Beantwoord

Hoe aanvragen nieuwe proximus internetbox ( B-Box V4 )



Toon eerste bericht

77 reacties

Mijn inziens zullen de Proximus medewerkers morgen dan ook wel melden als dit niet via hen kan ingeleid worden. Enfin we zien wel wat hun reactie zal zijn hierop.

Reputatie 7
Badge +5

@JasonV Je kan een nieuwe modem verkrijgen als je pack hiervoor in aanmerking komt. Ik raad je aan om telefonisch contact met ons op te nemen op 080022800.

Spijtig genoeg heeft men voor fiber installatie twee apparaten nodig die aan  je stopcontact hangen wat ikzelf niet zo spaarzaam  meer vind. Neem daarbij nog 2 wifi boosters ...

Waarom geen modem/router die het allemaal kan en rechtsteeks op je fiberkastje kan aangesloten worden?

Een beetje teleurgesteld  in proximus op dit vlak.

Mvg

Artie

Reputatie 7
Badge +5

@JasonV Goed om te lezen! 😊

Zo ook de  nieuwste internetbox(10 Giga) geen  fiber input als ik  de uitleg(foto’s)  op datanieuws zie..En deze verschilt ook van de huidige(nieuwe) bbox4.De bboxen volgen elkaar snel op  zo te zien.

Mvg Artie

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover mij bekend kan achter de ONT van Proximus om het even welke (privé- router geplaatst worden

Uitzondering dient mogelijks hierop te worden gemaakt indien gebruik gemaakt wordt van Proximus IPTV, desgevallend eventueel op te lossen door een switch met IGMP snooping aan te sluiten op de ONT en op deze switch én de decoder én de router te verbinden)

 

Tenzij vergissing mijjnentwege begrijp ik uit de datanews info dat er 2 types van “internet box” zouden kunnen voorhanden zijn

 

Alles wat je moet weten over de nieuwe internetbox van Proximus - Nieuws - Data News (knack.be)

Proximus wil eind dit jaar een multi-gigabit aanbod lanceren - Nieuws - Data News (knack.be)

je tweede link gaat over een fiber modem toch nee ?

Reputatie 7
Badge +3

Gaat over deze Internet Box (prototype) 

je tweede link gaat over een fiber modem toch nee ?

 

 

Uitzondering dient mogelijks hierop te worden gemaakt indien gebruik gemaakt wordt van Proximus IPTV, desgevallend eventueel op te lossen door een switch met IGMP snooping aan te sluiten op de ONT en op deze switch én de decoder én de router te verbinden)

 

 

klopt de decoder moet bij koper de Bbox zien en bij fiber de ONT.

 

Het komt er gewoonweg op neer dat Proximus moet kunnen concurreren tegen TN die ook bezig is om tot  10 Gbps op hun kabelnetwerk te kunnen aanbieden !

Reputatie 7
Badge +1

Ze zeggen wel, geduld is een schone zaak. Ik ga uit van ongeveer 5 jaar  📅 hier in Wenduine 😉

Reputatie 1

Nieuwe ETA?

Reputatie 1

Blijkbaar als je geen fiberoptie hebt, moet je eenmalig 49 EUR betalen voor de nieuwe bbox 4 (& wifi booster). Maar volgens de pack-configurator heb je met de ‘superieure’ internet ervaring ‘sneller’ internet dankzij WiFi 6. Ik heb Internet Maxi met een ‘superieure’ ervaring…

Reputatie 7
Badge +4

@Schips

Op basis van bovenstaande info komt u normalerwijze via 0800 22800 in aanmerking voor “de nieuwe internetbox” indien uw internet maxi abo deel uitmaakt van een pack met vaste lijn in fiber of via de “oude” (telefonie) lijn in koper (en zonder bijkomende kosten)

Misschien toch nog eens contact opnemen met de helpdesk 0800 22800 indien u aan bovenstaande voldoet, nee?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Schips Ter info. Als je omschakelt naar de Internet Box (bbox 4) verlies je de optie Proximus Public Wi-Fi. Dit omdat deze modem geen publiek signaal uitzend. De optie Proximus Public Wi-Fi blijft wel actief staan in je producten , maar je kan het niet meer gebruiken. Proximus heeft tot op heden geen oplossing voor dit probleem. 

