Vraag

email komt vertraagd of soms helemaal niet toe

  • 20 September 2020
  • 68 reacties
  • 1651 Bekeken


Toon eerste bericht

68 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb dit nog eens doorgespeeld aan de specialisten van onze mailservers om dit verder te onderzoeken. We houden jullie op de hoogte.

Reputatie 1

Voor zover het iets kan helpen: de logfiles aan de kant van Alfahosting tonen om de  X minuten: “ retry time not reached for any host for 'proximus.be' “ Voor de techneuten aan Proximus-kant: de emailconversatie heeft “ 1kmZuA-0006ds-Md “ als ID.

Reputatie 1

Dag Allemaal,

Hierboven heb ik de saga van pintje007 en Bakke gelezen. Jammer, maar ik heb hetzelfde probleem: emails naar proximus klanten (ik heb een uitgeverij) komen niet of zelden toe. Een uur geleden een paar e-mails gestuurd naar mijn eigen proximus-e-mailadres vanaf een andere provider (Alfahosting) en ze komen niet toe. Daarentegen bij mijn scarlet e-mailadres wél. Bestaat de kans dat ern voor de scarlet servers een andere zwarte lijst bestaat dan voor de Proximus servers? En hoe kom ik te weten of de server(s) van Alfahosting (alfaservers.com) op de zwarte lijst staan ? Ook zou ik verwachten een “mail delivery deferred” bericht of zo terug te krijgen. Kan iemand uitvlooiene wat er mogelijk mis is met Proximus-ontvangst of mijn e-mails? Dan bij voorbaat!

@Bakke, 
Bij mij werkt het op dit ogenblik. Maar 100% zekerheid heb je met Proximus toch niet … 

Ik pik even verder in op deze topic.

Ik was op het internet aan het rondsurfen achter oplossingen omdat ik met identiek hetzelfde probleem zit…. Website gehost via Versio en emails dat niet aankomen.

Alleen is het probleem bij mij iets groter aangezien het om een webshop gaat en ik zomaar niet kan zeggen tegen mijn klanten :”gebruik even een ander emailadres”. Klanten moeten zich registreren en krijgen een activatie-email … en die komen dus niet aan. Tot voor enkele weken was dit wel het geval.

Ik heb de test gedaan met Gmail, DMX, Web.de, Telenet, Pandora, verschillende eigen privédomeinnaam email adressen, overal komen ze toe … behalve met proximus adressen.

Iemand enig idee hoe dit snel en grondig opgelost kan worden? Met deze corona tijden kan ik het mij niet echt veroorloven klanten te verliezen door een verkeerde service van proximus ...

Ik heb het opgegeven. Gebruik nu gmail.

zou inderdaad kunnen iets te maken hebben, met over welke servers/routers het moet passeren

@pintje007@Martin   Ik weet niet of het meespeelt uit welk landsgedeelte je komt ? Wij zijn 3 gevallen in de prov. Limburg Oost- midden en Noord 

Het zou nochtans moeten kunnen opgelost worden want een algemeen probleem is het niet aangezien ik het bvb nog nooit voorgehad heb!

@pintje007 zou het ooit opgelost geraken ?  Zoals je schrijft “ mee leren leven...tot…. het eindigd”

Reputatie 7
Badge +4

Pelter, ik stop de schuld niet in je schoenen, ik meld gewoon hoe het HappyHouse concept werkt. 

@Charlotte.D  Heb je het goed gelezen wat in mijn brief stond ? : ik moest niks aanvragen, nogmaals citaat:

“Wij regelen alles in de komende dagen zullen wij contact met u opnemen om een afspraak te maken.Zo eenvoudig gaat dat ”” 

Niet de fout in mijn schoenen schuiven. Weet ge wat toppunt is dat ze bij een buurman enkele huizen verder zonder afspraak of aanvraag, zonder actie Testaankoop, de hele installatie hebben vervangen. Ik kwam daar per toeval achter omdat ik die buurman een probleempje moest gaan oplossen.

