Vraag

emails komen niet door op mijn proximus mailadres

  • 23 February 2023
  • 11 reacties
  • 142 Bekeken

Ik kan niet rekenen op mijn proximus emailadres. Soms komen mij toegestuurde mails binnen maar soms ook niet. Bvb: Onlangs wilde ik een nieuw wachtwoord aanvragen voor De Watergroep. Ik gaf mijn proximus emailadres op. Ik ben nog steeds aan het wachten op die mail. Maar dit is voor verschillende afzenders zo en niet enkel voor nieuwe wachtwoorden, ook gewone mail. Ik gebruik het mail programma van Apple en gebruik het recentste besturingssysteem. Iemand een oplossing? 


11 reacties

Ter info: best ook in het belang van de Proximus forummedewerkers voor hun verder onderzoek vermelden of die al dan niet wel toegekomen zijn op de webversie = http://webmail.proximus.be 

In het geval van het nieuw wachtwoord voor De Watergroep is de mail evenmin aangekomen op de webversie.

Reputatie 7
Badge +5

@Dirk_0115 En deze is ook niet in de spam aangekomen? 

@DaisyS : jouw vraag “En deze is ook niet in de spam aangekomen?” zie ik nu hier op het forum maar niet in het mailprogramma (proximusaccount) van Apple noch in de Webversie van proximus.
Deze morgen keek ik op mijn Apple mailapp en zie dat er (via de proximusaccount)  betalingsherinneringen zijn. Ik ga naar mijn iMac naar mijn Apple mailprogramma en naar de Webversie van Proximus kijken en vind de mails op mijn proximusaccount niet meer terug. Is dit ergens een instelling die verkeerd staat bij mij of wat, ik weet het niet. Ik weet enkel dat het zeer vervelend is en dat ik mijn belangrijke mails niet meer laat toekomen op mijn proximusaccount.

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk_0115 Via welke toestellen lees je je mail ? Kan je eens nakijken of je accounts daar ingesteld staan als imap (ipv pop)? Als deze ingesteld is als pop worden je mails binnengehaald op het teostel zelf en zijn ze weg op je webmail. 

Als je mailaccounts ingesteld zijn als imap, moet er wel een kopie beschikbaar blijven in je webmail en moet je daar al je mails terugvinden. Als dat niet het geval is, moeten we je mailbox laten onderzoeken. 

@HadewychT Ik lees mijn mail hoofdzakelijk via mijn smartphone (iphone 8+) en mijn iMac. Zowel op mijn smartphone als op mijn iMac staat bij het proximusaccount als Hostnaam voor de server inkomende post: imap.proximus.be. 

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk_0115 Als de mail enkel op deze 2 toestellen gecontroleerd wordt zouden alle mails op je webmail zichtbaar moeten zijn. Maar als je bedoelt dat je af en toe toch nog een ander toestel gebruikt, moet je het daar ook een keer nakijken of dit toch als pop ingesteld is. Kan je me dan concrete info doorgeven wat er juist foutloopt op je webmail zodat we dit kunnen laten nakijken. 

Ook op mijn laptop (MacBookPro) staat de mailserver ingesteld op imap.

Wat er concreet foutloopt is:

  • ik krijg melding dat er mail is in mijn proximusadres, maar vind de mail nergens terug,
  • soms ontvang ik mail op mijn proximusadres en soms ook niet, of soms na heel lange tijd wachten. Dit zowel in mijn emailprogramma als in de webmail.

Gisteren was er een nieuwe mail in de webmail. Vooraleer ik de mail aangeklikt had om hem te lezen heb ik geklikt op bovenstaand icoon (waarvan ik denk dat het de pagina vernieuwt en eventuele nieuwe mails ophaalt). Tot mijn verwondering verdween de nog ongelezen mail die er stond en vind ik hem nergens meer terug.

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk_0115 Kan je me via PB concrete voorbeelden geven van de mails waarmee je problemen ondervindt ? Tijdstippen, afzenders,...zodat ik dit kan doorgeven voor verder onderzoek.

Dat icoontje waarop u geklikt hebt, is inderdaad om de pagina te vernieuwen en mag geen invloed hebben op de mails in je inbox. 

Van zodra ik een mail toegestuurd krijg naar mijn proximusmailbox laat ik het U weten.

Reageer