Vraag

Emails opvragen via VPN-verbinding.

  • 27 December 2021
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

Ik heb een vaste computer die via een vaste lijn met het internet communiceert. Via mijn Norton 360 beveiliging kan ik een VPN-verbinding maken maar als ik mijn emails van de POP3-server wil opvragen dan lukt dit niet en krijg ik de melding “Host onbekend”.

Doe ik het zelfde vanaf mijn laptop die dan via Wifi communiceert om de IMAP-server te contacteren dan lukt dat wel.

Wat is de reden dat het niet lukt met POP3?


6 reacties

Wel niet direct een antwoord op je vraag, maar aangezien je op je laptop werkt met IMAP waarom dan ook niet op je PC? want dan loopt toch alles gesynchroniseerd (laptop/PC/mailserver)

Voor zover ik het verschil ken tussen POP3 en IMAP wil ik dat mijn emails van de server worden afgehaald. Via POP3 gebeurt dit maar bij IMAP blijven ze op de server staan en dat wil ik niet. Daarom gebruik ik IMAP wanneer ik mobiel ben en als ik dan thuis/kantoor kom haal ik alles binnen via POP3.

Corrigeer me als ik verkeerd ben.

Dat klopt inderdaad. 
Maar wat ik begrijp dan haal je de ontvangen mails binnen ofwel op kantoor ofwel thuis via pop, maar wat dan staan ze de ene keer op je pc (pop) op kantoor en de andere keer op je pc (pop) thuis, dus dan zie je toch op je kantoor PC deze niet van je Thuis PC die je binnen gehaald hebt en omgekeerd, tenzij je bv de instelling “kopie op server laten staan” gebruikt op je mail mail client?

Enfin ik weet dat het nog altijd geen antwoord is op je essentiële vraag, maar is gewoon om het beter te begrijpen :relaxed:

Thuis en kantoor is één en het zelfde systeem.

Stuur ik een email vanaf de laptop dan doe ik een Bcc naar mezelf. Thuisgekomen ontvang ik dan ook mijn Bcc-bericht en verplaats dit naar de map verzonden.

Bizar !!!!

Met mijn VPN aan geraak ik met de laptop ook niet meer op de website van Proximus alsook het forum. Gisteren ging dat nog wel.

En Proximus zwijgt als vermoord…….

Ter bijkomende info: hier had ook iemand problemen met VPN
→ VPN verbinding lukt niet thuis | Proximus Forum

→ VPN | Proximus Forum

hier was het probleem inloggen op pickx → gebruik van VPN app | Proximus Forum

VPN - BBOX3 - Userbase

NB: Ook kun je eventueel ten rade gaan/de vraag stellen op http://userbase.be 

 

 

Reageer