Beste,
Ik zag net op de website van proximus dat er een nieuwe internet box met wifi 6 beschikbaar is voor flex klanten.
Via welke weg kan deze aangevraagd worden ?
mvg Jason
Beste antwoord door Pat52
Bekijk origineelBeste,
Ik zag net op de website van proximus dat er een nieuwe internet box met wifi 6 beschikbaar is voor flex klanten.
Via welke weg kan deze aangevraagd worden ?
mvg Jason
Beste antwoord door Pat52
Bekijk origineelMijn inziens zullen de Proximus medewerkers morgen dan ook wel melden als dit niet via hen kan ingeleid worden. Enfin we zien wel wat hun reactie zal zijn hierop.
Spijtig genoeg heeft men voor fiber installatie twee apparaten nodig die aan je stopcontact hangen wat ikzelf niet zo spaarzaam meer vind. Neem daarbij nog 2 wifi boosters ...
Waarom geen modem/router die het allemaal kan en rechtsteeks op je fiberkastje kan aangesloten worden?
Een beetje teleurgesteld in proximus op dit vlak.
Mvg
Artie
Zo ook de nieuwste internetbox(10 Giga) geen fiber input als ik de uitleg(foto’s) op datanieuws zie..En deze verschilt ook van de huidige(nieuwe) bbox4.De bboxen volgen elkaar snel op zo te zien.
Mvg Artie
Voor zover mij bekend kan achter de ONT van Proximus om het even welke (privé- router geplaatst worden
Uitzondering dient mogelijks hierop te worden gemaakt indien gebruik gemaakt wordt van Proximus IPTV, desgevallend eventueel op te lossen door een switch met IGMP snooping aan te sluiten op de ONT en op deze switch én de decoder én de router te verbinden)
Tenzij vergissing mijjnentwege begrijp ik uit de datanews info dat er 2 types van “internet box” zouden kunnen voorhanden zijn
Alles wat je moet weten over de nieuwe internetbox van Proximus - Nieuws - Data News (knack.be)
Proximus wil eind dit jaar een multi-gigabit aanbod lanceren - Nieuws - Data News (knack.be)
Gaat over deze Internet Box (prototype)
je tweede link gaat over een fiber modem toch nee ?
Uitzondering dient mogelijks hierop te worden gemaakt indien gebruik gemaakt wordt van Proximus IPTV, desgevallend eventueel op te lossen door een switch met IGMP snooping aan te sluiten op de ONT en op deze switch én de decoder én de router te verbinden)
klopt de decoder moet bij koper de Bbox zien en bij fiber de ONT.
Het komt er gewoonweg op neer dat Proximus moet kunnen concurreren tegen TN die ook bezig is om tot 10 Gbps op hun kabelnetwerk te kunnen aanbieden !
Ze zeggen wel, geduld is een schone zaak. Ik ga uit van ongeveer 5 jaar 📅 hier in Wenduine 😉
Nieuwe ETA?
Blijkbaar als je geen fiberoptie hebt, moet je eenmalig 49 EUR betalen voor de nieuwe bbox 4 (& wifi booster). Maar volgens de pack-configurator heb je met de ‘superieure’ internet ervaring ‘sneller’ internet dankzij WiFi 6. Ik heb Internet Maxi met een ‘superieure’ ervaring…
Op basis van bovenstaande info komt u normalerwijze via 0800 22800 in aanmerking voor “de nieuwe internetbox” indien uw internet maxi abo deel uitmaakt van een pack met vaste lijn in fiber of via de “oude” (telefonie) lijn in koper (en zonder bijkomende kosten)
Misschien toch nog eens contact opnemen met de helpdesk 0800 22800 indien u aan bovenstaande voldoet, nee?
Een bedenking van mijnentwege: Voor de eigenaar zelf speelt dit ook niet echt een belangrijke rol volgens mij maar voor iemand op verplaatsing kan dit natuurlijk wel belangrijker zijn, al stel ik hier in onze omgeving vast dat er veel hun Public Wifi uitgezet hebben.
En ook zijn er nog problemen met recente software versies bij port forwarden dat poorten toch geblokkeerd zijn, maar als je geen port forwarding nodig hebt vormt dit verder geen probleem.
OK,
Het is beschamend voor Proximus dat na 18 maanden deze nieuwe modem te hebben getest via hun eigen medewerkers. Dat ze nooit de mankementen /problemen deftig hebben onderzocht.
Ook is de onwetendheid bij de technische dienst van Proximus een ramp. Ze kennen de nieuwe modem niet omdat deze als Internet Box genoemd wordt door Proximus.
De telefonische support gaat achteruit en ze sturen klanten door naar dit forum. Hierdoor kunnen de Proximus medewerkers actief hier ook geen direct antwoord geven of je vraag behandelen. Door de vele vragen die normaal gezien perfect kunnen worden beantwoord door de operators via telefonisch contact.
Maar daar loopt het mis omdat Proximus gebruik maakt van Externe call centers die geen kennis hebben van de recentste Proximus producten.
Bedankt voor de feedback allen!
Dns servers zijn nog nooit aanpasbaar geweest, die staan hardware matig vast ingesteld… vermoed vd internetbox ook niet aanpasbaar.
Je kan op pc wel zelf een andere DNS instellen via de lan instellingen/eigenschappen van je netwerk kaart.
Wel jammer dat je nog steeds niet de DNS server’s kan aanpassen. Het aanpassen op de verschillende clients in je netwerk blijft een omslachtig iets. Dan heb je enkel de optie om een eigen router na de bbox te plaatsen wat ik soms wel jammer vind.
Vraag me af of er een specifieke reden is om de DNS servers hard coded te maken.
Mvg
Mss om dan weer klachten te vermijden door klanten die willekeurig DNS servers instellen?
Ja lijkt me een van de mogelijkheden.
Of om dat er een dependency is voor het IPTV gebeuren.
Heb je dit zelf al getest op verplaatsing of je nog public wifi kunt gebruiken want er zijn er nog altijd die ik weet met een bbox3 waar public wifi uit staat toch nog public wifi kunnen gebruiken, dit is zelf zo bij mijn zus als ze bij mij komt kan ze Proximus public wifi nog gebruiken.
De telefonische support gaat achteruit en ze sturen klanten door naar dit forum. Hierdoor kunnen de Proximus medewerkers actief hier ook geen direct antwoord geven of je vraag behandelen.
Maar de Forummedewerkers kunnen toch nog de vraag stellen aan de achterliggende diensten/specialisten ter zake of kan dat dan ook al niet meer?
Beste
Hier bij informeer ik even of er al een datum bekent is waneer bestaande klanten een nieuwe modem kunnen verkrijgen ?
mvg Jason
Onetime fee vind ik schandalig nieuwe technologie voor bestaande klanten moet gratis vervangen zijn ! …..er zijn nog prijzen van extra’s die de pan uitswingen …..alleen voordelen voor nieuwe klanten ??? Ben erover aant denken om te veranderen van provider als dit zo blijft duren .
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.