Vraag

Call over wifi Orange

  • 22 August 2022
  • 0 reacties
  • 58 Bekeken

Sinds ongeveer anderehalve maand tijd werkt call over wifi thuis niet meer met mijn gsm van het werk (iPhone SE 2020) met Orange abonnement (spijtig genoeg want de netwerkkwaliteit is minder goed dan deze van Proximus).

Het probleem is opgedoken na een stroomonderbreking van een 10-tal minuten. Een eventuele reset heeft het probleem niet verholpen.

Hiervoor heb ik contact opgenomen met Orange, die mij verzekerden dat aan hun kant alles nog goed geconfigureerd is. Ze zeiden me ook dat UDP poorten 4500 and 500 open moeten zijn op de Proximus modem. Voor zover ik kan verifiëren staan deze inderdaad open op onze Proximus modem.

Bij mijn vrouw werkt VoWifi (call over wifi) wel maar zij heeft een Proximus abonnement.

Recent was ik echter op een andere locatie met wifi en slecht gsm bereik. Ik kon vaststellen dat de ‘call over wifi’ / vowifi daar wel werkte. Men had op die locatie Telenet.

Zou het kunnen dat Proximus call over wifi/VoWifi van andere providers blokkeert?

Zijn er misschien mensen met een gelijkaardig probleem en is er misschien een oplossing (behalve van ISP veranderen wat ik eigenlijk niet wil)?


0 reacties

Geen reactie

Reageer