Skip to main content
Antwoord

Lopend order fiberaansluiting.

• September 18, 2025
  • 19 reacties
  • 192 Bekeken

Jan
Forum|alt.badge.img+3

Mijn fiberaansluiting die gepland was deze week maar is uitgesteld tot een latere datum.

Onze technici zullen langskomen op uw installatieadres op:
• 15 september 2025 (tussen 8 u en 17 u)
• 22 september 2025 (tussen 9 u en 13 u)

Op 15 sept. werd de kabel binnengebracht maar de ploeg van fiberklaar stelt vast dat er geen signaal zit op de hoofdkabel (er moet nog een verbinding gemaakt worden naar de overkant van de straat).

Ben ik dan de enige in mijn straat die fiber wil bij Proximus ?

Op 16 sept krijg ik volgend bericht van Proximus:

Beste Proximus-klant, onze technicus ondervond een probleem bij de installatie van fiber op je locatie. Onze excuses voor het ongemak. Hierdoor hebben we de activeringsafspraak moeten annuleren. Wees gerust, we nemen contact met je op om een nieuwe afspraak te maken zodra het installatieprobleem is opgelost. Alvast bedankt voor je begrip.

Ondertussen wil ik mijn vaste lijn opzeggen en de getrouwheidskorting verlengen, maar dit kan niet wegens een lopend order.

Ik heb echter een vermoeden dat dit lopend order nog lang kan duren.

Ik vraag daarom een snelle oplossing.

Beste antwoord door tina.b

@Jan 

een commerciële tegoednota werd opgemaakt in afwachting van uitvoering order.

Normaal ga je daar via mail bevestiging van krijgen.

mvg

Tina

19 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • September 19, 2025

@Jan 

Voor 22 september staat er opnieuw een afspraak gepland om alles in orde te brengen.
Van zodra de aansluiting correct is uitgevoerd, kunnen wij de vaste lijn opzeggen en bekijken hoe we de getrouwheidskorting opnieuw kunnen activeren.

De factuur zal dan ook aangepast worden wat betreft het abonnement van de vaste lijn.

Onze excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes,
Joel.

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Motivator
  • September 19, 2025

@Joel M 

Hopelijk klopt dit en kan het afgewerkt worden.

Mag ik de fiberkabel die eindigt in de garage (voldoende lengte) doortrekken tot in de living via een pvc buis ?

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • September 19, 2025

@Jan In de garage gaat men de ONTP plaatsen( de allereerste inkomende stekker van Fiber).Van daaruit gaat u met UTP kabel verder moeten verdelen.Groetjes,Joel.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • September 19, 2025

Internet Box - Installatiegids - fiber Gigabit v1

Ik begrijp van ​@Joel M hierboven dat én de fiberaansluitdoos én de fibermodem** vermoedelijk in de garage zou plaatsen

De internetbox zelf (router) zou u later zelf verderop in de woning kunnen plaatsen en via ethernet/utp-kabel met de fibermodem (ONPT) verbinden

Indien de voorhanden/geleverde fiberkabel voldoende lang zou zijn en de voorhanden buizen dit zouden toelaten (geen scherpe bochten bv) lijkt het mijns inziens inderdaad mogelijk de fiber verder door te trekken (goodwill technieker?) en de fiberaansluitdoos en fibermodem verderop te plaatsen

** vereist elektrische voeding

Eventueel kunt u mogelijks zelf ook later een gepaste fiberkabel van voldoende lengte voorzien tussen de fiberaansluitdoos (in de garage) en de fibermodem (elders geplaatst)

Martin
  • September 19, 2025

Het schijnt zelfs dat de techniekers die hiervoor komen glasvezel mee hebben om eventueel de fibermodem op de plaats te zetten waar je eventueel wilt dat hij bv bij de bbox komt te staan.
Maar zoals M_016 ook al aangegeven heeft hangt het ook wel van de goodwill af, wat ik ook ervaren heb met de persoon van fiberklaar die bij ons de site survey gedaan heeft om te bepalen hoe alles moest geplaatst worden, was er toch volgens mij niet veel goodwill vast te stellen!

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Motivator
  • September 29, 2025

@Joel M 

@Jan 

Voor 22 september staat er opnieuw een afspraak gepland om alles in orde te brengen.
Van zodra de aansluiting correct is uitgevoerd, kunnen wij de vaste lijn opzeggen en bekijken hoe we de getrouwheidskorting opnieuw kunnen activeren.

