Titel zegt alles … Zijn er op dit ogenblik problemen by Proximus met DNS? Ik krijg om de haverklap disconnects met DNS probing problemen … JFWIW
Ter info
Hier althans geen dergelijke problemen
Dank u maar er is toch méér aan de hand … net nu gemeten .. of mis ik iets?
Ter info
google.be is bij mij ook in orde maar niet 100% bij www.vub.be al gaat die www.vub.be wel open zonder foutmelding.
Enige reden waarom ik per default naar google.be ga over IPV6?
Wat zijn trouwens de DNS servers van Proximus voor IPV6? Of heeft dat geen belang?
Juist gevonden op tweakers, vreemd toch ?
"Twee Europese internetkabels werden kort na elkaar onderbroken"
Waarschijnlijk is er een tijdelijk lokaal (in België) probleem geweest (u bent voor de VUB blijkbaar wel op Belnet geraakt)
De vermelde onderbrekingen op 2 betrokken Europese internetkabels hebben naar alle waarschijnlijkheid hiermee geen verband
Ik vind niet direct Proximus DNS IPv6 info terug en zal morgen eens mijn Bbox terug aansluiten om te kijken of aldaar iets dienaangaande voorhanden is
En als ik je link gebruik krijg ik niet de ipv4 adressen zoals ze in de bbox staan!
& ook geen IPv6 DNS info in mijn Bbox3v+ voorhanden
- de DNS IPv4 adressen die je in je bbox afleest niet de zelfde zijn dan deze die je krijgt als resultaat hier → What’s My DNS Server? Check Your DNS Server Address (top10vpn.com)
- wat ik ook raar vindt is dat bij u → What’s My DNS Server? Check Your DNS Server Address (top10vpn.com) de tweede keer een ander DNS IP adres aangeeft.
in mijn bbox wordt altijd het zelfde IPV4 DNS adres aangeven ook na reset of herstart van de bbox, ik begin op den duur te twijfelen of de resultatan van → What’s My DNS Server? Check Your DNS Server Address (top10vpn.com) wel kloppen?
de DNS servers die in mijn bbox aangegeven staan hebben de volgende naam :
dnspool041.isp.belgacom.be
dnspool042.isp.belgacom.be
de dnspool servers in de Bbox zullen wel voor iedereen dezelfde zijn
toegegeven tot op heden heb ik de dnspool IPv6 servers van Proximus (nog) niet gevonden
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.