Vraag

email komt vertraagd of soms helemaal niet toe

  • 20 September 2020
  • 68 reacties
  • 1793 Bekeken

Eigenaardig fenomeen.
Ik heb een domeinnaam met bijhorende email bij Versio.

Als ik een email stuur vanuit een email adres van Versio naar mijn Proximus adres komt dit soms pas na een dag aan, soms helemaal niet.
Als ik vanuit Versio naar een hotmail adres stuur werkt het wel goed.
In de omgekeerde richting werkt wel alles normaal.

Volgens Versio ligt de vertraging bij Proximus.
WIe moet ik hiervoor contacteren?


68 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Je mag ons zeker een header van zo’n vertraagde mail bezorgen. Dan kunnen we het ook aan onze kant laten nakijken. 

Probleem lijkt opgelost !
Emails komen weer zonder vertraging toe.
Ik vraag mij alleen af wat nu juist het probleem was, en of het uiteindelijk opgelost werd door de tip van Hadewych T. En ook of dit nog terug kan komen?

@pintje007 maandag zullen de proximus forummedewerkers wel alles kunnen doorgeven aan de bevoegde persoon.

Ik weet niet of die truc nog helpt maar heb je al eens geprobeerd van je bbox te resetten door de verzonken reset knop ± 20 sec ingedrukt te houden tot de leds vanvoor doven, uitgezonderd de power led, en dan loslaten om hem opnieuw volledig te laten opstarten.

Ik heb gemerkt dat het probleem intussen verholpen is.
Emails naar Proximus komen weer normaal toe.
Wat exact het probleem was heeft men bij Proximus niet verteld.
Bedankt allemaal voor jullie suggesties.
 

Als het maar opgelost geraakt, dat is tenslotte het voornaamste.

Ben je iets met de header van zo’n vertraagde email?
Aan de hand van de header beweert Versio dat het probleem bij Proximus ligt.
Ik kan deze helaas niet interpreteren ...

@pintje007 Spijtig te horen dat jij ook nog steeds met hetzelfde probleem kampt, ik vervolg ook nog steeds mijn strijd.

 

Ik ben momenteel al doorgebroken tot de business level bij Proximus waar ze de headers bekeken hebben, en dit was hun antwoord …

 

 

Voor skynet is de case closed omdat de mailserver blijkbaar blacklisted is …

Spijtig dat ik alleen een korte email met het resultaat terugkreeg. Ik had liever de medewerker zelf telefonisch aan de lijn gehad om enkele bijkomende vragen te stellen, maar zij maken zich er heel snel vanaf … Ik maak een nieuw ticket aan, want ik zou graag antwoorden hebben op de vraag …

  1. Als de mailserver blacklisted staat, waarom komen de mails dan uiteindelijk toch nog aan (Ik zou aannemen dat deze in dit geval helemaal niet meer toekomen).
  2. Wie beheert deze blacklistserver (dus tot wie moet ik mij wenden om mijn server er terug af te krijgen).
  3. Wie gebruikt deze blacklist? (Versio voor het controleren op het versturen van de mail, of Proximus om te controleren van wie ze willen ontvangen
  4. Wie heeft deze mailserver op de blacklist geplaatst en om welke reden zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Ik hou je op de hoogte als ik weer wat extre info bijeen verzameld heb.

 

Groetjes

Bakke

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de link.
Ik heb het IP-adres van de mailserver van Versio ingevuld.
Afwachten zeker? Er is nog steeds niets veranderd. Emails komen met vertraging van uren tot een dag toe, soms helemaal niet.

we wachten idd best nog even af en houden je op de hoogte

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem maar hosting via one.com.

Als ik naar een proximus abonnee stuur dan komen de mails niet toe.

One.com zegt dat ik niet geblacklist ben en dat ik contact moet opnemen met Proximus. Echter via de website wordt dit zo goed als onmogelijk gemaakt, alsook is op de chat niemand aanwezig.

Ik heb de header bron code van de verstuurde mail, zie bijlage.

Wie neemt dit op aub?

 

Grtn,

Dr

From: Asbest inspectors <info@asbestinspectors.be>
Message-Id: <D9CE81AC-59BB-4882-8965-3DDC531213CC@asbestinspectors.be>
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="Apple-Mail=_34ACB907-5271-4211-AA04-C545237FE954"
Mime-Version: 1.0 (Mac OS X Mail 13.4 \(3608.120.23.2.4\))
Date: Thu, 27 Oct 2022 22:13:20 +0200
Subject: Re: offerte asbestattest - Jozef Nellenslaan, 8300 Knokke
Bcc: Asbest Inspectors <dries@asbestinspectors.be>
In-Reply-To: <001601d8ea34$77738cd0$665aa670$@skynet.be>
To: jeroenleen@skynet.be
References: <001601d8ea34$77738cd0$665aa670$@skynet.be>
X-Universally-Unique-Identifier: 0490FDF2-271D-488B-A476-34EA94E66240


--Apple-Mail=_34ACB907-5271-4211-AA04-C545237FE954
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Type: text/plain;
charset=utf-8

<mail body staat hier>

 

@HadewychT Zou jouw collega die dit aan het onderzoeken is, dan evt. ook mijn zaak eens kunnen bekijken? Ik heb namelijk een erg vergelijkbaar probleem: mails die naar mijn Proximus-adres worden gestuurd komen met enorme vertragingen of helemaal niet aan. Ik kaart dit al wekenlang aan, maar tot nu toe vond geen enkele Proximus-medewerker het de moeite waard om er enige aandacht aan te besteden:

 

Intussen heb ik volgende antwoord gekregen van Versio.

