Beantwoord

Gratis vervangen BBox door nieuwe Internet Box

  • 25 January 2024
  • 37 reacties
  • 1481 Bekeken

Beste,

Via de MyProximus app zie ik de mogelijkheid om gratis mijn huidige BBox te laten vervangen door de nieuwe Internet Box.

Echter, telkens ik het order plaats (bestellen), krijg ik de melding dat het niet mogelijk is een nieuwe Internet Box te verkrijgen voor mijn huidig type modem.

Ik beschik over een Flex abonnement.

Graag had ik de nieuwe Internet Box ontvangen, samen met een V2 booster.

Kan u mij verderhelpen?

 

Bedankt.

icon

Beste antwoord door tina.b 26 February 2024, 12:58

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Incremental608

Beste,

er stond bij jou  nog steeds geen modem/internet box gedocumenteerd, 

k vond wel een order voor vervanging van een TV Box?

Dus heb ik een recente Internet Box laten opsturen.

De wifi booster komt later.

 

mvg

Tina

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Bedankt voor de snelle feedback.

Ik heb de gegevens aangevuld.

Ik heb onder ticket ook de referentie naar dit forum topic meegegeven.

 

Beste groeten

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Incremental608 

Goedemiddag,

er staat geen open order voor de oude bbox, dus die hoeft niet teruggestuurd.

Het order voor de wifi booster V2 met muurbeugel is ingeleid.  Bevestiging is verstuurd bij mail.

Vermoedelijke leverdatum donderdag.

mvg,

Tina

@Incremental608

Goedemiddag,

er staat geen open order voor de oude bbox, dus die hoeft niet teruggestuurd.

Het order voor de wifi booster V2 met muurbeugel is ingeleid.  Bevestiging is verstuurd bij mail.

Vermoedelijke leverdatum donderdag.

mvg,

Tina

Bedankt voor de goede service.

Ik laat nog een bericht van zodra ik de booster ontvangen en geïnstalleerd heb.

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

blijkbaar hebben de PX Moderatoren Inderdaad je bericht hier nog niet opgemerkt, hopelijk reageert er iemand van hen vandaag

Ik zie dat o.a @HadewychT  en  @Luc.M  van Proximus, hier vandaag al actief geweest zijn mss kan iemand van hen hier straks reageren. Zij zijn ook niet altijd nonstop permanent hier aanwezig op het forum alleen.
 

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Bedankt, ik breng jullie op de hoogte van zodra ik het materiaal ontvangen heb.

 @Regulus 

De “internet Box” is de opvolger van de bbox3 en de bbox3v+ , en die ondersteunt nu wifi-6 (maar geen Wifi-6E met bijkomende 6Ghz band)

TBI:

De “Internet Box” wordt gebruikt voor VDSL2 en voor Fiber G-PON (2.5 Gbit WAN poort).

De Internet Box+ wordt alleen gebruikt voor Fiber XGS-PON (10 Gbit WAN poort).

 @Regulus 

De “internet Box” is de opvolger van de bbox3 en de bbox3v+ , en die ondersteunt nu wifi-6 (maar geen Wifi-6E met bijkomende 6Ghz band)

TBI:

De “Internet Box” wordt gebruikt voor VDSL2 en voor Fiber G-PON (2.5 Gbit WAN poort).

De Internet Box+ wordt alleen gebruikt voor Fiber XGS-PON (10 Gbit WAN poort).

Bedankt voor de bijkomende toelichting. Ik had die info ondertussen ook al gevonden. 

Waar ik nog niet uit ben is of de Wifi dekking van die internet box wezenlijk beter is zodat ik eventueel mijn TP-Link router WAP punt kan laten vallen. 

Ook zou ik nog moeten weten of de mesh mogelijkheden van de PX internet box zodanig zijn dat die met een TP-Link extender overweg kan in mesh. Ik ga geen booster huren als ik zelf een perfect werkende extender in huis heb …. 

Hoe versatiel zijn trouwens de  instelmogelijkheden van die nieuwe box via die “netwerk” interface? (zelfde strategie als Telenet?) Bestaat er daar ergens een voorbeeld van “menu” over?

@Incremental608

Beste,

er stond bij jou  nog steeds geen modem/internet box gedocumenteerd, 

k vond wel een order voor vervanging van een TV Box?

Dus heb ik een recente Internet Box laten opsturen.

De wifi booster komt later.

 

mvg

Tina

Bedankt, ik heb vandaag een mail gekregen dat de nieuwe Internet Box op 23/02 zal geleverd worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groeten.

Beste,

Ik heb gisteren de Internet Box ontvangen en geïnstalleerd. Werkt prima, bedankt voor de service.

Ik had de oude TV Box vervangen en teruggestuurd, dus dat order zou moeten afgesloten zijn.

Klopt het dat ik de BBox3 niet hoef terug te sturen; ik heb daartoe geen aanvraag via mail ontvangen?

Laten jullie weten wanneer jullie de V2 WiFi Booster opsturen?

Alvast bedankt.

Prettig weekend.

@Incremental608 

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Gratis?
Bij mij staat er in de MyProximus appdat het 49 euro kost om mijn meer dan 12 jaar oude B-Box te vervangen door een Internet Box.

Mss heeft @Incremental608 een pack waar dit wel mogelijk is, enfin PX medewerkers zullen wel weten te vertellen of dit gratis kan.

