Skip to main content
Vraag

Fiber aansluiting.

• May 11, 2026
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Jan
Forum|alt.badge.img+3

Lopend order fiberaansluiting. | Proximus Forum

Wij zijn nu een half jaar verder en ik wacht nog steeds op een oplossing voor de fiber aansluiting, die om een bepaalde reden “technisch onmogelijk” is, de glasvezel kabel ligt nochtans al tot in de living.

Vandaag zit er in mijn brievenbus een brief van WYRE, zij komen volgende week in navolging van “Fiberklaar” nog maar eens het voetpad openleggen in opdracht van Telenet en Fluvius.

Misschien zal ik dan moeten veranderen van provider indien ik nog wil genieten van snel internet voor ik naar het rusthuis ga, ja ik ben al 84.

Waarom kan Proximus geen informatie geven of wachten jullie nog op de “feedback van de joint venture”.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Jan  die joint venture is er al, maar is enkel voor plekken waar maar 1 provider kan gebruikt worden en waar er een straatje is met bv 5 huishoudens of op afgelegen plekken zoals een boerderij, je zal dus geen Proximus tv kunnen nemen waar je ook Telenet hebt liggen.

plekken zoals bij jou komen dus 2 fiber lijnen waar je dan uit kan kiezen.

het is niet gezegd dat als wyre-Telenet de glasvezel legt dat je ook direct wordt aangesloten, er zijn al veel plaatsen waar wyre-Telenet glasvezel heeft gelegd maar het nog niet actief heeft bij de klanten omdat ze wachten op goedkeuring van de gemeente om het huisje waar alle fiberkabels samen komen te zetten.

dit kan ook zo zijn met Proximus dat er nog geen goedkeuring is voor dat huisje te zetten waar alle kabels samenkomen.

Forum|alt.badge.img+2

Vandaag zit er in mijn brievenbus een brief van WYRE, zij komen volgende week in navolging van “Fiberklaar” nog maar eens het voetpad openleggen in opdracht van Telenet en Fluvius.

Wat een luxeprobleem, 2 fibers in jouw straat.

Vraag gewoon ook aan WYRE om de glasvezel bij jou binnen te trekken. Als je dan zorgt voor een wachtbuis naar de straat kan Fiberklaar er misschien later ook zijn glasvezel doortrekken.

En dan bestel je een aansluiting aan degene die eerst kan leveren, de andere zeg je op.

Waarom kan Proximus geen informatie geven of wachten jullie nog op de “feedback van de joint venture”.

Welke joint venture bedoel je?

• Proximus wacht misschien op feedback van Fiberklaar (om te zien hoe ver ze staan met de werken, of om een concrete datum af te spreken? dat is geen JV maar een dochteronderneming (100% PX)
  • Of bedoel je dat Proximus misschien wacht op het resultaat van het “samenwerkingsakoord”? Dat kan natuurlijk ook, dat jou straat binnen het “samenwerkingsakoord” valt, en dan wordt Proximus opgeleverd via de WYRE glasvezel  (wholesale).

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Motivator
  • May 12, 2026

@philippe_d 

Welke joint venture ?

Ik verwijs hier naar een antwoord van Proximus zelf in dit topic.