Beantwoord

Hoe aanvragen nieuwe proximus internetbox ( B-Box V4 )


Reputatie 1

Beste,

Ik zag net op de website van proximus dat er een nieuwe internet box met wifi 6  beschikbaar is voor flex klanten.

 

Via welke weg kan deze aangevraagd worden ?

 

mvg Jason 

 

 

icon

Beste antwoord door Pat52 3 May 2022, 18:03

Bekijk origineel

77 reacties

FYI: Proximus heeft nog niet veel van die HGW4 en worden dus nog maar beperkt uitgedeeld.

Reputatie 7
Badge +1

FYI: Proximus heeft nog niet veel van die HGW4 en worden dus nog maar beperkt uitgedeeld.

Bij mij mag deze nieuwe box altijd geïnstalleerd worden 😉🤗👍

Reputatie 7
Badge +3

Hier vind je wat meer info 

 

Stabielere & snellere wifi

Ben je klaar voor de Wi-Fi 6 revolutie?

 

Onze nieuwe Internet Box omvat Wi-Fi 6 en is inbegrepen bij onze Flex Pack-combinaties met een superieure internetervaring.(Word blijkbaar nu alleen bij nieuwe klanten  geïnstalleerd )

 

Wat is Wi-Fi 6 (ax) en wat is het verschil met Wi-Fi 5 (ac)?

Wi-Fi 6 is de nieuwe generatie van wifi, ook gekend als Wi-Fi 802.11 ax. Die omvat verbeteringen tegenover de vorige versies. De nieuwe Internet Box maakt gebruik van Wi-Fi6.

Vergeleken met Wi-Fi 5 biedt Wi-Fi 6 een aantal voordelen:

  • Wi-Fi 6 is sneller: Tot 40% sneller dan Wi-Fi 5.
  • Wi-Fi 6 is stabiel als er meer toestellen tegelijk verbonden zijn. Bijvoorbeeld: YouTube kijken, videogesprekken voeren, online gamen is stabiel en vloeiend met Wi-Fi 6, zonder buffering of onderbrekingen.
  • Wi-Fi 6 verlaagt je energieverbruik. Aangesloten Wi-Fi 6-toestellen worden automatisch in "slaapstand" gezet wanneer er geen internetsignalen worden verstuurd. Dit heeft een positieve invloed op de levensduur van de batterij van je toestellen en op je energiefactuur.
  • Wi-Fi 6 is veiliger. Dankzij WPA3 (Wi-Fi protected Access 3) is je wifinetwerk beter beveiligd, zelfs wanneer niet-complexe wachtwoorden worden gebruikt.
  • Meer gebruikers en toestellen tegelijk verbonden zonder onderbreking
  • Tot 40% sneller dan Wi-Fi 5
  • Lager energieverbruik
  • Betere bescherming tegen hackers
  • Je internet is sneller en stabieler, zelfs wanneer je met meerdere personen online bent. En dat allemaal dankzij Wi-Fi 6, in de nieuwe Internet Box.
  • Vergroot je wifi-bereik of sluit je tv draadloos aan met de Wi-Fi Booster
  • Altijd een gegarandeerde connectie met Flex Emergency Internet
  • Beheer je Wi-Fi in de MyProximus-app
  • Stabielere & snellere wifi Ben je klaar voor de Wi-Fi 6 revolutie?

Bereik in elke kamer!

Met de nieuwe Wi-Fi Booster

  • Verbeter je wifi-verbinding, zonder verlies van snelheid of stabiliteit
  • Ook in moeilijker bereikbare plaatsen van je huis

Onze wifi is een krachtpatser, maar kan het moeilijk krijgen in goed geïsoleerde huizen. Met de nieuwste mesh-technologie combineer je de kracht van Wi-Fi 6 met de Wi-Fi Boosters om echt overal bereik te hebben. 

Reputatie 1

@Pat52 

Dit is inderdaad de box die ik bedoel 🥳.

De specificaties zijn alvast veel belovend nu nog een toestel in huis zien te krijgen 😀.

Ik ben net nieuwe klant en had de technieker tijdens de installatie hier om gevraagd maar wis van nog niets 🙁

 

Grt Jason .

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52

Dit is inderdaad de box die ik bedoel 🥳.

De specificaties zijn alvast veel belovend nu nog een toestel in huis zien te krijgen 😀.