Een bedenking van mijnentwege: Voor de eigenaar zelf speelt dit ook niet echt een belangrijke rol volgens mij maar voor iemand op verplaatsing kan dit natuurlijk wel belangrijker zijn, al stel ik hier in onze omgeving vast dat er veel hun Public Wifi uitgezet hebben.

En ook zijn er nog problemen met recente software versies bij port forwarden dat poorten toch geblokkeerd zijn, maar als je geen port forwarding nodig hebt vormt dit verder geen probleem.

Reputatie 1

OK, @M_016. Ik had de info verkregen via chat support Proximus.

@Pat52, dat is raar... Als de nieuwe modem het gewoonweg niet meer ondersteund, waarom zou ik dan het product volledig verliezen?

Reputatie 7
Badge +3

@Schips Je verliest het niet, maar je kan de Proximus Public Wi-Fi niet meer gebruiken. Omdat de Internet Box geen publiek signaal uitzend. Dus beschouwd Proximus de configuratie dit als Hotspot niet actief bij de klant. En wordt je niet toegelaten tot het gebruik van de Proximus Public Wi-Fi.

Het is beschamend voor Proximus dat na 18 maanden deze nieuwe modem te hebben getest via hun eigen medewerkers. Dat ze nooit de mankementen /problemen deftig hebben onderzocht.

Ook is de onwetendheid bij de technische dienst van Proximus een ramp. Ze kennen de nieuwe modem niet omdat deze als Internet Box genoemd wordt door Proximus.

De telefonische support gaat achteruit en ze sturen klanten door naar dit forum. Hierdoor kunnen de Proximus medewerkers actief hier ook geen direct antwoord geven of je vraag behandelen. Door de vele vragen die normaal gezien perfect kunnen worden beantwoord door de operators via telefonisch contact. 

Maar daar loopt het mis omdat Proximus gebruik maakt van Externe call centers die geen kennis hebben van de recentste Proximus producten. 

 

Reputatie 1

Bedankt voor de feedback allen!

 

Dns servers zijn nog nooit aanpasbaar geweest, die staan hardware matig vast ingesteld… vermoed vd internetbox ook niet aanpasbaar.

Je kan op pc wel zelf een andere DNS instellen via de lan instellingen/eigenschappen van je netwerk kaart.

Wel jammer dat je nog steeds niet de DNS server’s kan aanpassen. Het aanpassen op de verschillende clients in je netwerk blijft een omslachtig iets. Dan heb je enkel de optie om een eigen router na de bbox te plaatsen wat ik soms wel jammer vind. 

Vraag me af of er een specifieke reden is om de DNS servers hard coded te maken.

 

Mvg

Mss om dan weer klachten te vermijden door klanten die willekeurig DNS servers instellen?

Reputatie 1

Mss om dan weer klachten te vermijden door klanten die willekeurig DNS servers instellen?

 

Ja lijkt me een van de mogelijkheden. 

Of om dat er een dependency is voor het IPTV gebeuren.

Heb je dit zelf al getest op verplaatsing of je nog public wifi kunt gebruiken want er zijn er nog altijd die ik weet met een bbox3 waar public wifi uit staat toch nog public wifi kunnen gebruiken, dit is zelf zo bij mijn zus als ze bij mij komt kan ze Proximus public wifi nog gebruiken.

@Schips …….

De telefonische support gaat achteruit en ze sturen klanten door naar dit forum. Hierdoor kunnen de Proximus medewerkers actief hier ook geen direct antwoord geven of je vraag behandelen.

 

Maar de Forummedewerkers kunnen toch nog de vraag stellen aan de achterliggende diensten/specialisten ter zake of kan dat dan ook al niet meer?

Reputatie 1

 @AntonellaD 

Beste 

Hier bij informeer ik even of er al een datum bekent is waneer bestaande klanten een nieuwe modem kunnen verkrijgen ?

 

mvg Jason

 

Onetime fee vind ik schandalig nieuwe technologie voor bestaande klanten moet gratis vervangen zijn ! …..er zijn nog prijzen van extra’s die de pan uitswingen …..alleen voordelen voor nieuwe klanten ??? Ben erover aant denken om te veranderen van provider als dit zo blijft duren .

Reageer