Skip to main content
Vraag

Geen fiber internet meer, technieker kan het niet oplossen, afspraken gedoe

Ik heb al sinds mijn overstap enorme problemen gekend maar dit is toch weer maar eens een bewijs dat er bij jullie echt wel structureel iets fout zit.

Sinds gisteren is mijn internet uitgevallen en heb ik meteen gebeld naar jullie support. De dag nadien (vandaag) is een technieker langs geweest. Die heeft het probleem niet kunnen oplossen en heeft gezegd dat er pas maandag (10/2) een technieker/lasser kan langskomen om het probleem verder te onderzoeken en hopelijk ook op te lossen. Die afspraak is vastgelegd.

Nu krijg ik een bericht dat deze afspraak is geannuleerd op mijn verzoek (???) en enige tijd later krijg ik een bericht dat er een afspraak is vastgelegd op 12/2 om mijn internet van Maxi Fiber naar Giga Fiber om te zetten waarvoor ik de nieuwe XGS-PON nodig heb. Ook iets dat ondertussen bij de ombudsdienst zit omdat dit maar niet in orde komt. (Die ik ook al heb moeten inschakelen omdat de nummer van mijn vrouw 16 dagen vast in niemands land, dit terzijde). De 2 afspraken hebben dus volgens mij niks met elkaar te maken. Ik bel terug naar jullie support om te vragen waarom die afspraak is verlegd maar daar krijg ik te horen dat zij dat niet kunnen zien of dat wel degelijk de technieker/lasser is die komt of opnieuw een technieker die dit niet kan uitvoeren.

Is er hier iemand die dat voor mij AUB kan checken? Ik wil gewoon weten of die afspraak van 12/2 kadert in mijn al weken durende overstap naar Giga Fiber of wel degelijk die van de technieker/lasser is die mijn fiber lijn kan herstellen?

Dank bij voorbaat

10 reacties

Martin
  • 33467 reacties
  • 6 februari 2025

@jonas_dg Indien het nog niet moest gebeurd zijn: 
Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat als de PX moderator morgen terug langskomen  u vlugger in het klantenbestand zouden kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

• Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 7 februari 2025

Dit was al lang gebeurd

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2175 reacties
  • 7 februari 2025

@jonas_dg De afspraak van 12/02/2025 is voor de technieker voor omschakeling naar Fiber Multi giga.Voor het nakijken als er een afspraak voor 10/02/25 is geboekt ga ik iemand van de storingen doorgeven.Het kan zijn dat men op 12/02/25 alles tegelijkertijd gaat uitvoeren.Groetjes,Joel

• Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 10 februari 2025

Gaat de afspraak van vandaag nu door? Kan dat iemand checken? De afspraak van 12/2 heeft geen zin als mijn fiber lijn defect is… 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2531 reacties
  • 10 februari 2025

Dag ​@jonas_dg er is een NPS provisioning werkorder gedispatched op 12/02, een storingstechnieker kan het probleem blijkbaar niet oplossen.

• Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 10 februari 2025

Ik wil vandaag een oplossing. De afspraak was al gemaakt door jullie eigen techniekers?! Je kan mij niet verwijten dat ik geen geduld gehad heb met Proximus maar dit tart werkelijk alle verbeelding.

• Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 11 februari 2025

Beste, en is er ondertussen al zicht op een herstelling? We zitten nu bijna een week zonder internet.

• Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 12 februari 2025

Vandaag is er een technieker langs geweest, niet de beloofde lasser maar dat bleek dan uiteindelijk zoals ik zelf eigenlijk ook al dacht, niet nodig gezien de bekabeling wel nog goed was. Technieker is bijna 3u30 bezig geweest en heeft het EINDELIJK opgelost. Er was behoorlijk wat heen-en-weer gebel bij maar ik ben deze man erg dankbaar niet meteen te vertrekken en een probleem uit te vogelen die hij zelf nog niet veel was tegengekomen. Ik mag hopen dat alles nu gewoon blijft werken en ik niet weer in de problemen kom. 

Ik hoop ook dat alles in “Opvolging” op MyProximus uiteindelijk verdwijnt want het ziet er niet uit nu.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2531 reacties
  • 13 februari 2025

@jonas_dg fijn om te lezen dat onze technieker de verbinding kon herstellen. Zodra alle orders hier als afgewerkt staan, zullen ze ook uit MyProximus verdwijnen. Wij informeren de Ombudsman.

• Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 17 februari 2025

Voor de 2e keer op rij is mijn e-press abonnement opgezegd, ook al zegt de Proximus app dat ik het al gekoppeld heb

Ook zie ik nog steeds bij mijn opvolging een hele hoop "je hebt het laatste woord” maar er is geen enkele manier om te zien wat jullie voorstellen? Gaat dit allemaal over die tegemoetkoming die ik via de ombudsdienst heb ontvangen?