Vraag

email komt vertraagd of soms helemaal niet toe

  • 20 September 2020
  • 68 reacties
  • 1793 Bekeken


Toon eerste bericht

68 reacties

Hier is een stukje van zo’n header. De email is verzonden van een email-adres van versio naar skynet.be op 24/9 om 23u, en aangekomen op 26/9 om 4u. De meeste emails komen niet eens aan.

Reputatie 6
Badge +2

Een link van CharlotteD is altijd in orde, ik heb dat eens bekeken, en zou daar niet aan beginnen. IP verwijderen zie ik al, ik ken daar niets van, dus blijf ik er af. Je bent nu ook niet in levensgevaar, ik zou in uw plaats rustig wachten tot maandag toteen proximusmedewerker dit allemaal oppikt. Wel raar dat sommige stukken van de header verdwijnen. Indien die volledig op uw scherm staat zou ik een printscreen doen en deze hier posten. Dan is uw header toch volledig te zien. Uw bankcode zal daar wel niet instaan. Staan er wel zaken in die beter niet openbaar moeten worden gemaakt kun je die nog altijd onzichtbaar maken op de foto, bvb uw mailadres.

Ik denk niet dat de bbox er iets mee te maken heeft, het probleem treedt ook op als ik via m’n smartphone op 4G verstuur.
Maar zou ik iets kunnen doen met die link van ‘Charlotte D’ een paar posts terug? Daar staat iets van IP adressen deblokkeren, maar toen had ik de info van Versio nog niet.
Of zou ik nog eventjes wachten tot maandag op een Proximus medewerker?

@pintje007 maandag zullen de proximus forummedewerkers wel alles kunnen doorgeven aan de bevoegde persoon.

Ik weet niet of die truc nog helpt maar heb je al eens geprobeerd van je bbox te resetten door de verzonken reset knop ± 20 sec ingedrukt te houden tot de leds vanvoor doven, uitgezonderd de power led, en dan loslaten om hem opnieuw volledig te laten opstarten.

Als ik de header in dit form plak verdwijnen hier en daar lijnen, dus dat lukt niet.
Intussen heeft de provider Versio.nl aan de hand van zo'n email header ontdekt dat volgende ip adressen door Proximus geblokkeerd worden. En dat daar het probleem ligt.

code:

185.182.56.111185.175.200.8185.175.200.125185.182.59.57185.182.56.9185.175.203.25185.182.56.42185.175.203.26185.182.56.112185.182.59.6 


Ze vroegen om hiernaar te informeren. Hoe krijg ik de juiste persoon bij Proximus te pakken?

Ik heb al naar Proximus gebeld. Zij hebben een ticket geopend. Maar hoe krijg ik de info bij de ticketmaster :)

Reputatie 7
Badge +4

Je mag ons zeker een header van zo’n vertraagde mail bezorgen. Dan kunnen we het ook aan onze kant laten nakijken. 

Waarom denk je dat het probleem bij de host (Versio) ligt?
Emails naar hotmail, gmail en telenet komen wel onmiddellijk toe.
Enkel bij skynet stelt zich dit probleem.
Stellen zij hun spamfilters in afhankelijk van het emailadres?

Reputatie 7
Badge +4

Ben je iets met de header van zo’n vertraagde email?
Aan de hand van de header beweert Versio dat het probleem bij Proximus ligt.
Ik kan deze helaas niet interpreteren ...

je mag dit altijd even doorgeven maar best is toch om je via host verder te kijken

Ben je iets met de header van zo’n vertraagde email?
Aan de hand van de header beweert Versio dat het probleem bij Proximus ligt.
Ik kan deze helaas niet interpreteren ...

Reputatie 7
Badge +4

Op onze mailserver is geen probleem gekend met vertragingen. Je kan gerust even nazicht laten doen via volgende link: Klik hier.

Het zou me dan ook verbazen dat het probleem bij Proximus ligt aangezien je zelf zegt dat het omgekeerd geen problemen gaat geven. Dus volgens mij blijft de mail in de uitgaande server ‘hangen’, maar nakijken kan natuurlijk nooit kwaad.

inderdaad, Iemand die veel op het forum komt weet dat op den duur wel hé, dat je soms wat geduld moet hebben :slight_smile:

Edit: Mijn woorden zijn nog niet koud en er is al reactie

Reputatie 7
Badge +4

Soms heel snel soms blijft een reactie evenwel zeer lang uit 

Misschien wordt uw bericht morgen opgepikt door een Proximus-medewerker, niet direct wanhopen dus

Ik vrees zowiezo dat een technische backend zal moeten geraadpleegd worden voor een mogelijke oplossing

Er beweegt precies niet veel op dit forum.
Wat is normaal de reactietijd op een berichtje?

Normaal wel en dan kan de prox forummedewerker je verder inlichtingen geven wat je verder moet doen, mss gaan ze dan wel vragen van de header door te sturen naar doc@proximus.com maar dat hoor je morgen dan wel.

Nu maar hopen dat ze m’n berichtje lezen natuurlijk …

nee maar je kunt bvb morgen een privébericht sturen indien nodig door op de naam te klikken van de proximus forummedewerker die hier op je bericht gaat reageren.

Bedankt voor je reactie.
Het is al een tijdje geleden dat ik nog op dit forum zat.
Hoe contacteer je een medewerker? Vroeger was dat Eva, bestaat die nog?

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=28568#p364421

Zoals aceke aangeeft kunnen we uit de bron (header) van de email heel wat informatie halen, mogelijks zelfs de oorzaak van het probleem terugvinden.
Deze header-informatie uit een email halen is echter verschillend bij elk mail programma. Weet u niet hoe u dit moet doen, laat ons dan weten welk mail programma u gebruikt en dan kunnen we stap voor stap beschrijven hoe je deze info bekomt.

 

De oorzaak kan bij oorsprong, in transit en bij aankomst terug te vinden zijn

Vermits er geen probleem is richting hotmail dient waarschijnlijk richting transit en bestemming te worden gekeken

 

Aan een Proximus medewerker op dit publieke forum - enkel op zijn/haar expliciete vraag - een privé-bericht sturen met header-info dienaangaande ?

 

 

 

Reageer