Vraag

email komt vertraagd of soms helemaal niet toe

  • 20 September 2020
  • 67 reacties
  • 1530 Bekeken

Eigenaardig fenomeen.
Ik heb een domeinnaam met bijhorende email bij Versio.

Als ik een email stuur vanuit een email adres van Versio naar mijn Proximus adres komt dit soms pas na een dag aan, soms helemaal niet.
Als ik vanuit Versio naar een hotmail adres stuur werkt het wel goed.
In de omgekeerde richting werkt wel alles normaal.

Volgens Versio ligt de vertraging bij Proximus.
WIe moet ik hiervoor contacteren?


67 reacties

Probleem lijkt opgelost !
Emails komen weer zonder vertraging toe.
Ik vraag mij alleen af wat nu juist het probleem was, en of het uiteindelijk opgelost werd door de tip van Hadewych T. En ook of dit nog terug kan komen?

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de link.
Ik heb het IP-adres van de mailserver van Versio ingevuld.
Afwachten zeker? Er is nog steeds niets veranderd. Emails komen met vertraging van uren tot een dag toe, soms helemaal niet.

we wachten idd best nog even af en houden je op de hoogte

Bedankt voor de link.
Ik heb het IP-adres van de mailserver van Versio ingevuld.
Afwachten zeker? Er is nog steeds niets veranderd. Emails komen met vertraging van uren tot een dag toe, soms helemaal niet.

Reputatie 7
Badge +4

@pintje007 Ik heb zelf al een aanvraag ingediend om deze ip-adressen  van de blacklist te halen, maar heb nog geen reactie gekregen. Ik blijf dit wel verder opvolgen. 

Via deze link kan je ook zelf altijd een aanvraag indienen om een ip-adres van de blacklist te halen. 

Zelf je ip-adress verwijderen | Proximus Groep

Het moet toch een blacklist bij proximus zijn denk ik, want emails naar bv gmail komen wel onmiddellijk aan. Spijtig dat het zo moeilijk is om iemand te pakken te krijgen bij Proximus. Ik ga voortaan vragen of men geen gmail adres heeft als men nog met een skynet adres afkomt!

@pintje007 Spijtig te horen dat jij ook nog steeds met hetzelfde probleem kampt, ik vervolg ook nog steeds mijn strijd.

 

Ik ben momenteel al doorgebroken tot de business level bij Proximus waar ze de headers bekeken hebben, en dit was hun antwoord …

 

 

Voor skynet is de case closed omdat de mailserver blijkbaar blacklisted is …

Spijtig dat ik alleen een korte email met het resultaat terugkreeg. Ik had liever de medewerker zelf telefonisch aan de lijn gehad om enkele bijkomende vragen te stellen, maar zij maken zich er heel snel vanaf … Ik maak een nieuw ticket aan, want ik zou graag antwoorden hebben op de vraag …

  1. Als de mailserver blacklisted staat, waarom komen de mails dan uiteindelijk toch nog aan (Ik zou aannemen dat deze in dit geval helemaal niet meer toekomen).
  2. Wie beheert deze blacklistserver (dus tot wie moet ik mij wenden om mijn server er terug af te krijgen).
  3. Wie gebruikt deze blacklist? (Versio voor het controleren op het versturen van de mail, of Proximus om te controleren van wie ze willen ontvangen
  4. Wie heeft deze mailserver op de blacklist geplaatst en om welke reden zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Ik hou je op de hoogte als ik weer wat extre info bijeen verzameld heb.

 

Groetjes

Bakke

hopen dat prox medewerkers de stand van zaken opvragen aan de specialisten van de bevoegde dienst, morgen als ze terug langskomen

Hm, windstil aan beide zijden.
Zowel aan de kant van Proximus als Versio.
Wat nu? 

als versio contact opgenomen heeft met proximus zullen ze daar ook wel naar zoeken waar het probleem vandaan komt maar die specialisten van die dienst zullen hier niet op het forum komen melden wat ze aan het doen zijn, dat zal een forummedewerker moet opvragen aan de specialisten wat de stand van zaken is.

Versio zou ook een seintje geven dus zal het waarschijnlijk nog niet 100% opgelost zijn.

Ik weet niet of ze er mee bezig zijn, of het puur geluk was. Maar gisteren kwamen m’n emails die ik van Versio naar Proximus stuurde direct toe.
Helaas, vandaag niets meer ...

Dat is altijd zo geweest ze zijn er wel mee bezig maar dat wordt dan niet meegedeeld (aan de grote klok gehangen) :wink:

Intussen heb ik volgende antwoord gekregen van Versio.

Dit bevestigt wat we eigenlijk al wisten, dat het probleem bij Proximus ligt.
Enige probleem. Hoe moet je iemand bij Proximus contacteren? Als zij dit ook via dit Forum moeten doen, dan vrees ik dat de oplossing er niet zal komen !