Dit bevestigt wat we eigenlijk al wisten, dat het probleem bij Proximus ligt.
Enige probleem. Hoe moet je iemand bij Proximus contacteren? Als zij dit ook via dit Forum moeten doen, dan vrees ik dat de oplossing er niet zal komen !

Dat is altijd zo geweest ze zijn er wel mee bezig maar dat wordt dan niet meegedeeld (aan de grote klok gehangen) :wink:

Reputatie 1

Dag Allemaal,

Hierboven heb ik de saga van pintje007 en Bakke gelezen. Jammer, maar ik heb hetzelfde probleem: emails naar proximus klanten (ik heb een uitgeverij) komen niet of zelden toe. Een uur geleden een paar e-mails gestuurd naar mijn eigen proximus-e-mailadres vanaf een andere provider (Alfahosting) en ze komen niet toe. Daarentegen bij mijn scarlet e-mailadres wél. Bestaat de kans dat ern voor de scarlet servers een andere zwarte lijst bestaat dan voor de Proximus servers? En hoe kom ik te weten of de server(s) van Alfahosting (alfaservers.com) op de zwarte lijst staan ? Ook zou ik verwachten een “mail delivery deferred” bericht of zo terug te krijgen. Kan iemand uitvlooiene wat er mogelijk mis is met Proximus-ontvangst of mijn e-mails? Dan bij voorbaat!

Bij mij is er ook nog steeds een vertraging bij emails naar een Skynet adres. Naar een Gmail adres is dit niet zo. Het probleem moet dan toch bij Proximus liggen. Of zou Versio emails naar skynet anders behandelen?
Kan je iets doen met de email header?

Reputatie 1

Voor zover het iets kan helpen: de logfiles aan de kant van Alfahosting tonen om de  X minuten: “ retry time not reached for any host for 'proximus.be' “ Voor de techneuten aan Proximus-kant: de emailconversatie heeft “ 1kmZuA-0006ds-Md “ als ID.

Reputatie 7
Badge +4

Ben je iets met de header van zo’n vertraagde email?
Aan de hand van de header beweert Versio dat het probleem bij Proximus ligt.
Ik kan deze helaas niet interpreteren ...

je mag dit altijd even doorgeven maar best is toch om je via host verder te kijken

Het probleem blijft zich bij mij ook nog steeds voordoen. HadewychT had voor mij een ticket aangemaakt om het probleem te bekijken, maar daar heb ik geen antwoord /gevolg meer op gekregen.

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met Versio en ze gaan het volgende week in agenda plaatsen bij hun als topic voor hun volgende team vergadering.

Dit begint echt vervelend te worden. Meerdere klanten waarvoor ik websites maak beginnen deze problemen te ondervinden. Het zou echt fijn zijn moest Skynet dit eindelijk zou oplossen.

Het moet toch een blacklist bij proximus zijn denk ik, want emails naar bv gmail komen wel onmiddellijk aan. Spijtig dat het zo moeilijk is om iemand te pakken te krijgen bij Proximus. Ik ga voortaan vragen of men geen gmail adres heeft als men nog met een skynet adres afkomt!

@pintje007 zou het ooit opgelost geraken ?  Zoals je schrijft “ mee leren leven...tot…. het eindigd”

Het zou nochtans moeten kunnen opgelost worden want een algemeen probleem is het niet aangezien ik het bvb nog nooit voorgehad heb!

@pintje007@Martin   Ik weet niet of het meespeelt uit welk landsgedeelte je komt ? Wij zijn 3 gevallen in de prov. Limburg Oost- midden en Noord 

zou inderdaad kunnen iets te maken hebben, met over welke servers/routers het moet passeren

Probleem was even opgelost, maar is weer helemaal terug van weggeweest…

Kan dit aub opgelost worden. Het ontvangen van emails lijkt mij toch wel een vereiste dat perfect zou moeten werken voor een internetprovider …

Graag een update hierover ...

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=28568#p364421

Zoals aceke aangeeft kunnen we uit de bron (header) van de email heel wat informatie halen, mogelijks zelfs de oorzaak van het probleem terugvinden.
Deze header-informatie uit een email halen is echter verschillend bij elk mail programma. Weet u niet hoe u dit moet doen, laat ons dan weten welk mail programma u gebruikt en dan kunnen we stap voor stap beschrijven hoe je deze info bekomt.

 

De oorzaak kan bij oorsprong, in transit en bij aankomst terug te vinden zijn

Vermits er geen probleem is richting hotmail dient waarschijnlijk richting transit en bestemming te worden gekeken

 

Aan een Proximus medewerker op dit publieke forum - enkel op zijn/haar expliciete vraag - een privé-bericht sturen met header-info dienaangaande ?

 

 

 

Bedankt voor je reactie.
Het is al een tijdje geleden dat ik nog op dit forum zat.
Hoe contacteer je een medewerker? Vroeger was dat Eva, bestaat die nog?

Reageer