Reputatie 7
Badge +4

@pelter, HappyHouse interventies (de aanvragen hiervan) werden via de website gedaan en als het aanvraagformulier werd ingevuld werd je persoonlijk door een HappyHouse team gecontacteerd.
Dit kon via deze link

Nog een toevoeging : ze komen op 3 verschillende locaties niet aan , verschillende IP , ….

@Charlotte.D   Happy House ik citeer uit brief van 4 jaar geleden , geen covidtijden “Om u een Happy House te bezorgen sparen we geen moeite .We checken alles tot in detail.En nemen graag de tijd om uw vragen te beantwoorden.Kijkt u al uit naar ons gratis Happy House-bezoek ? Wij regelen alles in de komende dagen zullen wij contact met u opnemen om een afspraak te maken.Zo eenvoudig gaat dat ”” einde citaat Het bezoek word ingepland op basis van de beschikbaarheid…..

 

 Van de host zelf…...niks

Reputatie 7
Badge +4

@pelter , een HappyHouse technieker is op aanvraag, die moeten worden ingepland. Door Covid19, is het momenteel via de website tijdelijk niet mogelijk om niet dringende interventies te laten doorgaan.

 

Er is op onze mailserver geen probleem vastgesteld. Welke reactie krijg je van je host zelf? 

De forward via de Bahasite naar gmail lukt ook niet altijd meer, allemaal heel raar. Ik krijg geen mailing meer binnen, heb dan maar een webwinkel

De nieuwsbrieven Nl komen wel toe op gmail.

Inderdaad, voor zover ik ondervonden heb, is er enkel een probleem naar skynet adressen. Naar telenet, hotmail en gmail is alles ok. Dat van die nederlandse email-adressen kan kloppen, want versio is uiteindelijk een nederlandse provider. Ik ben blij dat er hier op het forum toch nog iemand is die hier problemen mee heeft. 
Ik vrees dat we er moeten mee leren leven dat emails naar skynet niet zo betrouwbaar zijn. Wel spijtig, want zoals gezegd betaal je er toch voor, en dan blijkt een gratis dienst zoals gmail toch beter te zijn !

Niks word opgelost al sinds begin september ontvang ik geen mail (nieuwsbrieven )van NL bedrijven, ook de forward mail van Bahasite webwinkel niet meer, straf alleen de skynet-adressen.

overgestapt naar gmail maar dat is de oplossing niet, betalen we nog niet genoeg ?

iets anders : actie testaankoop indertijd, Ik heb hier een brief liggen van 4 jaar geleden dat ze alles komen optimaliseren (happy house) als ze tijd hebben, na 4 jaar nog niemand gezien….

normaal zou die moeten terugvinden via www.myproximus.be maar als ze bvb iets zouden gedaan hebben en het hierdoor opgelost was zal je deze daar ook niet meer terugvinden, maar wacht mss gewoon af wat de proximus forummedewerkers morgen nog voor u verder kunnen doen.

Jammer dat ik geen feedback gekregen heb van vorige keer. Er zal toch iemand bij Proximus iets gedaan hebben denk ik, want gedurende 2 dagen werkte m’n email wel zoals het moet. 
Nog maar eens afwachten. 
Weet iemand hier overigens hoe je een ticket van de helpdesk kan opvolgen?

Tot hier toe heb ik daar toch nog geen problemen mee ondervonden, wat natuurlijk daarom niet wil zeggen dat een ander er dan geen kan hebben.

Mss kunnen de prox forummedewerkers morgen het toch nog eens voorleggen bij de specialisten.

Hm … vreugde was van korte duur.
Weerom hetzelfde probleem. Intussen heb ik vernomen dat verschillende proximus klanten dit probleem ondervinden. Geen goede reclame. Maar overstappen op gmail zeker?

Als het maar opgelost geraakt, dat is tenslotte het voornaamste.

Ik heb gemerkt dat het probleem intussen verholpen is.
Emails naar Proximus komen weer normaal toe.
Wat exact het probleem was heeft men bij Proximus niet verteld.
Bedankt allemaal voor jullie suggesties.
 

Reageer