Skip to main content
Hallo, Het DSL lampje op mijn b-box 3 begint regelmatig te pinken waardoor mijn internet wegvalt. Het zou kunnen dat dit door mijn splitter komt. Maar zou het aan meer dingen kunnen liggen?
Het zou eventueel kunnen dan mss eens natrekken op eventueel slechte contacten anders eens de test doen door je DSL filter uit trekken en ook het rj11 stekkertje van het kabeltje dat naar je bbox loopt en dan alles terug insteken om te zien of het iets helpt.

Het kan altijd ook verder op zitten naar de kant van Proximus toe.

Maar de Prox medewerkers kunnen straks vaststellen ms of er iets abnormaals te detecteren valt als ze hier langskomen
hi Kenneth kan je je klantennr eventueel toevoegen aan je profile ?

dan controleer ik je lijn even
hi Kenneth kan je je klantennr eventueel toevoegen aan je profile ?

dan controleer ik je lijn even



Beste Jonathan,



Ik heb mijn klantennr toegevoegd aan mijn profiel.

Maar ik heb hier al is eerder last mee gehad.

Een technicus was toen ook langs geweest en heeft toen buiten iets aangepast.



Maar nu pak 10dagen later heb ik er terug last mee;
Hallo Kenneth,

Nu hebben we opnieuw signaal uitgemeten op de bbox3. Klopt het dat het internet nu terug beschikbaar is?

Heb je de bbox al eens een reset gegeven zoals uitgelegd wordt in het filmpje?



Groeten Geert


Hallo Kenneth,

Nu hebben we opnieuw signaal uitgemeten op de bbox3. Klopt het dat het internet nu terug beschikbaar is?

Heb je de bbox al eens een reset gegeven zoals uitgelegd wordt in het filmpje?



Groeten Geert




Hey GeertC,



Ik heb afgelopen weken meerdere keren mijn bbox gereset, maar het probleem komt steeds weer terug. Mijn internet valt weg en het DSL lampje begint te pinken dit duurt meestal een paar minuten maar het kan ook langer duren. Na die x-aantal minuten werkt mijn internet terug. Terwijl denk ik dat mijn bbox of ergens een verbinding niet meer goed werkt....



Ik zou eigenlijk ook liefst een technicus laten langskomen dat het voor eens en altijd is opgelost.
Morgen (25/07) kunnen we iemand langssturen tussen 12:30 en 16:30.

Overmorgen (26/07) tussen 08:00 en 12:00, 10:00 en 12:30 en tussen 12:30 en 16:30.

Laat maar weten wat het beste past.



Groeten Geert
Morgen (25/07) kunnen we iemand langssturen tussen 12:30 en 16:30.

Overmorgen (26/07) tussen 08:00 en 12:00, 10:00 en 12:30 en tussen 12:30 en 16:30.

Laat maar weten wat het beste past.



Groeten Geert




Hey Geert,



pak anders morgen 25/07 tussen 12:30 en 16:30.

Moet ik mijn adres doorgeven?



En alvast bedankt.



Groetjes,



Kenneth.
De afspraak is geboekt voor morgen.

Je adres gegevens hebben we., het is het adres op je factuur.



Groeten Geert
Hallo,

ik hoop dat het voor jou vlug wordt opgelost en dat de technieker weet wat er allemaal moet gebeuren.

Ik heb voor hetzelfde probleem meer dan 20 techniekers over de vloer gekregen en alles wat kon nagekeken en vervangen worden gebeurde. Maar pas de laatste technieker, na 7 maanden van gesukkel met wegvallend internet, merkte op dat de lijn die beneden vertrok ( ik woon in een appartement) niet hetzelfde eruitzag als die welke boven uitkwam. Wat bleek, mijn lijn bestond uit twee verschillende kabels die slecht aan elkaar verbonden waren op het verdiep onder mij.

Dus let er op dat alles wordt gecheckt en laat je niet overdonderen door technische prietpraat om dan na enkele tijd weer met dezelfde storing te maken te hebben.

Veel succes!
funcleluke, een DSL lampje dat knippert, betekent dat er geen (goed) signaal in de modem toekomt. Dit kan betekenen dat er ergens een slecht contact is, de kabel los zit, een defect in de wijkcabine, een kapotte modem ...



Best wordt er daarom stap voor stap elk onderdeeltje van de verbinding afgegaan bij dergelijke problemen. Een test, rechtstreeks op de invoer, zal in jouw geval al snel uitsluitsel gegeven hebben. Jammer dat er daar niet eerder naar gekeken werd.
Als de lijn werd getest binnen het gebouw gaf die geen problemen. Maar de laatste technieker zei wel dat zijn voorgangers niet alles hadden gecheckt. Niemand kwam op het idee om een verdiep lager te kijken in de nutskast. Daar bleken dat de draadjes van de twee verschillende kabels gewoon rond elkaar gedraaid waren en dus zeer kwetsbaar en dus onstabiel.