Ik ben eens benieuwd of ze bij Versio het probleem kunnen localiseren.
Intussen krijg ik geen enkele email vanuit m’n Versio adres meer toe.
Naar gmail geen enkel probleem.
Het beste zou zijn dat de mensen van Proximus eens contact opnemen met die van Versio.
Maar hoe moet je zoiets gedaan krijgen :(

@pintje007  Van zodra ik info krijg wat de uitkomst was van de Versio vergadering schrijf ik het hier neer.

Ik hoop natuurlijk ook nog van Proximus input of response  in dit dossier ….

@Bakke 

Vorig jaar in oktober hebben ze voor mij via de telefonische helpdesk ook een ticket aangemaakt. Ik heb daar ook nooit iets van gehoord. Bij Versio beweren ze dat het probleem bij Proximus ligt. En Proximus wijst naar Versio. Zo geraken we natuurlijk geen stap verder.

Ikzelf kan zo’n email header niet interpreteren, maar ik vermoed dat het probleem bij Proximus zit. Niet alleen emails vanuit m’n Versio email adres komen vertraagd aan. Ook die van bijvoorbeeld Torfs, Leonidas, … En wie weet welke emails komen totaal niet toe. 

Misschien dat Proximus van plan is om na de gratis webruimte voor particulieren ook de emails af te schaffen ???

Het probleem blijft zich bij mij ook nog steeds voordoen. HadewychT had voor mij een ticket aangemaakt om het probleem te bekijken, maar daar heb ik geen antwoord /gevolg meer op gekregen.

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met Versio en ze gaan het volgende week in agenda plaatsen bij hun als topic voor hun volgende team vergadering.

Dit begint echt vervelend te worden. Meerdere klanten waarvoor ik websites maak beginnen deze problemen te ondervinden. Het zou echt fijn zijn moest Skynet dit eindelijk zou oplossen.

Bij mij is er ook nog steeds een vertraging bij emails naar een Skynet adres. Naar een Gmail adres is dit niet zo. Het probleem moet dan toch bij Proximus liggen. Of zou Versio emails naar skynet anders behandelen?
Kan je iets doen met de email header?

Reputatie 7
Badge +4

@Ari123 Ook voor u heb ik ondertussen resultaten van het onderzoek doorgekregen. Uw mails worden ook onmiddellijk bezorgd als ze op onze servers toekomen. Ze worden dus ook ergens daarvoor tegengehouden.

@HadewychT Bedankt voor de opvolging. Ik ben ondertussen tot een soortgelijke conclusie gekomen.

Ik kijk het verder na met Versio.

Reputatie 7
Badge +4

@Bakke Het probleem is onderzocht en de mails worden tegengehouden door

server s01.spamexperts.axc.nl. Zodra wij ze binnenkrijgen worden ze onmiddellijk afgeleverd. Toch best versio.nl contacteren dus. 

@Ari123 Uw probleem is nog in onderzoek, maar daar heb ik nog geen uitsluitsel gekregen over de oorzaak. 

Probleem was even opgelost, maar is weer helemaal terug van weggeweest…

Kan dit aub opgelost worden. Het ontvangen van emails lijkt mij toch wel een vereiste dat perfect zou moeten werken voor een internetprovider …

Graag een update hierover ...

@HadewychT Zou jouw collega die dit aan het onderzoeken is, dan evt. ook mijn zaak eens kunnen bekijken? Ik heb namelijk een erg vergelijkbaar probleem: mails die naar mijn Proximus-adres worden gestuurd komen met enorme vertragingen of helemaal niet aan. Ik kaart dit al wekenlang aan, maar tot nu toe vond geen enkele Proximus-medewerker het de moeite waard om er enige aandacht aan te besteden:

 

Reputatie 7
Badge +4

@Bakke @pintje007 Kunnen jullie me via privébericht de volledige domeinnaam bezorgen bij versio. En ook zoveel mogelijk concrete info (foutmeldingen) of een header van de mail. Mijn collega is het aan het onderzoeken maar heeft meer concrete info nodig. 

Goede morgen! @HadewychT - Hartelijke dank om het door te spelen aan uw specialisten: fijn om te lezen dat u dit forum in de gaten houdt. Anderzijds, zoals opgemerkt in 

, is mijn probleem ondertussen opgelost: mijn service provider (Alfahosting) heeft een en ander onderzocht en vermoedelijk was er een beetje teveel e-mailverkeer in een te korte tijdspanne richting jullie server gegaan. Daar is wat aan gedaan en sindsdien komen mijn e-mails vlot aan bij mijn Proximusklanten. Echter, ik hou het argwanend in de gaten...

‘n Prettige dag verder!

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb dit nog eens doorgespeeld aan de specialisten van onze mailservers om dit verder te onderzoeken. We houden jullie op de hoogte.

Reageer