Beantwoord

Gratis vervangen BBox door nieuwe Internet Box

  • 25 January 2024
  • 37 reacties
  • 1416 Bekeken

Beste,

Via de MyProximus app zie ik de mogelijkheid om gratis mijn huidige BBox te laten vervangen door de nieuwe Internet Box.

Echter, telkens ik het order plaats (bestellen), krijg ik de melding dat het niet mogelijk is een nieuwe Internet Box te verkrijgen voor mijn huidig type modem.

Ik beschik over een Flex abonnement.

Graag had ik de nieuwe Internet Box ontvangen, samen met een V2 booster.

Kan u mij verderhelpen?

 

Bedankt.

icon

Beste antwoord door tina.b 26 February 2024, 12:58

Bekijk origineel

37 reacties

@Incremental608 

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Gratis?
Bij mij staat er in de MyProximus appdat het 49 euro kost om mijn meer dan 12 jaar oude B-Box te vervangen door een Internet Box.

Mss heeft @Incremental608 een pack waar dit wel mogelijk is, enfin PX medewerkers zullen wel weten te vertellen of dit gratis kan.

Even terzijde: persoonlijk heb ik geen behoefte aan een bbox4, ten eerste: omdat zoals je zegt ik er ook 49€ zou moeten voor betalen en ten tweede: heb geen toestellen die wifi-6 ondersteunen.

Ik vermoed dat een B-B-Box4 niets doet aan de snelheid van de verbinding? (mijn 50/10 lijn)

Nee inderdaad en ik in feite ook niet met mijn 90/20 , je kan er wel baat bij hebben als je op intern netwerk bvb grote bestanden moet transfereren tussen je toestellen maar met Wifi-5 van de bbox3 gaat dit ook al vlot, natuurlijk nog vlotter indien je toestellen wifi-6 ondersteunen.

Onze beider smartphones en de laptop ondersteunen Wifi6.

Ik vermoed de tablet ook (ondersteunt alleszins 802.11ac).

Wifi 5 gaat inderdaad al redelijk vlot, maar we ondervinden wel sterke terugval o.a. als het erg vochtig weer is en bij sterke regenval

 

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Bedankt voor de snelle feedback.

Ik heb de gegevens aangevuld.

Ik heb onder ticket ook de referentie naar dit forum topic meegegeven.

 

Beste groeten

Reputatie 3
Badge +1

Gratis?
Bij mij staat er in de MyProximus appdat het 49 euro kost om mijn meer dan 12 jaar oude B-Box te vervangen door een Internet Box.

Meer als 12 jaar kan niet want de b-box3 is pas in 2013 op de markt gekomen. 😉 Via het serienummer onderaan de b-box3 kan je teweten komen wanneer hij geproduceerd is. Beginnend met LK13 of CP13 bijvoorbeeld is productiejaar 2013.

google search zegt dat je gelijk hebt 😀

 

Gratis?
Bij mij staat er in de MyProximus appdat het 49 euro kost om mijn meer dan 12 jaar oude B-Box te vervangen door een Internet Box.

 

Het verhaal is zo: mijn B-BOX2 heeft een blikseminslag niet overleefd op donderdag 18 augustus 2011. Op zaterdag 20 augustus 2011 is een nieuwe B-BOX geplaatst door een Proximus technieker (75 euro aan verplaatsingskosten, hij kwam nochtans maar van een paar huizen verder 😎, rara, hoe zou dat komen?).
Van die datums ben ik niet 100 maar 500 en meer percent zeker, want 18 augustus  was de dag van de Pukkelpopramp.

Ik kan me niet herinneren dat het vervangtoestel ook een B-BOX2 was en dat er achteraf nog een vervanging is geweest. Maar dat moet wel zo zijn, want het serienummer begint met CP14, dus 2014.
(Het serienummer is ook terug te vinden door te surfen naar en in te loggen op 192.168.1.1)

Gratis?
Bij mij staat er in de MyProximus appdat het 49 euro kost om mijn meer dan 12 jaar oude B-Box te vervangen door een Internet Box.