Gek dat er niet een soort standaard checklist bestaat voor alle techniekers, ook die in onderaanneming.



Werd wel geprezen om mijn geduld en vriendelijkheid maar vraag me nu wel af of ik niet te lief was en mijn vertrouwen in de technieker niet te groot was.

De laatste was het minste praatziek en met de minste pretentie maar loste uiteindelijk mijn probleem op.



Een andere klant had misschien al lang van provider verwisseld.



De laatste keer zat ik toch maar weer mooi een ganse tijd zonder stabiel internet



groetjes

luc

klantnummer xxx (edit moderator : zulke gegevens best niet op een openbaar forum posten)
Ik heb deze morgend een sms gekregen dat de technieker niet langskomt omdat er meerdere klachten waren in de geburen. Dus de technieker gaat het voor de hele buurt nakijken/aanpakken. Mijn internet is vandaag ettelijke keren weggevallen dus hopelijk is het straks of vanavond opgelost.



Zoniet laat ik terug wel iets weten.



Groetjes,



Kenneth.
Ik weet niet of er iemand kan zien of ze het nu gemaakt hebben of iets hebben aangepast. Want mijn internet valt nog steeds uit; Ik moet tegen 30/07 een rekening betalen maar ben aan het twijfelen om dit te doen omdat het internet nu al 3 weken of meer slecht werkt.



Kan iemand nagaan of het probleem nu verholpen is zoniet dan wil ik toch graag een technieker laten komen.
Hallo Kenneth,

Ik kijk alles nog eens na, ik hou je op de hoogte.



Geert
Hallo Kenneth,

Ik kijk alles nog eens na, ik hou je op de hoogte.



Geert




Hey Geert,



Bedankt voor me op de hoogte te houden.

Als ze het vandaag zouden gemaakt hebben is het toch niet gelukt, want pakt na 17u is internet toch weer 3 of 5 keer weggevallen.



Groetjes,



Kenneth.
Ik heb je dossier ingekeken, je bent betrokken bij een algemene storing deze wordt door een ploeg hersteld.

.De herstellingswerken zullen ten laatste morgenavond (26/07) afgerond zijn



Geert
Ik heb je dossier ingekeken, je bent betrokken bij een algemene storing deze wordt door een ploeg hersteld.

.De herstellingswerken zullen ten laatste morgenavond (26/07) afgerond zijn



Geert




Hey Geert,



Bedankt voor de info nu heb ik toch iets meer duidelijkheid en hopelijk is het morgenavond opgelost.



Alvast nog een fijne avond.



Groetjes,



Kenneth.

Hallo,

 

ik zit met een gelijkaardig probleem gedurende een week ondertussen. Vaak knippert het dsl lampje op de modem en valt het internet uit. Kan dit door iemand gecontroleerd worden waar het probleem eventueel zou kunnen zijn ?

 

mvg,

Andrej


@Andrejelo : Pas morgen komen de Proximus medewerkers terug online. Je kan wel bellen naar de Technische dienst deze kunnen al een lijntest uit voeren om te zien waar het probleem zich bevind : 0800 22 800 Zo kan je ook horen of het een algemeen probleem betreft of bij jouw installatie.


Hallo,

 

ik zit met een gelijkaardig probleem gedurende een week ondertussen. Vaak knippert het dsl lampje op de modem en valt het internet uit. Kan dit door iemand gecontroleerd worden waar het probleem eventueel zou kunnen zijn ?

 

mvg,

Andrej

het is totaal niet zeker dat het een oplossing zal geven, maar je zou toch de bbox eens kunnen resetten en natuurlijk ook je verbindingen van de bbox naar de Intro (NTP2007/TF2007 = VDSL filter) eens kunnen checken eventueel op slechte contacten of oxidatie  

bbox kun je resetten door 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden en dan los laten, ttz van zodra de controlelampjes vooraan uitdoven uitgezonderd de power on/off controlelamp 

Voor technische problemen kun je ook op zondag de helpdesk altijd bellen op het gratis nummer 0800 22 800 


@Andrejelo Ik heb je lijn uitgemeten en zie inderdaad wat storingen. Om dit te verhelpen zal er best een technicus ter plaatse komen. Laat gerust enkele datums weten wanneer dit voor je past. 


Ik heb juist het zelfde probleem heb juist een nieuwe bbox gekregen  en nog steeds het zelfde probleem kan er meschien is een technieker langs komen? 


Ter info: Morgen kunnen de proximus forummedewerkers die verder met u verder afhandelen als ze hier terug langskomen op het forum


Wat kan ik dan doen dan nu zit ik een avond zonder tv en wifi? 
 


Je kan altijd nog vlug naar de helpdek bellen nu 080022800

heb je de bbox al eens gereset → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html


Reageer