Vraag

DSL splitter niet in doos van nieuwe modem

  • 22 August 2020
  • 36 reacties
  • 4066 Bekeken

vandaag de nieuwe modem willen installeren, maar werkt dus niet, dus op internet eens zitten zoeken en blijkbaar zou er ook een DSL-splitter moeten bijzitten, maar die zit er dus niet bij.

op internet ook te vinden dat je dan naar de winkel moet, leuk in deze coronatijden.

en bellen of mailen werkt ook al heel goed via myproximus, dus probeer ik maar eens via het forum.

nog mensen die deze nalatigheid meegemaakt hebben?


36 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Cvanloon

Fyi

https://www.proximus.com/nl/governance/executive-committee.html

Bedankt. Dat had ik inderdaad al eens gezien, naar een technische directeur zou ik al wel eens durven een mail te sturen indien een technisch probleem blijft aanslepen. Die stuurt dat dan door naar een van zijn medewerkers. 
Ik vind dat Proximus zijn gans communicatiesysteem naar de klant toe zou moeten herzien. Zeker de wachtrijen, de opleiding van de mensen van de helpdesk , het er voor zorgen dat de helpdesk simpel kan terug vallen op een hoger niveau als ze het niet echt weten, ...Van de helpdesk krijg je toch maar standaardantwoorden die op hun fiches staan. Persoonlijk bel ik niet meer, ik weet wat ze gaan zeggen. Wat ik absoluut niet begrijp is dat ze een afkeer hebben van gemaild te worden. Ooit zei eens iemand : dan krijgen we te veel mails. Ik zeg dan : maak betere systemen en software die minder problemen geven. Het klassieke voorbeeld is toch het koppelen van pickx aan een account. Ze zouden beter hun software verbeteren,  dan moeten ze veel minder manueel koppelen. 

 

 

vorige week donderdag (10 september) dus naar een proximus center geweest, op afspraak, maar gewoon in de rij kunnen aanschuiven want ze wisten van geen afspraak. Mijn beklag gedaan en zelfs gezegd dat ik al een klacht bij de ombudsdienst lopende had en gans het verhaal gedaan dat ik het beu was om van het kastje naar de muur gestuurd te worden en weet je wat die zei. wij hebben geen DSL-splitter hier in de winkel, die kan alleen opgestuurd worden?????????

is dit nu onkunde of onwil?

dus ik zeg dan toch maar allé stuur hem dan op en ik ging hem maandag 14 september ontvangen en ik ging er nog bericht van krijgen. geen email, geen sms en geen DSL-splitter.

proximus weer op zijn best.

is er hier eigenlijk iemand van proximus die mij wel eens kan zeggen hoe het in elkaar zit?

en vooraleer ik weer een antwoord krijg dat ik dat niet nodig heb, waarom werkt de nieuwe modem dan niet als ik alleen maar de stroomkabel vervangen heb?

alles lichtjes die moeten branden, branden, maar internet niet.

Aangezien tegenwoordig de bbox’en alleen nog maar opgestuurd worden en dus niet meer verkrijgbaar zijn in een prox shop zou het ook logisch zijn dat die splitter ook moet opgestuurd worden, maar inderdaad Proximus zou hier wel omtrent een duidelijke informatie moeten over geven .

Reputatie 6
Badge +2

Wat ik al jaren geleden op de site van Proximus had gezien en wat iedereen anders zag. Als een 

bbox opgestuurd wordt zit er een splitter in dezelfde doos. Het is zo simpel als ze doen wat ze zeggen.

ja vroeger, net zoals je decoder omgeruild moest worden stak er ook een remote bij en nu ook niet meer, zoals ze zeggen vroeger is voorbij :relaxed:

Het voornaamste is dat als je een nodig hebt dat ze wel direct één opsturen en in feite zou dit ook moeten kunnen met een VDSL splitter.

het erge is dat ze zowel telefonisch als in in een proximus center mij al twee keer gezegd hebben dat ze hem gaan opsturen.

Als je geen vaste telefoon gebruikt is het natuurlijk simpel, dan sluit je gewoon je bbox aan net of je een telefoon aansluit en heb je zelfs geen vdsl splitter nodig.

 

wij hebben geen vaste telefoon en toch werkt het spel niet. daarom dat ik ook niet zeker ben dat een DSL-splitter de oplossing is, maar het is het enige waar ik kan aan denken als ik op de site kijk. Maar mijn vorige modem werkt nog steeds zonder

Dus je sluit je nieuwe modem identiek op de zelfde manier aan als de oude en de nieuwe werkt niet dan moet er inderdaad iets verkeerd zijn met deze modem!

Maar je moet wel zeker zijn dat er bv geen oude ADSL filter of ander telefoon enz… op de lijn staan

Ook dat er geen lijnaftakking zit op je binnenlijn, dus je lijn waarop je de bbox aansluit moet recht op recht verlopen tussen het punt waar prox binnen komt en je bbox, zonder dat er een andere lijn op afgetakt staat naar bvb een andere kamer .

allemaal goed en wel (dit is het geval), maar waarom werkt mijn oude dan wel nog steeds?

als je lijn stubs bevat (bv een reflectie geeft bvb door lijnaftakking ...) dan kan het zijn dat de ene modem tov de andere daarvoor gevoeliger is, was je oude modem geen bbox2 en je nieuwe nu een bbox3v+, nee?

Daarom dat ik vraag of je lijn rechtstreeks loopt van de ingang van proximus tot aan je bbox zonder andere obstakels!

Wat ik altijd doe als test bi twijfel aan de binnenleiding is de kabel die va, prox binnen komt direct op de bbox aansluiten dan ben ik zeker dat mijn binnenlijn er al dan iets zou kunnen mee te maken hebben

Reageer