Beantwoord

Enorm traag internet in ons tweede verblijf...Proximus zegt dat het ok is.

  • 22 July 2020
  • 8 reacties
  • 293 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ben ten einde raad. We hebben in de Ardennen TV en internet via Proximus. (deel van een pack samen met m’n GSM)  Het is maxi internet en de modem is een bbox3, Als je de laptop verbindt via vaste kabel duurt het openen van een website (bijvoorbeeld autoweek,nl) enkele minuten. een foto uploaden van 4MB duurt een paar uren. Ik heb meermaals gebeld naar de technische dienst...resetten modem, testen lijn, alles blijkt ok.

Enkele weken terug werd me aangeraden om iemand te laten komen voor Happy house. Nu blijkt volgens de website dat dit niet meer beschikbaar is. Af en toe moeten we een VPN-connectie maken om te kunnen werken vanop afstand, dit lukt gewoon niet.

Bij de buren (die er permanent wonen) hadden ze gelijkaardige problemen. Daar is Proximus echter wel langsgeweest en hebben ze een modem die werkt via 4G geinstalleerd. de 4G ontvangst is er prima. Inmiddels moet ik me behelpen met een hotspot via 4G die ik maak met m’n GSM maar door m’n datalimiet is dit een dure zaak.

Ik zoek hier  echt een permanente oplossing...we betalen echt genoeg maandelijks om amper iets terug te krijgen.

Wie kan me raad geven?

Vriendelijk Bedankt Wim

Ps : woning is gelegen in Nisramont (la Roche-en Ardenne)

 

icon

Beste antwoord door Martin 22 July 2020, 12:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_happyhouse/particulieren/blog/news/service/gratis-analyse-internet-tv-telefonie.html

Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.

Omwille van de vakantieperiode?

&

U kunt aan Proximus vragen bv. via dit forum om ook voor u de zgn xdsl&4G Tessares oplossing te installeren, dit wordtt “geval per geval” gedaan (= geen standaard commerciëel aanbod) op voorwaarde dat er voldoende 4G dekking is en er in de betrokken omgeving niet al te veel dergelijke oplossingen actief zijn  (x% 4G antennecapaciteit en voorrang voor zuiver mobiel gebruik)

https://nl.forum.proximus.be/jouw-ideeenbus-52/breedbandinternet-in-de-grijze-witte-zones-30-mbps-in-2020-oplossingen-type-xdsl-4g-proximus-versus-kpn-50101

Eventueel kunt u overwegen gebruik te maken van Mobilus 5G unlimited** met een 4G router of tethering via GSM 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mob_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/je-gsm-of-tablet-als-mobiele-hotspot-instellen.html

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

** in principe beperkt tot 100 GB/maand normaal persoonlijk verbruik (ook via 4G)

Andere oplossingen zijn Orange 4G internet@home Flybox of (Telenet) Tadaam 4G

Reputatie 2
Badge

Bedankt al voor uw snelle antwoord. Dit is vermoedelijk wat ze bij de buren ook geinstalleerd hebben maar hoe  vraag ik dit aan bij Proximus. De klantendienst wimpelt me af als ik dit vermeld.Moet ik de vraag hier gewoon stellen op het forum?

 

de proximus medewerkers (als ze hier je post doornemen) geven dit door aan de betrokken dienst om dit te laten nagaan of je in aanmerking komt voor het plaatsen van zo’n 4G modem

Reputatie 2
Badge

Ok, dankuwel.

Hierbij m’n vraag aan Proximus; Kom ik in aanmerking voor xdsl&4G Tessares ?

Onze woning staat in 6983 Nisramont . (la Roche-en Ardenne)

Alvast vriendelijk bedankt. (verdere klantgegevens wil ik gerust aanleveren in PB)

Wim.

@wimcha 
Tip: zet best geen privé gegevens op het openbaar forum maar wel in je forum profiel → 
(terwijl je op het forum ingelogd bent) in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.→ https://nl.forum.proximus.be/settings/profile
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

bvb in het vak “Ticket (Privé)” kun je alle bijkomende informatie zetten.

Reputatie 2
Badge

@ Martin : Bedankt!   Ik heb m’n profiel aangevuld.

Reputatie 2
Badge

oei, mijn topic staat nu “bij problemen opgelost ”

Heb ik iets verkeerd gedaan door te klikken dat ik een bevredigend antwoord kreeg? Ik wou reageren op de persoon die me de tip gaf hoe ik Proximus kon bereiken.

Misschien dat er iemand van Proximus dit nu leest en denkt dat het reeds geregeld werd.

 

 

nee daarom wil dit nog niet zeggen dat ze dit niet meer gaan lezen hangt meer af van hoeveel personen er beschikbaar zijn en hoe druk ze het hebben, maar als je wilt kun je altijd een nieuw topic opstarten en verwijzen naar de post hier > door de volgende link er in te zetten als verwijzing

→ https://nl.forum.proximus.be/internet-10/enorm-traag-internet-in-ons-tweede-verblijf-proximus-zegt-dat-het-ok-is-50876

 

Reageer