Beantwoord

Gratis vervangen BBox door nieuwe Internet Box

  • 25 January 2024
  • 37 reacties
  • 1411 Bekeken

Beste,

Via de MyProximus app zie ik de mogelijkheid om gratis mijn huidige BBox te laten vervangen door de nieuwe Internet Box.

Echter, telkens ik het order plaats (bestellen), krijg ik de melding dat het niet mogelijk is een nieuwe Internet Box te verkrijgen voor mijn huidig type modem.

Ik beschik over een Flex abonnement.

Graag had ik de nieuwe Internet Box ontvangen, samen met een V2 booster.

Kan u mij verderhelpen?

 

Bedankt.

icon

Beste antwoord door tina.b 26 February 2024, 12:58

Bekijk origineel

37 reacties

 @Regulus 

De “internet Box” is de opvolger van de bbox3 en de bbox3v+ , en die ondersteunt nu wifi-6 (maar geen Wifi-6E met bijkomende 6Ghz band)

TBI:

De “Internet Box” wordt gebruikt voor VDSL2 en voor Fiber G-PON (2.5 Gbit WAN poort).

De Internet Box+ wordt alleen gebruikt voor Fiber XGS-PON (10 Gbit WAN poort).

Bedankt voor de bijkomende toelichting. Ik had die info ondertussen ook al gevonden. 

Waar ik nog niet uit ben is of de Wifi dekking van die internet box wezenlijk beter is zodat ik eventueel mijn TP-Link router WAP punt kan laten vallen. 

Ook zou ik nog moeten weten of de mesh mogelijkheden van de PX internet box zodanig zijn dat die met een TP-Link extender overweg kan in mesh. Ik ga geen booster huren als ik zelf een perfect werkende extender in huis heb …. 

Hoe versatiel zijn trouwens de  instelmogelijkheden van die nieuwe box via die “netwerk” interface? (zelfde strategie als Telenet?) Bestaat er daar ergens een voorbeeld van “menu” over?

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

blijkbaar hebben de PX Moderatoren Inderdaad je bericht hier nog niet opgemerkt, hopelijk reageert er iemand van hen vandaag

Ik zie dat o.a @HadewychT  en  @Luc.M  van Proximus, hier vandaag al actief geweest zijn mss kan iemand van hen hier straks reageren. Zij zijn ook niet altijd nonstop permanent hier aanwezig op het forum alleen.
 

Bedankt

Beste,

Kan deze vraag opgenomen worden door een Proximus medewerker?

Via de MyProximus app lukt het nog steeds niet om mijn modem te laten vervangen; nochtans heb ik er volgens de app recht op. Ik beschik over een flex abonnement.

Kunnen jullie meteen ook kijken voor wat betreft de V2 booster. Ik kan via de app een V1 booster bestellen, maar dat is uiteraard niet zinvol in combinatie met de nieuwe Internet Box.

 

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Bedankt, ik breng jullie op de hoogte van zodra ik het materiaal ontvangen heb.

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Beste,

Ik heb vandaag een pakket ontvangen, echter het betreft een TV decoder Android Box i.p.v. een router/modem Internet Box.

Hoe moeten we dit oplossen?

 

Bedankt.

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Beste,

Vandaag heb ik een chat bericht gekregen in de MyProximus app met de vraag om opnieuw te proberen om de gratis Internet Box te verkrijgen via de MyProximus app. Helaas kon ik opnieuw geen Internet Box aanvragen aangezien er een lopend proces is voor de ontvangen nieuwe Android TV Box (die ik eigenlijk niet gevraagd had).

Ik zal vandaag de verouderde TV-decoder vervangen, door de ontvangen Android TV Box, en deze terugsturen naar Proximus.

Nadien zal ik in de MyProximus app opnieuw proberen om mijn BBox te laten ruilen door de nieuwe Internet Box.

De V2 booster heb ik nog niet ontvangen. Kan u dit nazien?

 

 

Beste groeten.

 

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste Martin,

Ik vermoed dat HeidiE niet actief is (zie haar en mijn laatste berichte in dit topic):.

Dit is de huidige status:

-Ik had een chat bericht gekregen in de MyProximus app met de vraag om opnieuw te proberen om de gratis Internet Box te verkrijgen via de MyProximus app. Helaas kon ik opnieuw geen Internet Box aanvragen aangezien er een lopend proces was voor de ontvangen nieuwe Android TV Box (die ik eigenlijk niet gevraagd had).

-De verouderde TV-decoder heb ik vervangen, door de ontvangen Android TV Box, en deze werd teruggestuurd naar Proximus.

-In de MyProximus app kan ik mijn BBox nog steeds niet laten ruilen door de nieuwe Internet Box. "Helaas kunnen we uw type modem niet ruilen". Nochtans wordt er in de app voorgesteld om die gratis te ruilen.

-De V2 booster heb ik ook nog niet ontvangen. Kan u dit nazien?

 

Bedankt.

 

Beste groeten.

Reputatie 7
Badge +3

@Incremental608

Beste,

er stond bij jou  nog steeds geen modem/internet box gedocumenteerd, 

k vond wel een order voor vervanging van een TV Box?

Dus heb ik een recente Internet Box laten opsturen.

De wifi booster komt later.

 

mvg

Tina

@Incremental608

Beste,

er stond bij jou  nog steeds geen modem/internet box gedocumenteerd, 

k vond wel een order voor vervanging van een TV Box?

Dus heb ik een recente Internet Box laten opsturen.

De wifi booster komt later.

 

mvg

Tina

Bedankt, ik heb vandaag een mail gekregen dat de nieuwe Internet Box op 23/02 zal geleverd worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groeten.

@Incremental608

Beste,

er stond bij jou  nog steeds geen modem/internet box gedocumenteerd, 

k vond wel een order voor vervanging van een TV Box?

Dus heb ik een recente Internet Box laten opsturen.

De wifi booster komt later.

 

mvg

Tina

Bedankt, ik heb vandaag een mail gekregen dat de nieuwe Internet Box op 23/02 zal geleverd worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groeten.

Beste,

Ik heb gisteren de Internet Box ontvangen en geïnstalleerd. Werkt prima, bedankt voor de service.

Ik had de oude TV Box vervangen en teruggestuurd, dus dat order zou moeten afgesloten zijn.

Klopt het dat ik de BBox3 niet hoef terug te sturen; ik heb daartoe geen aanvraag via mail ontvangen?

Laten jullie weten wanneer jullie de V2 WiFi Booster opsturen?

Alvast bedankt.

Prettig weekend.

Reputatie 7
Badge +3

@Incremental608 

Goedemiddag,

er staat geen open order voor de oude bbox, dus die hoeft niet teruggestuurd.

Het order voor de wifi booster V2 met muurbeugel is ingeleid.  Bevestiging is verstuurd bij mail.

Vermoedelijke leverdatum donderdag.

mvg,

Tina

@Incremental608

Goedemiddag,

er staat geen open order voor de oude bbox, dus die hoeft niet teruggestuurd.

Het order voor de wifi booster V2 met muurbeugel is ingeleid.  Bevestiging is verstuurd bij mail.

Vermoedelijke leverdatum donderdag.

mvg,

Tina

Bedankt voor de goede service.

Ik laat nog een bericht van zodra ik de booster ontvangen en geïnstalleerd heb.

Reageer