De factuur zal dan ook aangepast worden wat betreft het abonnement van de vaste lijn.

Onze excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes,
Joel.

Ter info: deze afspraak is niet doorgegaan wegens geen signaal op de binnenkomende fiber (er moet nog een verbinding gelegd worden naar de overkant van een aanpalende straat).

Ondertussen kan ik mijn vaste lijn niet opzeggen en getrouwheidspremie niet verlengen,dit kost mij 9+5 € per maand.

Is er een mogelijkheid om dit lopend order op te volgen ?

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 29, 2025

@Jan 

Er werd een aanpassing op je aanrekening gedaan.

Hou je ons op de hoogte van de werken?

mvg

Tina

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Motivator
  • September 29, 2025

@tina.b 

Welke aanpassing is er gedaan ?

Ik hou jullie zeker op de hoogte van de werken.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 29, 2025

@Jan 

een commerciële tegoednota werd opgemaakt in afwachting van uitvoering order.

Normaal ga je daar via mail bevestiging van krijgen.

mvg

Tina

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Motivator
  • October 15, 2025

De fiberkabel ligt nu sinds een maand tot in de garage, maar verder geen nieuws.

Wie kan ik contacteren om te weten of er schot in de zaak zit ?

Ik zie hier in de aanpalende straat (er moest nog een doorsteek gemaakt worden) geen beweging.

• Rising star
  • October 17, 2025

Hier ook van het zelfde, gisteren is de kabel binnengelegd . Vandaag een sms gekregen met juist dezelfde standaard tekst 

Beste Proximus-klant, onze technicus ondervond een probleem bij de installatie van fiber op je locatie. Onze excuses voor het ongemak. Hierdoor hebben we de activeringsafspraak moeten annuleren. Wees gerust, we nemen contact met je op om een nieuwe afspraak te maken zodra het installatieprobleem is opgelost. Alvast bedankt voor je begrip.

ik hoop dat dit geen weken gaat aanslepen , ondertussen zijn wel onze gsm nummers overgezet maar zitten we nog met een pack bij Telenet , waar we dan nu onze gsm nummers moeten uithalen. Anders betalen we de hele tijd dubbel.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 21, 2025

Dag ​@Jan je order staat op "Wait For JV Feedback" - wij wachten dus op een update van Fiberklaar (Joint Venture).

Als zij het probleem hebben opgelost  stroomt het order automatisch door naar onze planningsdienst en zullen we je contacteren.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 21, 2025

Dag ​@peter cr ook jouw order staat op "Wait For JV Feedback", wij contacteren je zodra we een update ontvangen hebben!

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Motivator
  • October 21, 2025

@HeidiE 

Wordt er dan maandelijks een commerciële tegoednota opgemaakt zolang het niet in orde is ?

Binnenkort is er een afspraak gepland bij mijn buren, ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Motivator
  • November 3, 2025

@HeidiE 

Is er nieuws over de vooruitgang van de werken ?

Bij contact via 0800 22800 krijg ik geen antwoord, wie kan ik dan wel contacteren.

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Motivator
  • November 7, 2025

@tina.b 

@HeidiE 

Zopas mijn nieuwe aanrekening gekregen en mijn vaste lijn staat nog steeds op de rekening.

Wegens het lopend order kan ik deze dus niet opzeggen en evenmin heb ik nu recht op de getrouwheidskorting.

Ik zou het op prijs stellen als hier een oplossing voor gevonden wordt.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 7, 2025

@Jan Facturen worden erna rechtgezet via creditnota’s.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Motivator
  • November 21, 2025

@Joel M 

@HeidiE 

@tina.b 

Wij zijn nu 2 maanden verder en nog steeds geen nieuws over de fiberaansluiting.

Dat “lopend order “ kan nog lang duren, ik voel dit aan als een gijzeling door Proximus.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Jan 

Ik begrijp volledig uw ongenoegen en frustraties. Proximus wacht echter nog steeds op de feedback van de joint venture. Van zodra we deze ontvangen, kunnen we overgaan tot het activeren van Fiber. Onze excuses dat dit langer duurt dan normaal.

Facturen/getrouwheidskorting worden erna rechtgezet via creditnota’s.

Met vriendelijke groeten,
Joël