Skip to main content

Instal van de snellere WIFI via link/site. Tengevolge hiervan geen connectie met onze Wifi-booster, geen verbinding met decoder. Waarom?    => Gevolg geen TV., nu onze 2e dag.

Ondertussen verneem ik van de operator dat wij nog met een 'bridge' werken, die blijkbaar niet meer nodig is wanneer gewerkt met een booster. Vraag: waarom de technieker die deze opstelling realiseerde dit zo installeerde?

Het is nu zondag, wat betekent dat wij het weekend en verschillende dagen TV-loos zijn.

Er is EVENMIN MOGELIJKHEID OM EEN DOCUMENT VOOR INTERVENTIE VIA HAPPY HOUSE TE VERSTUREN. Via 4 browsers geprobeerd! Steeds opnieuw reageert het ‘verzenden’ niet.

Voor de volledigheid, alle uitgevoerde interventies die de operator mij liet uitvoeren werken niet.

 

als je het vlug wilt oplossen kun je tijdelijk smart wifi uitzetten als volgt.

dan kun je gewoon door te surfen naar  http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
Daar onder het item WIFI :
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je later "One SSID" terug activeren net op de zelfde manier als voor het deactiveren

Maar de de oplossing is van smart wifi = One SSID actief te laten en de wifi booster terug te synchroniseren met bbox modem (via de WPS op bbox en booster) , als volgt:
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem

Als bijkomende info:

One SSID wil zeggen dat beide wifi banden onder de zelfde wifi-naam (SSID) uitgezonden worden,
dus zowel wifi 5.0 als wifi 2.4 wordt uitgezonden onder één en de zelfde naam, namelijk "wifi-2.4-xxxx".
Daarom zie je op je toestellen de wifi naam "wifi-5.0-xxxx" niet meer toekomen.

Toestellen die vroeger op SSID = "wifi-5.0-xxxx" ingesteld stonden moeten nu op SSID "wifi-2.4-xxxx" ingesteld worden.


De Wi-Fi bridge is de voorganger van de Wi-Fi Booster.  De Wi-Fi booster kan ook door de technieker geplaatst geweest zijn omdat de link-kwaliteit van het draadloze signaal om jouw decoder draadloos te verbinden onvoldoende was. Je kan zelf kiezen. Wi-Fi bridge niet meer gebruiken. Voor de rest pas Martin zijn aanbevelingen toe.


@JeanMarie_044 laat ook eens weten of het gelukt is als je wilt.


@JeanMarie_044 

Er deze avond een technicus langs, ik vemoed dat deze de modem een reset zal geven en de wifi booster opnieuw zal verbinden met de bbox.

 

Geert


Reageer