dat er een nieuwe internet box met wifi 6 beschikbaar is voor flex klanten.
Via welke weg kan deze aangevraagd worden ?
mvg Jason
Beste antwoord door Pat52
Bekijk origineelTegen het einde van dit jaar wil proximus al een 2 Gbps aanbieden om een prik uit te delen aan TN.
Ik ga wel nog verder doen met gemiddeld 72 Mbps …. 🙄 We zouden hier al eens blij zijn als we minstens 100 halen :-)
Terwijl de Fiber reclame ons om de oren zwaait op TV
Onze nieuwe Internet Box omvat Wi-Fi 6 en is inbegrepen bij onze Flex Pack-combinaties met een superieure internetervaring.(Word blijkbaar nu alleen bij nieuwe klanten geïnstalleerd )
Wat is Wi-Fi 6 (ax) en wat is het verschil met Wi-Fi 5 (ac)?
Wi-Fi 6 is de nieuwe generatie van wifi, ook gekend als Wi-Fi 802.11 ax. Die omvat verbeteringen tegenover de vorige versies. De nieuwe Internet Box maakt gebruik van Wi-Fi6.
Vergeleken met Wi-Fi 5 biedt Wi-Fi 6 een aantal voordelen:
Stabielere & snellere wifi Ben je klaar voor de Wi-Fi 6 revolutie?
Onze wifi is een krachtpatser, maar kan het moeilijk krijgen in goed geïsoleerde huizen. Met de nieuwste mesh-technologie combineer je de kracht van Wi-Fi 6 met de Wi-Fi Boosters om echt overal bereik te hebben.
Vanaf ongeveer 1.5 maand geleden mogen wij als techniekers bestaande 3v+ vervangen met internet box maar als er moet een geldige reden zijn en als we dat doen dan moeten wij ook huidige wifi booster(s) v1 met v2 ook vervangen dus is dat veel tijd verlies voor ons. Persoonlijk als ik tijd heb en klant wilt dat echt graag hebben doe ik meestal moeite om dat te plaatsen maar we hebben het in de zomer bijna altijd druk. Bij verhuis kregen we meestal bij onze taken om de 3v+ te vervangen met internet box. Dus als het niet in onze taken staat, dan bepalen we zelf of het nodig is of niet. Bij de eerste installatie moeten we zelfs minstens één keer internet box resetten dus installeren we momenteel echt niet graag internet box. Proximus moet beter oplossing vinden voor Wi-Fi codes bij internet box want dit moeten we ook zelf aanvragen of kiezen bij onze programma (welk niet altijd lukt) en moeten ze die bugs ook eruithalen die voor ons moeilijk maakt om dat te installeren. Dit kan ik wel allemaal begrepen sinds de nieuwe modem 4-5 maanden geleden uitgebracht was.
FYI: Proximus heeft nog niet veel van die HGW4 en worden dus nog maar beperkt uitgedeeld.
Bij mij mag deze nieuwe box altijd geïnstalleerd worden 😉🤗👍
Dit is inderdaad de box die ik bedoel 🥳.
De specificaties zijn alvast veel belovend nu nog een toestel in huis zien te krijgen 😀.
Ik ben net nieuwe klant en had de technieker tijdens de installatie hier om gevraagd maar wis van nog niets 🙁
Grt Jason .
Onbeperkt surfen thuis met max. 100 Mbps download- en 30 Mbps uploadsnelheid.
Dankzij de nieuwe Internet Box met Wi-Fi 6 technologie, kan je genieten van:
Beheer je wifi met de MyProximus-app:
Met de Wi-Fi Booster vergroot je je wifi bereik of sluit je je tv draadloos aan. Je hebt recht op 1 Wi-Fi Booster in je Flex pack (op aanvraag of op initiatief van de technieker).
In geval van een onverwachte internet onderbreking is Flex Emergency Internet de oplossing! Je activeert de dienst via de MyProximus-app en gebruikt het Proximus mobiele netwerk om verder te werken, te surfen... zonder extra kosten.
Onbeperkt bellen naar vaste lijnen + 1000 min/maand naar gsm's in België 24/7.
Recent van iemand van ¨Proximus zelf gehoord die er installeert dus als die liegt dan lieg ik inderdaad ook, ik ga hier trouwens niks posten die ik uit mijn duim zuig, waar jij mij al herhaaldelijk van verdenkt precies
Trouwens iets nieuws kan altijd voor verassingen zorgen, en dat zullen we dit verder dan wel hier en op andere socials enz.. wel vernemen zeker zoals altijd.
Tenslotte als de proximus medewerkers er kunnen voor zorgen dat
Bedankt voor de info.
