Skip to main content

Sinds enkele dagen krijg ik de pagina “ht192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect” als we een (onbeveiligde) link willen volgen…

De pagina blijft dan maar laden, maar het lukt uiteindelijk niet...

@hermanvercammen Heb je de modem al eens herstart door de on-off schakelaar van de modem uit te schakelen en na 10 seconden opnieuw in te schakelen?


Ter informatie,

Ik had dat twee dagen geleden ook met een bepaalde browser, met een andere browser ging het wel.


Sinds enkele dagen krijg ik de pagina “ht192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect” als we een (onbeveiligde) link willen volgen…

De pagina blijft dan maar laden, maar het lukt uiteindelijk niet...

probeer eens met http://mymodem 


Ja, gisteren nog… 

probleem is ook browser onafhankelijk en op verschillende PC’s...


als ik dit voor heb in Edge browser en druk nog eens op CTRL+R dan lukt het wel soms na de derde keer.

anders probeer eens in je browser om een nieuw privé venster te openen met de toetscombinaties 

CTRL+SHIHT+N of respectievelijk CTRL+SHIHT+P afhankelijk van welke browser je gebruikt en probeer dan nog eens 


Sinds enkele dagen krijg ik de pagina “ht192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect” als we een (onbeveiligde) link willen volgen…

De pagina blijft dan maar laden, maar het lukt uiteindelijk niet...

probeer eens met http://mymodem 


Nee, ook geen verbinding mee te maken...


@hermanvercammen als ik dit voor heb in Edge browser en druk nog eens op CTRL+R dan lukt het wel soms na de derde keer.

anders probeer eens in je browser om een nieuw privé venster te openen met de toetscombinaties 

CTRL+SHIFT+N of respectievelijk CTRL+SHIFT+P afhankelijk van welke browser je gebruikt en probeer dan nog eens 


@hermanvercammen als ik dit voor heb in Edge browser en druk nog eens op CTRL+R dan lukt het wel soms na de derde keer.

anders probeer eens in je browser om een nieuw privé venster te openen met de toetscombinaties 

CTRL+SHIFT+N of respectievelijk CTRL+SHIFT+P afhankelijk van welke browser je gebruikt en probeer dan nog eens 


Nee…  ook in een privé venster lukt het niet…

Ik probeer met de site www.irishof.be  de website van onze school


@hermanvercammen  herstart eens je bbox door zijn netspanning 10 sec te onderbreken.


Als ik die site probeer te bereiken via Google… dan lukt het wel…  Maar niet door hem rechtstreeks in te typen...


@hermanvercammen  herstart eens je bbox door zijn netspanning 10 sec te onderbreken.


Dat lijkt dan toch de sleutel tot succes…

Raar, want hadden dat gisteren ook al geprobeerd…

Soit, het is in orde!


Hartelijk dank!


graag gedaan en blij te horen dat het hiermee opgelost is


heb dit dus recent nu ook, sinds kort, onbekende reden, voor slechts enkele sites.

Waarom en Wat is de fix  ?  Herstart BBOX helpt wel.  Bizar toch hé.

grts 

 


heb je al geprobeerd door de bbox te herstarten door 5 sec de stroom te onderbreken of anders door de bbox eens te resetten > klik hier


dank zij de herstart van de BBOX was het opgelost, géén “” 192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect “” meer, grts

 

 


Even laten weten dat dit probleem 2 jaar later zich blijkbaar nog altijd kan voordoen. Niet goed.


@robbebobbe Doet dit probleem zich ook voor bij jou? 


@robbebobbe Doet dit probleem zich ook voor bij jou? 

Jazeker. Geen idee waarom de bbox beslist om in een redirect loop te gaan, maar het was beter na een cold (re)boot.

 

Eerder op de dag was het internet even uitgevallen (tijdens een live chat voor support van een defect apparaat dan nog, maar goed, kan gebeuren) en daarna is het probleem begonnen.

 

Ik had het met meerdere browsers, en was enkel met de draad verbonden. Na het herstarten had ik nog een redirect loop als ik naar het ip van de bbox navigeerde, maar dat deed zich niet voor als ik expliciet https:// prefixte.

 

Is het dan omdat de bbox probeert (en miserabel faalt) mij naar https te redirecten? Of is het misschien omdat de bbox een identiteitscrisis heeft en probeert captive portal te spelen?


Tot slot kan ik nog meegeven hoe de interceptie van de bbox er uit zag:

 

~❯ curl http://cdn.staatsbladmonitor.be/2022pdf/2022-20067274.pdf
<html><head><script language="javascript">
window.location.href="http://192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect"
//intercepted: cdn.staatsbladmonitor.be&#47;2022pdf&#47;2022-20067274.pdf
</script></head></html>


@robbebobbe Ik ga dit eens doorgeven aan mijn collega’s die verantwoordelijk zijn voor onze toestellen. Dit was opgelost na een reboot? Of na een reset?

 


@DaisyS Zoals ik aangaf in mijn vorig bericht ging het om een cold (re)boot. Afzetten met de knop en stroom er uit voor een half minuutje of zo. Meer heb ik niet gedaan. De interface was voor de reboot niet bruikbaar, dus veel andere opties waren er niet. ;-)


Sinds enkele dagen hebben wij hetzelfde probleem. Al alles geprobeerd. Meerdere keren bovenstaande tips toegepast. Niets helpt. Doet zich voor op alle toestellen en met alle browsers. Kan er iemand helpen aub want het is een zeer vervelend probleem. Problemen begonnen nadat internet plots enkele minuten uitgevallen is.


Ik kan niet inloggen op mijn router, met ip adres krijg steeds de melding: deze site is niet beschikbaar. Wij hebben de nieuwe b-box v4? 


@meens

Op de internetbox (“Bbox4”) kunt u enkel via uw account MyProximus (en niet meer zoals bij de Bbox3(v+) via 192.168.1.1)

Voer eventueel een hard reset van uw internetbox uit indien u niet meer op het internet kunt en herstaart eventueel uw fibermodem (indien u een fiberaansluiting zou hebben)

Reset je b-box/Internet box | Proximus

herstart Proximus fibermodem - Bing video


@meens probeer eens via https://proximus.be/myinternet


Ik moet de ghz van de router van 5ghz naar 2.4ghz kunnen veranderen? 


Reageer