 



Grapje zeker?
Die “superieure internetervaring” hebben wij jarenlang gehad en hebben die een jaartje geleden opgezegd (concreet: alleen de vaste lijn die we niet meer gebruiken).
Toen surfden we geen bit sneller dan nu.
Het kost dus  extra 12€/maand voor niets, de lijn was toen en blijft 50/10

 

Als ik een goed begrijp schiet ik niets op om te trachten mijn stokoude bboxV3 om te ruilen voor een bboxV3+ ?

@Regulus 

Wat hierboven staat betreft de internet box bbox4

De omruiling van bbox3 naar bbox3V+ is wel gratis.

Maar heeft die omruiling van bbox3 naar bbox3V+ wel zin?
Ik dacht te weten dat de V+ enkel een extra telefoonaansluiting mogelijk maakt, maar er geen verschil is qua internet snelheid.

En uiteraard volgt dan de volgende vraag: en van bbox3 naar internetbox?

TBI:

De bbox3v+ is exclusief gemaakt door Sagemcom 
De bbox3v+ ondersteunt DECT- en analoge apparaten, waardoor je draadloze telefoons rechtstreeks op de bbox kunt aansluiten in plaats van via de NTP2007.
De bbox3v+ is compatibel met de DECT CAT-iq 2.1 norm.
De bbox3 en de bbox3v+ ondersteunen beide WiFi 2.4 (n) en 5.0 (ac), maar de bbox3v+ biedt een beter bereik en een betere stabiliteit van het WiFi-signaal.
De bbox3v+ maakt het mogelijk om de situatie van de VDSL gedetailleerder te bekijken via het Bbox/sagemtool, dat je informatie geeft over je internetverbinding, je snelheid, je lijnkwaliteit, enz.

Reputatie 7
Badge +4

Een eventuele vervanging van een Bbox3 van het type Sagem met ondersteuning van WiFi ac/5 door een Bbox3v+ van het type Sagem met ondersteuning van WiFi ac/5 heeft mijns inziens in principe weinig zin:

enkel bijkomend de mogelijkheid een vaste telefoon aan te sluiten op de Bbox3v+ in plaats vanop de NTP2007 contactdoos, de Bbox3v+ heeft daarnaast ook  een geïntegreerde DECT basis wat de internetbox WiFi ax/6 weer niet meer heeft

er dient evenwel te worden aangestipt dat het wel nut kan hebben “oude” Bbox3 (enkel van type Technicolor?) die slechts WiFi n  aan boord hebben te laten omruilen

de omruiling naar internetbox met WiFi ax/6 is in principe gratis voor Flex-klanten met vaste lijn (zgn. “superieure ervaring”)

Proximus medewerkers op dit publieke forum kunnen nagaan of u al dan niet in aanmerking komt voor een eventuele gratis omruiling naar internetbox (of hiervoor een éénmalige kost van 49 euro dient te betalen)

 

 

 

Dan zijn we het weer roerend eens ;-)

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

blijkbaar hebben de PX Moderatoren Inderdaad je bericht hier nog niet opgemerkt, hopelijk reageert er iemand van hen vandaag

Ik zie dat o.a @HadewychT  en  @Luc.M  van Proximus, hier vandaag al actief geweest zijn mss kan iemand van hen hier straks reageren. Zij zijn ook niet altijd nonstop permanent hier aanwezig op het forum alleen.
 

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

blijkbaar hebben de PX Moderatoren Inderdaad je bericht hier nog niet opgemerkt, hopelijk reageert er iemand van hen vandaag

Ik zie dat o.a @HadewychT  en  @Luc.M  van Proximus, hier vandaag al actief geweest zijn mss kan iemand van hen hier straks reageren. Zij zijn ook niet altijd nonstop permanent hier aanwezig op het forum alleen.
 