Zal half juni nog eens op deze topic terug komen voor de procedure om eentje te kunnen aanvragen .
mvg Jason
Hier zelfde probleem bij nieuwe installatie. Het komt er op neer dat ze iets leveren dat niet naar behoren werk.Reeds al spijt om Proximus te kiezen.
Hier nog wat info over de internetbox
De nieuwe Internet Box werd formeel al in mei gelanceerd, maar is pas eind deze zomer geleidelijk aan beschikbaar voor het grote publiek. In eerste instantie is dat vooral voor nieuwe klanten. Bestaande klanten zullen op termijn wel kunnen vragen naar een nieuwe modem, maar het bedrijf wil niet aanmoedigen dat iemand die nog maar 1-2 jaar een nieuwe modem heeft, die nu al gaat vervangen.
Dat past in het groene gedachtengoed, maar ook in de realiteit van het chiptekort waarmee de wereld intussen al twee jaar kampt. Proximus zegt dat het zowel van producent Sagemcom als van chipleverancier Broadcom genoeg stock krijgt, maar niet genoeg om iedereen vanaf dag 1 te upgraden. Het blijft een spanningsveld waar achter de schermen stevige gesprekken over worden gevoerd, maar als niet iedereen tegelijk wil upgraden, zouden er geen noemenswaardige leveringsproblemen mogen zijn.
------------------------------------
Deze heeft vele voordelen :
Ook verbruikt het toestel tot 24,5 procent minder stroom ten opzichte van de vorige generatie (de BBox v3 uit 2018)
Vind ik interessant om minder energie verbruik te hebben met tijd.
Benieuwd of iemand met 70 of 85 Mbps wel 100 Mbps zou kunnen halen met deze, tenzij het echt niet uitmaakt … maar van veel gelezen (en hier ook meegemaakt) ooit op 100 voor anderhalf jaar en dan gezakt naar 85 (door het zogezegde drukke verkeer)
Gewoon afwachten tot de PX forummedewerkers morgen hier de draad opnemen en kunnen natrekken of je er recht op hebt.
Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.
De bbox4 = “internet box” is inderdaad equivalent en gewoon een opvolger van de bbox3 met een meer performanter chipset en geheugen aan boord. De fiber modem moet nog altijd door Proximus geplaatst worden die dan aangesloten wordt op de WAN poort van de bbox3 of internet box.
Er mag wel een goedgekeurde vervanger van de bbox zoals bvb sommige goedgekeurde Fritz!boxen geplaatst worden door de klant, mss komt er vroeg of laat ook ooit een mogelijkheid om een goedgekeurde fibermodem/router te mogen plaatsen ipv van deze van Prox.
Als je de foto’s bekijkt is dit een modem die hogere snelheden aankan(10 giga poort) aangezien Proximus van plan is de snelheden(down/up) over fiber nog te verhogen. Niet dat ik dat nodig heb maar vooral interessant voor bedrijven denk ik dan.
Mvg Artie
Als je de foto’s bekijkt is dit een modem die hogere snelheden aankan(10 giga poort) aangezien Proximus van plan is de snelheden(down/up) over fiber nog te verhogen. Niet dat ik dat nodig heb maar vooral interessant voor bedrijven denk ik dan.
Mvg Artie
inderdaad verwarrend artikel waar de termen “fiber” en “modem” gebruikt worden deed mij meer aan een fibermodem (ONT) denken maar aangezien ze het hebben over Wifi6E (6 GHz) gaat dit inderdaad over de router=internet box.
Gaat over deze Internet Box (prototype)
je tweede link gaat over een fiber modem toch nee ?
Ik zie dat de volgende box “ internet box +” zal heten
inderdaad zowel deze voor VDSL2 en deze voor Fiber.
Maar voor de decoders die noemen ze nu TV box, zo zal het nog minder duidelijk worden over welke box iemand het heeft ;-)
Heb je dit zelf al getest op verplaatsing of je nog public wifi kunt gebruiken want er zijn er nog altijd die ik weet met een bbox3 waar public wifi uit staat toch nog public wifi kunnen gebruiken, dit is zelf zo bij mijn zus als ze bij mij komt kan ze Proximus public wifi nog gebruiken.
Ter info: Volgens ik hier al gelezen heb van iemand anders kun je modem only in de instellingen doen van de Internet box via MyProximus.
Denk niet dat er een modem only bestaat, alleen de internetbox met router ingebouwd, zoals de Bbox3.
Dns servers zijn nog nooit aanpasbaar geweest, die staan hardware matig vast ingesteld… vermoed vd internetbox ook niet aanpasbaar.
Je kan op pc wel zelf een andere DNS instellen via de lan instellingen/eigenschappen van je netwerk kaart.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.