Ik ben net nieuwe klant en had de technieker tijdens de installatie hier om gevraagd maar wis van nog niets 🙁

 

Grt Jason .

@JasonV  Heb jij een flex pack met Superieure ervaring? Is alleen voor de Flex Packs met vaste lijn inbegrepen

Snelheid

Onbeperkt surfen thuis met max. 100 Mbps download- en 30 Mbps uploadsnelheid.

Stabieler en sneller internet

Dankzij de nieuwe Internet Box met Wi-Fi 6 technologie, kan je genieten van:

  • stabieler en sneller internet, zelfs wanneer de hele familie online is
  • lager energieverbruik
  • betere bescherming tegen hackers

Beheer je wifi met de MyProximus-app:

  • Met Smart Wi-Fi kan je de snelheid en de sterkte van je wifi-signaal analyseren in elke kamer van je huis én krijg je persoonlijke aanbevelingen om deze te verbeteren.
  • Pauzeer de wifi-toegang volledig of op bepaalde toestellen als je nood hebt aan een digitale detox.
  • Deel snel en gemakkelijk je wifi met een QR-code.

Verbeter je wifi-bereik

Met de Wi-Fi Booster vergroot je je wifi bereik of sluit je je tv draadloos aan. Je hebt recht op 1 Wi-Fi Booster in je Flex pack (op aanvraag of op initiatief van de technieker).

Gegarandeerde connectie

In geval van een onverwachte internet onderbreking is Flex Emergency Internet de oplossing! Je activeert de dienst via de MyProximus-app en gebruikt het Proximus mobiele netwerk om verder te werken, te surfen... zonder extra kosten.

Vaste lijn

Onbeperkt bellen naar vaste lijnen + 1000 min/maand naar gsm's in België 24/7.

Reputatie 1

@Pat52 

 

Deze dienst is bij mij actief 😁. Nog beter zelfs ik heb een fiber aansluiting en via de kabel heb ik gigabit internet  maar via wifi haal ik max 500 Mbs .

Dit is dan ook een van de reden dat ik graag de nieuwe box zou in gebruik nemen omdat ik dan ook de inkomende snelheid op wifi kan halen . ☺️
 

 

Reputatie 7
Badge +3

@JasonV  Hopelijk kan iemand van Proximus dit voor je regelen. Als ze hier morgen aanwezig zijn op het forum.

Het installeren schijnt voor de techniekers ook nogal wat tijd in beslag te nemen, maar het is in feite zoals bij ieder nieuw toestel zo dat er ook eerst wat ervaring moet opgedaan worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Het installeren schijnt voor de techniekers ook nogal wat tijd in beslag te nemen, maar het is in feite zoals bij ieder nieuw toestel zo dat er ook eerst wat ervaring moet opgedaan worden. 

Waar haal jij dit antwoord van uit welke bron? Telkens opnieuw raaskal je over zaken waar je niets over weet. Want je eertse opmerking hier was FYI: Proximus heeft nog niet veel van die HGW4 en worden dus nog maar beperkt uitgedeeld.

Recent van iemand van ¨Proximus zelf  gehoord die er installeert dus als die liegt dan lieg ik inderdaad ook, ik ga hier trouwens niks posten die ik uit mijn duim zuig, waar jij  mij  al herhaaldelijk van verdenkt precies

Trouwens iets nieuws kan altijd voor verassingen zorgen, en dat zullen we dit verder dan wel hier en op andere socials enz.. wel vernemen zeker zoals altijd.

Tenslotte als de proximus medewerkers er kunnen voor zorgen dat @JasonV er ene kan bemachtigen dan zullen dat ook wel met veel plezier doen.

@JasonV hoeveel snelheid haal je met een utp kabel verbonden dan?

Reputatie 1

@Martin 

Net even een speedtest gedaan en dit is het resultaat.

 

@JasonV als je dan meet via wifi is dit dan op wifi 5.0  want als smartwifi opstaat weet je niet altijd direct of je via 2.4 of 5.0 bezig bent en sta je dan dicht bij de bbox als de meting uitvoert.

Het toestel waarmee je de snelheid meet moet dan ook uiteraard 802.11ac ondersteunen

Reputatie 1

@Martin  de functie smart wifi is inderdaad ingeschakeld .
Zelf doe ik de test altijd  via wifi in de buurt van een Wifi booster V1die als access point is ingesteld en met een Cat6E kabel direct naar de B-Box loopt zonder onderbreking .