Even terzijde: persoonlijk heb ik geen behoefte aan een bbox4, ten eerste: omdat zoals je zegt ik er ook 49€ zou moeten voor betalen en ten tweede: heb geen toestellen die wifi-6 ondersteunen.

Ik vermoed dat een B-B-Box4 niets doet aan de snelheid van de verbinding? (mijn 50/10 lijn)

Nee inderdaad en ik in feite ook niet met mijn 90/20 , je kan er wel baat bij hebben als je op intern netwerk bvb grote bestanden moet transfereren tussen je toestellen maar met Wifi-5 van de bbox3 gaat dit ook al vlot, natuurlijk nog vlotter indien je toestellen wifi-6 ondersteunen.

Onze beider smartphones en de laptop ondersteunen Wifi6.

Ik vermoed de tablet ook (ondersteunt alleszins 802.11ac).

Wifi 5 gaat inderdaad al redelijk vlot, maar we ondervinden wel sterke terugval o.a. als het erg vochtig weer is en bij sterke regenval

 

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Beste,

Ik heb vandaag een pakket ontvangen, echter het betreft een TV decoder Android Box i.p.v. een router/modem Internet Box.

Hoe moeten we dit oplossen?

 

Bedankt.

Reputatie 3
Badge +1

Gratis?
Bij mij staat er in de MyProximus appdat het 49 euro kost om mijn meer dan 12 jaar oude B-Box te vervangen door een Internet Box.

Meer als 12 jaar kan niet want de b-box3 is pas in 2013 op de markt gekomen. 😉 Via het serienummer onderaan de b-box3 kan je teweten komen wanneer hij geproduceerd is. Beginnend met LK13 of CP13 bijvoorbeeld is productiejaar 2013.

google search zegt dat je gelijk hebt 😀

 

Gratis?
Bij mij staat er in de MyProximus appdat het 49 euro kost om mijn meer dan 12 jaar oude B-Box te vervangen door een Internet Box.

 

Het verhaal is zo: mijn B-BOX2 heeft een blikseminslag niet overleefd op donderdag 18 augustus 2011. Op zaterdag 20 augustus 2011 is een nieuwe B-BOX geplaatst door een Proximus technieker (75 euro aan verplaatsingskosten, hij kwam nochtans maar van een paar huizen verder 😎, rara, hoe zou dat komen?).
Van die datums ben ik niet 100 maar 500 en meer percent zeker, want 18 augustus  was de dag van de Pukkelpopramp.

Ik kan me niet herinneren dat het vervangtoestel ook een B-BOX2 was en dat er achteraf nog een vervanging is geweest. Maar dat moet wel zo zijn, want het serienummer begint met CP14, dus 2014.
(Het serienummer is ook terug te vinden door te surfen naar en in te loggen op 192.168.1.1)

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Beste,

Vandaag heb ik een chat bericht gekregen in de MyProximus app met de vraag om opnieuw te proberen om de gratis Internet Box te verkrijgen via de MyProximus app. Helaas kon ik opnieuw geen Internet Box aanvragen aangezien er een lopend proces is voor de ontvangen nieuwe Android TV Box (die ik eigenlijk niet gevraagd had).

Ik zal vandaag de verouderde TV-decoder vervangen, door de ontvangen Android TV Box, en deze terugsturen naar Proximus.

Nadien zal ik in de MyProximus app opnieuw proberen om mijn BBox te laten ruilen door de nieuwe Internet Box.

De V2 booster heb ik nog niet ontvangen. Kan u dit nazien?

 

 

Beste groeten.

 

Gratis?
Bij mij staat er in de MyProximus appdat het 49 euro kost om mijn meer dan 12 jaar oude B-Box te vervangen door een Internet Box.

 



Grapje zeker?
Die “superieure internetervaring” hebben wij jarenlang gehad en hebben die een jaartje geleden opgezegd (concreet: alleen de vaste lijn die we niet meer gebruiken).
Toen surfden we geen bit sneller dan nu.
Het kost dus  extra 12€/maand voor niets, de lijn was toen en blijft 50/10

 

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

blijkbaar hebben de PX Moderatoren Inderdaad je bericht hier nog niet opgemerkt, hopelijk reageert er iemand van hen vandaag

Ik zie dat o.a @HadewychT  en  @Luc.M  van Proximus, hier vandaag al actief geweest zijn mss kan iemand van hen hier straks reageren. Zij zijn ook niet altijd nonstop permanent hier aanwezig op het forum alleen.
 

Bedankt

Beste,

Kan deze vraag opgenomen worden door een Proximus medewerker?

Via de MyProximus app lukt het nog steeds niet om mijn modem te laten vervangen; nochtans heb ik er volgens de app recht op. Ik beschik over een flex abonnement.

Kunnen jullie meteen ook kijken voor wat betreft de V2 booster. Ik kan via de app een V1 booster bestellen, maar dat is uiteraard niet zinvol in combinatie met de nieuwe Internet Box.

 

Bedankt.

@Incremental608

Beste,

er stond bij jou  nog steeds geen modem/internet box gedocumenteerd, 

k vond wel een order voor vervanging van een TV Box?

Dus heb ik een recente Internet Box laten opsturen.

De wifi booster komt later.

 

mvg

Tina

Bedankt, ik heb vandaag een mail gekregen dat de nieuwe Internet Box op 23/02 zal geleverd worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groeten.

Reageer