Bedankt

Reputatie 6
Badge +2

Even terzijde: persoonlijk heb ik geen behoefte aan een bbox4, ten eerste: omdat zoals je zegt ik er ook 49€ zou moeten voor betalen en ten tweede: heb geen toestellen die wifi-6 ondersteunen.

 

Ik stel voor dat we voortaan de benaming “bbox4” achterwege laten. Deze benaming wordt door Proximus niet gebruikt, en komt ook nergens voor op geen enkele Proximus website of documentatie.

Alleen door sommigen hier op dit Forum 😉.

Laat ons vanaf nu alleen spreken vanaf nu over de “Internet Box” of de “Internet Box+”. Iedere andere benaming schept verwarring.

Als er straks een Internet Box v2 op de markt komt, ga jij deze dan “de bbox5” noemen 😐 ??

Ter info:

  • De Internet Box wordt gebruikt voor VDSL2 en voor Fiber G-PON (2.5 Gbit WAN poort).
  • De Internet Box+ wordt alleen gebruikt voor Fiber XGS-PON (10 Gbit WAN poort).

@philippe_d  

Als er straks een Internet Box v2 op de markt komt, ga jij deze dan “de bbox5” noemen 😐 ??

Nee Bbox4 Versie2  bv. (net zoals wifi booster Versie 2 ook gebruikt wordt )

En als je hier van verwarring spreekt, dat is juist de reden waarom ik (en in sommige documentatie op de PX site vind je die die term ook terug) liever bbox4 gebruik want er word hier nu natuurlijk over “ mijn internet Box” gesproken zelfs al hebben ze een bbox3 of een bbox3V+. 

k’ zal in het vervolg dan “Internet box” (bbox4)  er tussen haakjes bijzetten, dan hoop ik dat het voor iedereen duidelijk is. 
 

TBI:

De bbox3v+ is exclusief gemaakt door Sagemcom 
De bbox3v+ ondersteunt DECT- en analoge apparaten, waardoor je draadloze telefoons rechtstreeks op de bbox kunt aansluiten in plaats van via de NTP2007.
De bbox3v+ is compatibel met de DECT CAT-iq 2.1 norm.
De bbox3 en de bbox3v+ ondersteunen beide WiFi 2.4 (n) en 5.0 (ac), maar de bbox3v+ biedt een beter bereik en een betere stabiliteit van het WiFi-signaal.
De bbox3v+ maakt het mogelijk om de situatie van de VDSL gedetailleerder te bekijken via het Bbox/sagemtool, dat je informatie geeft over je internetverbinding, je snelheid, je lijnkwaliteit, enz.

Dank u voor de toelichtingen .. 

Volgens de info op de MyProximus app (IPad) zou ik recht hebben op een gratis upgrade naar een “internet box” … whatever that is … er wordt niet verwezen naar iets V3+.

Ik denk dat ik daar met mijn oudere devices weinig mee opschiet, toch? 

Ik heb nog nooit de wifi van de bbox gebruikt maar wel een afzonderlijke TP-Link ac router in WAP setting. Wel ben ik er achter gekomen dat een bbox update mijn wifi terug geactiveerd heeft inclusief het pubieke kanaal, maar met prehistorische snelheden op 2.4 … Gevonden via de app die mij een “goede wifi verbinding” aanwijst maar zonder er aan gekoppelde toestellen! Alles terug “dood” gemaakt om geen interferenties te hebben.

Ik ga wat Proximus tech specs lezen … 

 @Regulus 

De “internet Box” is de opvolger van de bbox3 en de bbox3v+ , en die ondersteunt nu wifi-6 (maar geen Wifi-6E met bijkomende 6Ghz band)

TBI:

De “Internet Box” wordt gebruikt voor VDSL2 en voor Fiber G-PON (2.5 Gbit WAN poort).

De Internet Box+ wordt alleen gebruikt voor Fiber XGS-PON (10 Gbit WAN poort).

Reageer