Vraag

email komt vertraagd of soms helemaal niet toe

  • 20 September 2020
  • 68 reacties
  • 1810 Bekeken


Toon eerste bericht

68 reacties

nee maar je kunt bvb morgen een privébericht sturen indien nodig door op de naam te klikken van de proximus forummedewerker die hier op je bericht gaat reageren.

Nu maar hopen dat ze m’n berichtje lezen natuurlijk …

Normaal wel en dan kan de prox forummedewerker je verder inlichtingen geven wat je verder moet doen, mss gaan ze dan wel vragen van de header door te sturen naar doc@proximus.com maar dat hoor je morgen dan wel.

Waarom denk je dat het probleem bij de host (Versio) ligt?
Emails naar hotmail, gmail en telenet komen wel onmiddellijk toe.
Enkel bij skynet stelt zich dit probleem.
Stellen zij hun spamfilters in afhankelijk van het emailadres?

Ik heb het opgegeven. Gebruik nu gmail.

Hm … vreugde was van korte duur.
Weerom hetzelfde probleem. Intussen heb ik vernomen dat verschillende proximus klanten dit probleem ondervinden. Geen goede reclame. Maar overstappen op gmail zeker?

Tot hier toe heb ik daar toch nog geen problemen mee ondervonden, wat natuurlijk daarom niet wil zeggen dat een ander er dan geen kan hebben.

Mss kunnen de prox forummedewerkers morgen het toch nog eens voorleggen bij de specialisten.

Jammer dat ik geen feedback gekregen heb van vorige keer. Er zal toch iemand bij Proximus iets gedaan hebben denk ik, want gedurende 2 dagen werkte m’n email wel zoals het moet. 
Nog maar eens afwachten. 
Weet iemand hier overigens hoe je een ticket van de helpdesk kan opvolgen?

normaal zou die moeten terugvinden via www.myproximus.be maar als ze bvb iets zouden gedaan hebben en het hierdoor opgelost was zal je deze daar ook niet meer terugvinden, maar wacht mss gewoon af wat de proximus forummedewerkers morgen nog voor u verder kunnen doen.

@Bakke 

Vorig jaar in oktober hebben ze voor mij via de telefonische helpdesk ook een ticket aangemaakt. Ik heb daar ook nooit iets van gehoord. Bij Versio beweren ze dat het probleem bij Proximus ligt. En Proximus wijst naar Versio. Zo geraken we natuurlijk geen stap verder.

Ikzelf kan zo’n email header niet interpreteren, maar ik vermoed dat het probleem bij Proximus zit. Niet alleen emails vanuit m’n Versio email adres komen vertraagd aan. Ook die van bijvoorbeeld Torfs, Leonidas, … En wie weet welke emails komen totaal niet toe. 

Misschien dat Proximus van plan is om na de gratis webruimte voor particulieren ook de emails af te schaffen ???

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb dit nog eens doorgespeeld aan de specialisten van onze mailservers om dit verder te onderzoeken. We houden jullie op de hoogte.

Als ik de header in dit form plak verdwijnen hier en daar lijnen, dus dat lukt niet.
Intussen heeft de provider Versio.nl aan de hand van zo'n email header ontdekt dat volgende ip adressen door Proximus geblokkeerd worden. En dat daar het probleem ligt.

code:

185.182.56.111185.175.200.8185.175.200.125185.182.59.57185.182.56.9185.175.203.25185.182.56.42185.175.203.26185.182.56.112185.182.59.6 


Ze vroegen om hiernaar te informeren. Hoe krijg ik de juiste persoon bij Proximus te pakken?

Ik heb al naar Proximus gebeld. Zij hebben een ticket geopend. Maar hoe krijg ik de info bij de ticketmaster :)

Ik denk niet dat de bbox er iets mee te maken heeft, het probleem treedt ook op als ik via m’n smartphone op 4G verstuur.
Maar zou ik iets kunnen doen met die link van ‘Charlotte D’ een paar posts terug? Daar staat iets van IP adressen deblokkeren, maar toen had ik de info van Versio nog niet.
Of zou ik nog eventjes wachten tot maandag op een Proximus medewerker?

