Beantwoord

Gratis vervangen BBox door nieuwe Internet Box

  • 25 January 2024
  • 37 reacties
  • 1479 Bekeken

Beste,

Via de MyProximus app zie ik de mogelijkheid om gratis mijn huidige BBox te laten vervangen door de nieuwe Internet Box.

Echter, telkens ik het order plaats (bestellen), krijg ik de melding dat het niet mogelijk is een nieuwe Internet Box te verkrijgen voor mijn huidig type modem.

Ik beschik over een Flex abonnement.

Graag had ik de nieuwe Internet Box ontvangen, samen met een V2 booster.

Kan u mij verderhelpen?

 

Bedankt.

icon

Beste antwoord door tina.b 26 February 2024, 12:58

Bekijk origineel

37 reacties

@Incremental608

Goedemiddag,

er staat geen open order voor de oude bbox, dus die hoeft niet teruggestuurd.

Het order voor de wifi booster V2 met muurbeugel is ingeleid.  Bevestiging is verstuurd bij mail.

Vermoedelijke leverdatum donderdag.

mvg,

Tina

Bedankt voor de goede service.

Ik laat nog een bericht van zodra ik de booster ontvangen en geïnstalleerd heb.

Reputatie 7
Badge +3

@Incremental608 

Goedemiddag,

er staat geen open order voor de oude bbox, dus die hoeft niet teruggestuurd.

Het order voor de wifi booster V2 met muurbeugel is ingeleid.  Bevestiging is verstuurd bij mail.

Vermoedelijke leverdatum donderdag.

mvg,

Tina

@Incremental608

Beste,

er stond bij jou  nog steeds geen modem/internet box gedocumenteerd, 

k vond wel een order voor vervanging van een TV Box?

Dus heb ik een recente Internet Box laten opsturen.

De wifi booster komt later.

 

mvg

Tina

Bedankt, ik heb vandaag een mail gekregen dat de nieuwe Internet Box op 23/02 zal geleverd worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groeten.

Beste,

Ik heb gisteren de Internet Box ontvangen en geïnstalleerd. Werkt prima, bedankt voor de service.

Ik had de oude TV Box vervangen en teruggestuurd, dus dat order zou moeten afgesloten zijn.

Klopt het dat ik de BBox3 niet hoef terug te sturen; ik heb daartoe geen aanvraag via mail ontvangen?

Laten jullie weten wanneer jullie de V2 WiFi Booster opsturen?

Alvast bedankt.

Prettig weekend.

@Incremental608

Beste,

er stond bij jou  nog steeds geen modem/internet box gedocumenteerd, 

k vond wel een order voor vervanging van een TV Box?

Dus heb ik een recente Internet Box laten opsturen.

De wifi booster komt later.

 

mvg

Tina

Bedankt, ik heb vandaag een mail gekregen dat de nieuwe Internet Box op 23/02 zal geleverd worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groeten.

Reputatie 7
Badge +3

@Incremental608

Beste,

er stond bij jou  nog steeds geen modem/internet box gedocumenteerd, 

k vond wel een order voor vervanging van een TV Box?

Dus heb ik een recente Internet Box laten opsturen.

De wifi booster komt later.

 

mvg

Tina

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste Martin,

Ik vermoed dat HeidiE niet actief is (zie haar en mijn laatste berichte in dit topic):.

Dit is de huidige status:

-Ik had een chat bericht gekregen in de MyProximus app met de vraag om opnieuw te proberen om de gratis Internet Box te verkrijgen via de MyProximus app. Helaas kon ik opnieuw geen Internet Box aanvragen aangezien er een lopend proces was voor de ontvangen nieuwe Android TV Box (die ik eigenlijk niet gevraagd had).

-De verouderde TV-decoder heb ik vervangen, door de ontvangen Android TV Box, en deze werd teruggestuurd naar Proximus.

-In de MyProximus app kan ik mijn BBox nog steeds niet laten ruilen door de nieuwe Internet Box. "Helaas kunnen we uw type modem niet ruilen". Nochtans wordt er in de app voorgesteld om die gratis te ruilen.

-De V2 booster heb ik ook nog niet ontvangen. Kan u dit nazien?

 

Bedankt.

 

Beste groeten.

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Beste,

Vandaag heb ik een chat bericht gekregen in de MyProximus app met de vraag om opnieuw te proberen om de gratis Internet Box te verkrijgen via de MyProximus app. Helaas kon ik opnieuw geen Internet Box aanvragen aangezien er een lopend proces is voor de ontvangen nieuwe Android TV Box (die ik eigenlijk niet gevraagd had).

Ik zal vandaag de verouderde TV-decoder vervangen, door de ontvangen Android TV Box, en deze terugsturen naar Proximus.

Nadien zal ik in de MyProximus app opnieuw proberen om mijn BBox te laten ruilen door de nieuwe Internet Box.

De V2 booster heb ik nog niet ontvangen. Kan u dit nazien?

 

 

Beste groeten.

 

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Beste,

Ik heb vandaag een pakket ontvangen, echter het betreft een TV decoder Android Box i.p.v. een router/modem Internet Box.