Als de test start dan knippet het led lampje van de 5Ghz .

Het toestel die ik gebruik is een Iphone 13Pro deze zou toch wel de 1000Mbs 

 

Grt Jason 

Reputatie 7
Badge +3

@JasonV Bestaande klanten kunnen momenteel nog geen internetbox aanvragen. Dit zal ten vroegste half juni zijn (datum staat nog niet vast). Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD  

 

Bedankt voor de info.

Zal half juni nog eens op deze topic terug komen voor de procedure om eentje te kunnen  aanvragen .

 

mvg Jason 

@JasonV kun je die test ook doen ipv via de booster nu via de bbox zijn wifi5.0 (als je dicht bij de bbox staat) om te zien of dit hoger is.

Reputatie 1

 @AntonellaD 

Beste 

Hier bij informeer ik even of er al een datum bekent is waneer bestaande klanten een nieuwe modem kunnen verkrijgen ?

 

mvg Jason

 

Reputatie 7
Badge +3

@JasonV Momenteel is dit nog niet mogelijk voor bestaande klanten. Een specifieke datum is nog niet gekend. Groetjes, Antonella

Is er ondertussen meer info bekend?

Badge +4

Hier nog wat info over de internetbox

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/alles-wat-je-moet-weten-over-de-nieuwe-internetbox-van-proximus/article-news-1878447.html

Waar, wanneer en hoe?

De nieuwe Internet Box werd formeel al in mei gelanceerd, maar is pas eind deze zomer geleidelijk aan beschikbaar voor het grote publiek. In eerste instantie is dat vooral voor nieuwe klanten. Bestaande klanten zullen op termijn wel kunnen vragen naar een nieuwe modem, maar het bedrijf wil niet aanmoedigen dat iemand die nog maar 1-2 jaar een nieuwe modem heeft, die nu al gaat vervangen.

Dat past in het groene gedachtengoed, maar ook in de realiteit van het chiptekort waarmee de wereld intussen al twee jaar kampt. Proximus zegt dat het zowel van producent Sagemcom als van chipleverancier Broadcom genoeg stock krijgt, maar niet genoeg om iedereen vanaf dag 1 te upgraden. Het blijft een spanningsveld waar achter de schermen stevige gesprekken over worden gevoerd, maar als niet iedereen tegelijk wil upgraden, zouden er geen noemenswaardige leveringsproblemen mogen zijn.

------------------------------------

Deze heeft vele voordelen  : 

Ook verbruikt het toestel tot 24,5 procent minder stroom ten opzichte van de vorige generatie (de BBox v3 uit 2018) 

Vind ik interessant om minder energie verbruik te hebben met tijd.

Benieuwd of iemand met 70 of 85 Mbps wel 100 Mbps zou kunnen halen met deze, tenzij het echt niet uitmaakt … maar van veel gelezen (en hier ook meegemaakt) ooit op 100 voor anderhalf jaar en dan gezakt naar 85 (door het zogezegde drukke verkeer)

Spijtig genoeg heeft men voor fiber installatie twee apparaten nodig die aan  je stopcontact hangen wat ikzelf niet zo spaarzaam  meer vind. Neem daarbij nog 2 wifi boosters ...

Waarom geen modem/router die het allemaal kan en rechtsteeks op je fiberkastje kan aangesloten worden?

Een beetje teleurgesteld  in proximus op dit vlak.

Mvg

Artie

ja zoals de fritzboxen bvb   https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5530/1167_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-configureren/

Zo ook de  nieuwste internetbox(10 Giga) geen  fiber input als ik  de uitleg(foto’s)  op datanieuws zie..En deze verschilt ook van de huidige(nieuwe) bbox4.De bboxen volgen elkaar snel op  zo te zien.

Mvg Artie

De bbox4 = “internet box” is inderdaad equivalent en gewoon een opvolger van de bbox3 met  een meer performanter chipset en geheugen aan boord. De fiber modem moet nog altijd door Proximus geplaatst worden die dan aangesloten wordt op de WAN poort van de bbox3  of internet box.

Er mag wel een goedgekeurde vervanger van de bbox zoals bvb sommige goedgekeurde Fritz!boxen geplaatst worden door de klant, mss komt er vroeg of laat ook ooit een mogelijkheid om een goedgekeurde fibermodem/router te mogen plaatsen ipv van deze van Prox.

Reageer