Reputatie 7
Badge +4

@Bakke Het probleem is onderzocht en de mails worden tegengehouden door

server s01.spamexperts.axc.nl. Zodra wij ze binnenkrijgen worden ze onmiddellijk afgeleverd. Toch best versio.nl contacteren dus. 

@Ari123 Uw probleem is nog in onderzoek, maar daar heb ik nog geen uitsluitsel gekregen over de oorzaak. 

Reputatie 6
Badge +2

Een link van CharlotteD is altijd in orde, ik heb dat eens bekeken, en zou daar niet aan beginnen. IP verwijderen zie ik al, ik ken daar niets van, dus blijf ik er af. Je bent nu ook niet in levensgevaar, ik zou in uw plaats rustig wachten tot maandag toteen proximusmedewerker dit allemaal oppikt. Wel raar dat sommige stukken van de header verdwijnen. Indien die volledig op uw scherm staat zou ik een printscreen doen en deze hier posten. Dan is uw header toch volledig te zien. Uw bankcode zal daar wel niet instaan. Staan er wel zaken in die beter niet openbaar moeten worden gemaakt kun je die nog altijd onzichtbaar maken op de foto, bvb uw mailadres.

Hier is een stukje van zo’n header. De email is verzonden van een email-adres van versio naar skynet.be op 24/9 om 23u, en aangekomen op 26/9 om 4u. De meeste emails komen niet eens aan.

@pintje007  Van zodra ik info krijg wat de uitkomst was van de Versio vergadering schrijf ik het hier neer.

Ik hoop natuurlijk ook nog van Proximus input of response  in dit dossier ….

@HadewychT Bedankt voor de opvolging. Ik ben ondertussen tot een soortgelijke conclusie gekomen.

Ik kijk het verder na met Versio.

Niks word opgelost al sinds begin september ontvang ik geen mail (nieuwsbrieven )van NL bedrijven, ook de forward mail van Bahasite webwinkel niet meer, straf alleen de skynet-adressen.

overgestapt naar gmail maar dat is de oplossing niet, betalen we nog niet genoeg ?

iets anders : actie testaankoop indertijd, Ik heb hier een brief liggen van 4 jaar geleden dat ze alles komen optimaliseren (happy house) als ze tijd hebben, na 4 jaar nog niemand gezien….

Reputatie 7
Badge +4

@Ari123 Ook voor u heb ik ondertussen resultaten van het onderzoek doorgekregen. Uw mails worden ook onmiddellijk bezorgd als ze op onze servers toekomen. Ze worden dus ook ergens daarvoor tegengehouden.

Er beweegt precies niet veel op dit forum.
Wat is normaal de reactietijd op een berichtje?

Reputatie 7
Badge +4

Soms heel snel soms blijft een reactie evenwel zeer lang uit 

Misschien wordt uw bericht morgen opgepikt door een Proximus-medewerker, niet direct wanhopen dus

Ik vrees zowiezo dat een technische backend zal moeten geraadpleegd worden voor een mogelijke oplossing

inderdaad, Iemand die veel op het forum komt weet dat op den duur wel hé, dat je soms wat geduld moet hebben :slight_smile:

Edit: Mijn woorden zijn nog niet koud en er is al reactie

Inderdaad, voor zover ik ondervonden heb, is er enkel een probleem naar skynet adressen. Naar telenet, hotmail en gmail is alles ok. Dat van die nederlandse email-adressen kan kloppen, want versio is uiteindelijk een nederlandse provider. Ik ben blij dat er hier op het forum toch nog iemand is die hier problemen mee heeft. 
Ik vrees dat we er moeten mee leren leven dat emails naar skynet niet zo betrouwbaar zijn. Wel spijtig, want zoals gezegd betaal je er toch voor, en dan blijkt een gratis dienst zoals gmail toch beter te zijn !

Reputatie 7
Badge +4

Op onze mailserver is geen probleem gekend met vertragingen. Je kan gerust even nazicht laten doen via volgende link: Klik hier.

Het zou me dan ook verbazen dat het probleem bij Proximus ligt aangezien je zelf zegt dat het omgekeerd geen problemen gaat geven. Dus volgens mij blijft de mail in de uitgaande server ‘hangen’, maar nakijken kan natuurlijk nooit kwaad.

Reageer