Hoe moeten we dit oplossen?

 

Bedankt.

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

Bedankt, ik breng jullie op de hoogte van zodra ik het materiaal ontvangen heb.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Incremental608 in de hoeveelheid reacties hier was je oorspronkelijke vraag naar onder gezakt, sorry hiervoor! Ik heb je een gratis omruilmodem verzonden, deze zal vrijdag geleverd worden. Ik kon geen V2-booster toevoegen aan dit order, maar die ontvang je volgende week! Groetjes, Heidi

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

blijkbaar hebben de PX Moderatoren Inderdaad je bericht hier nog niet opgemerkt, hopelijk reageert er iemand van hen vandaag

Ik zie dat o.a @HadewychT  en  @Luc.M  van Proximus, hier vandaag al actief geweest zijn mss kan iemand van hen hier straks reageren. Zij zijn ook niet altijd nonstop permanent hier aanwezig op het forum alleen.
 

Bedankt

Beste,

Kan deze vraag opgenomen worden door een Proximus medewerker?

Via de MyProximus app lukt het nog steeds niet om mijn modem te laten vervangen; nochtans heb ik er volgens de app recht op. Ik beschik over een flex abonnement.

Kunnen jullie meteen ook kijken voor wat betreft de V2 booster. Ik kan via de app een V1 booster bestellen, maar dat is uiteraard niet zinvol in combinatie met de nieuwe Internet Box.

 

Bedankt.

 @Regulus 

De “internet Box” is de opvolger van de bbox3 en de bbox3v+ , en die ondersteunt nu wifi-6 (maar geen Wifi-6E met bijkomende 6Ghz band)

TBI:

De “Internet Box” wordt gebruikt voor VDSL2 en voor Fiber G-PON (2.5 Gbit WAN poort).

De Internet Box+ wordt alleen gebruikt voor Fiber XGS-PON (10 Gbit WAN poort).

Bedankt voor de bijkomende toelichting. Ik had die info ondertussen ook al gevonden. 

Waar ik nog niet uit ben is of de Wifi dekking van die internet box wezenlijk beter is zodat ik eventueel mijn TP-Link router WAP punt kan laten vallen. 

Ook zou ik nog moeten weten of de mesh mogelijkheden van de PX internet box zodanig zijn dat die met een TP-Link extender overweg kan in mesh. Ik ga geen booster huren als ik zelf een perfect werkende extender in huis heb …. 

Hoe versatiel zijn trouwens de  instelmogelijkheden van die nieuwe box via die “netwerk” interface? (zelfde strategie als Telenet?) Bestaat er daar ergens een voorbeeld van “menu” over?

 @Regulus 

De “internet Box” is de opvolger van de bbox3 en de bbox3v+ , en die ondersteunt nu wifi-6 (maar geen Wifi-6E met bijkomende 6Ghz band)

TBI:

De “Internet Box” wordt gebruikt voor VDSL2 en voor Fiber G-PON (2.5 Gbit WAN poort).

De Internet Box+ wordt alleen gebruikt voor Fiber XGS-PON (10 Gbit WAN poort).

TBI:

De bbox3v+ is exclusief gemaakt door Sagemcom 
De bbox3v+ ondersteunt DECT- en analoge apparaten, waardoor je draadloze telefoons rechtstreeks op de bbox kunt aansluiten in plaats van via de NTP2007.
De bbox3v+ is compatibel met de DECT CAT-iq 2.1 norm.
De bbox3 en de bbox3v+ ondersteunen beide WiFi 2.4 (n) en 5.0 (ac), maar de bbox3v+ biedt een beter bereik en een betere stabiliteit van het WiFi-signaal.
De bbox3v+ maakt het mogelijk om de situatie van de VDSL gedetailleerder te bekijken via het Bbox/sagemtool, dat je informatie geeft over je internetverbinding, je snelheid, je lijnkwaliteit, enz.

Dank u voor de toelichtingen .. 

Volgens de info op de MyProximus app (IPad) zou ik recht hebben op een gratis upgrade naar een “internet box” … whatever that is … er wordt niet verwezen naar iets V3+.

Ik denk dat ik daar met mijn oudere devices weinig mee opschiet, toch? 

Ik heb nog nooit de wifi van de bbox gebruikt maar wel een afzonderlijke TP-Link ac router in WAP setting. Wel ben ik er achter gekomen dat een bbox update mijn wifi terug geactiveerd heeft inclusief het pubieke kanaal, maar met prehistorische snelheden op 2.4 … Gevonden via de app die mij een “goede wifi verbinding” aanwijst maar zonder er aan gekoppelde toestellen! Alles terug “dood” gemaakt om geen interferenties te hebben.

Ik ga wat Proximus tech specs lezen … 

@philippe_d  

Als er straks een Internet Box v2 op de markt komt, ga jij deze dan “de bbox5” noemen 😐 ??

