Vraag

DHCP - vast adres toevoegen (B-box 3V+)

  • 25 February 2022
  • 5 reacties
  • 212 Bekeken

Alle toestellen in mijn netwerk krijgen een vast IP via de DHCP server van de Proximus router. Ik wil hier nu een toestel aan toevoegen, maar krijg steeds melding “Fout bij het opslaan”.

(Duidelijke melding he!!)

 

Heb router al eens herstart, maar helpt niet.

Andere instellingen aanpassen en opslaan lukt wel.

 

Ik weet dat ik dit in het begin ook eens gehad heb toen ik met de DHCP configuratie bezig was, maar toen waren nog maar een aantal IP’s toegevoegd en ben ik na een factory reset terug van nul begonnen.

Nu  zou ik graag willen vermijden dat ik terug heel de lijst kan toevoegen.

 

Enig idee?

 

(Vind de admin mogelijkheden van de router ook zeer beperkt trouwens. Zelfs een simpele import/export functie van de config ontbreekt)


5 reacties

ik weet niet welk toestel je wilt toevoegen zodat het mss mogelijk is van in dit toestel een vast IP in te stellen , anders vrees ik er voor dat je inderdaad weer van nul zult moeten vertrekken!

Inderdaad instellingen bewaren is nog nooit mogelijk geweest met de verschillende types bboxen enkel de (smart) wifi instellingen blijven nu bewaard.

Instellingen bewaren lukt wel degelijk. Router heeft al een maand of 3 met mijn DHCP instellingen.

Vast IP in toestel = bad practices en niet beheerbaar.

 

Trouwens in dit toestel (Nest Hub) valt geen vast IP in te zetten

 

De software dat is die Proximus routers zit is precies iemand zijn eindwerk geweest. 

Instellingen bewaren lukt wel degelijk

via welke menu vind je dit terug op je bbox zijn interface ? heb ik nog niet tegen gekomen.

Mijn Modem → DHCP

Ik dacht dat je het had over alle instellingen opslaan om na een reset terug te kunnen zetten, vandaar dat ik verwonderd was dat dit mogelijk was en dacht dat je dit bedoelde :relaxed:

Reageer