Nee Bbox4 Versie2  bv. (net zoals wifi booster Versie 2 ook gebruikt wordt )

En als je hier van verwarring spreekt, dat is juist de reden waarom ik (en in sommige documentatie op de PX site vind je die die term ook terug) liever bbox4 gebruik want er word hier nu natuurlijk over “ mijn internet Box” gesproken zelfs al hebben ze een bbox3 of een bbox3V+. 

k’ zal in het vervolg dan “Internet box” (bbox4)  er tussen haakjes bijzetten, dan hoop ik dat het voor iedereen duidelijk is. 
 

Reputatie 6
Badge +2

Even terzijde: persoonlijk heb ik geen behoefte aan een bbox4, ten eerste: omdat zoals je zegt ik er ook 49€ zou moeten voor betalen en ten tweede: heb geen toestellen die wifi-6 ondersteunen.

 

Ik stel voor dat we voortaan de benaming “bbox4” achterwege laten. Deze benaming wordt door Proximus niet gebruikt, en komt ook nergens voor op geen enkele Proximus website of documentatie.

Alleen door sommigen hier op dit Forum 😉.

Laat ons vanaf nu alleen spreken vanaf nu over de “Internet Box” of de “Internet Box+”. Iedere andere benaming schept verwarring.

Als er straks een Internet Box v2 op de markt komt, ga jij deze dan “de bbox5” noemen 😐 ??

Ter info:

  • De Internet Box wordt gebruikt voor VDSL2 en voor Fiber G-PON (2.5 Gbit WAN poort).
  • De Internet Box+ wordt alleen gebruikt voor Fiber XGS-PON (10 Gbit WAN poort).

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

blijkbaar hebben de PX Moderatoren Inderdaad je bericht hier nog niet opgemerkt, hopelijk reageert er iemand van hen vandaag

Ik zie dat o.a @HadewychT  en  @Luc.M  van Proximus, hier vandaag al actief geweest zijn mss kan iemand van hen hier straks reageren. Zij zijn ook niet altijd nonstop permanent hier aanwezig op het forum alleen.
 

Bedankt

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

blijkbaar hebben de PX Moderatoren Inderdaad je bericht hier nog niet opgemerkt, hopelijk reageert er iemand van hen vandaag

Ik zie dat o.a @HadewychT  en  @Luc.M  van Proximus, hier vandaag al actief geweest zijn mss kan iemand van hen hier straks reageren. Zij zijn ook niet altijd nonstop permanent hier aanwezig op het forum alleen.
 

@Incremental608

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Beste,

Hebben de Proximus medewerkers dit verder kunnen opnemen? Ik kan nog steeds geen nieuwe Internet box aanvragen via de MyProximus app.

 

Bedankt en beste groeten.

Dan zijn we het weer roerend eens ;-)

Reputatie 7
Badge +4

Een eventuele vervanging van een Bbox3 van het type Sagem met ondersteuning van WiFi ac/5 door een Bbox3v+ van het type Sagem met ondersteuning van WiFi ac/5 heeft mijns inziens in principe weinig zin:

enkel bijkomend de mogelijkheid een vaste telefoon aan te sluiten op de Bbox3v+ in plaats vanop de NTP2007 contactdoos, de Bbox3v+ heeft daarnaast ook  een geïntegreerde DECT basis wat de internetbox WiFi ax/6 weer niet meer heeft

er dient evenwel te worden aangestipt dat het wel nut kan hebben “oude” Bbox3 (enkel van type Technicolor?) die slechts WiFi n  aan boord hebben te laten omruilen

de omruiling naar internetbox met WiFi ax/6 is in principe gratis voor Flex-klanten met vaste lijn (zgn. “superieure ervaring”)

Proximus medewerkers op dit publieke forum kunnen nagaan of u al dan niet in aanmerking komt voor een eventuele gratis omruiling naar internetbox (of hiervoor een éénmalige kost van 49 euro dient te betalen)

 

 

 

TBI:

De bbox3v+ is exclusief gemaakt door Sagemcom 
De bbox3v+ ondersteunt DECT- en analoge apparaten, waardoor je draadloze telefoons rechtstreeks op de bbox kunt aansluiten in plaats van via de NTP2007.
De bbox3v+ is compatibel met de DECT CAT-iq 2.1 norm.
De bbox3 en de bbox3v+ ondersteunen beide WiFi 2.4 (n) en 5.0 (ac), maar de bbox3v+ biedt een beter bereik en een betere stabiliteit van het WiFi-signaal.
De bbox3v+ maakt het mogelijk om de situatie van de VDSL gedetailleerder te bekijken via het Bbox/sagemtool, dat je informatie geeft over je internetverbinding, je snelheid, je lijnkwaliteit, enz.

Maar heeft die omruiling van bbox3 naar bbox3V+ wel zin?
Ik dacht te weten dat de V+ enkel een extra telefoonaansluiting mogelijk maakt, maar er geen verschil is qua internet snelheid.

En uiteraard volgt dan de volgende vraag: en van bbox3 naar internetbox?

@Regulus 

Wat hierboven staat betreft de internet box bbox4

De omruiling van bbox3 naar bbox3V+ is wel gratis.

Als ik een goed begrijp schiet ik niets op om te trachten mijn stokoude bboxV3 om te ruilen voor een bboxV3+ ?

Reageer