Beantwoord

Bepaalde sites niet bereikbaar: 192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect


Sinds enkele dagen krijg ik de pagina “ht192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect” als we een (onbeveiligde) link willen volgen…

De pagina blijft dan maar laden, maar het lukt uiteindelijk niet...

icon

Beste antwoord door Martin 8 April 2020, 10:08

Bekijk origineel

33 reacties

dank zij de herstart van de BBOX was het opgelost, géén “” 192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect “” meer, grts

 

 

Sinds enkele dagen krijg ik de pagina “ht192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect” als we een (onbeveiligde) link willen volgen…

De pagina blijft dan maar laden, maar het lukt uiteindelijk niet...

probeer eens met http://mymodem 

heb je al geprobeerd door de bbox te herstarten door 5 sec de stroom te onderbreken of anders door de bbox eens te resetten > klik hier

Reputatie 7
Badge +5

@robbebobbe Doet dit probleem zich ook voor bij jou? 

@robbebobbe Doet dit probleem zich ook voor bij jou? 

Jazeker. Geen idee waarom de bbox beslist om in een redirect loop te gaan, maar het was beter na een cold (re)boot.

 

Eerder op de dag was het internet even uitgevallen (tijdens een live chat voor support van een defect apparaat dan nog, maar goed, kan gebeuren) en daarna is het probleem begonnen.

 

Ik had het met meerdere browsers, en was enkel met de draad verbonden. Na het herstarten had ik nog een redirect loop als ik naar het ip van de bbox navigeerde, maar dat deed zich niet voor als ik expliciet https:// prefixte.

 

Is het dan omdat de bbox probeert (en miserabel faalt) mij naar https te redirecten? Of is het misschien omdat de bbox een identiteitscrisis heeft en probeert captive portal te spelen?


Tot slot kan ik nog meegeven hoe de interceptie van de bbox er uit zag:

 

~❯ curl http://cdn.staatsbladmonitor.be/2022pdf/2022-20067274.pdf
<html><head><script language="javascript">
window.location.href="http://192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect"
//intercepted: cdn.staatsbladmonitor.be&#47;2022pdf&#47;2022-20067274.pdf
</script></head></html>

Ik kan niet inloggen op mijn router, met ip adres krijg steeds de melding: deze site is niet beschikbaar. Wij hebben de nieuwe b-box v4? 

Reputatie 7
Badge +4

@meens

Op de internetbox (“Bbox4”) kunt u enkel via uw account MyProximus (en niet meer zoals bij de Bbox3(v+) via 192.168.1.1)

Voer eventueel een hard reset van uw internetbox uit indien u niet meer op het internet kunt en herstaart eventueel uw fibermodem (indien u een fiberaansluiting zou hebben)

Reset je b-box/Internet box | Proximus

herstart Proximus fibermodem - Bing video

@meens probeer eens via https://proximus.be/myinternet

Ik moet de ghz van de router van 5ghz naar 2.4ghz kunnen veranderen? 

Geraak je al op de interface van je bbox4 ?

Ik snap niet wat je bedoelt met GHz veranderen je kunt wel de wifi kanalen veranderen bv

maar je zal eerst moeten One SSID uitzetten hiervoor.

of een wifi band (2.4 of 5.0) uitzetten.

 

neen ik ben er nog niet op, ja ik zou de wifi band 5.0 moeten kunnen uitzetten we hebben een toestel gekocht maar deze ondersteunt de 5.0 niet 

Maar daarvoor moet je eerst op de interface geraken van je Internet box (bbox4) 

lukt het dan ook niet via http://myproximus.be 

in principe moet je daarvoor 5.0 niet uitzetten want dan zal je toestel via 2.4 connectie maken.

probeer het ook eens via http://proximus.be/myinternet of dit bij u ook lukt?

ik heb het gevonden denk ik, is het bij wifi beheren? 

inderdaad je moet een knop kunnen verzetten van AAN naar UIT

probeer het ook eens via http://proximus.be/myinternet of dit bij u ook lukt om op de userinterface van de bbox4 te geraken? (gewoon om te weten)

Maar nogmaals een toestel dat geen 5.0 ondersteunt zou daar geen last mogen van hebben dat 5.0 op staat en zou gewoon zich met 2.4 moeten kunnen verbinden.

 

Ahn k best eens navragen bij de fabrikant dan. Ik ben er op geraakt via de interface. Alvast bedankt voor de hulp, het was zeer nuttig.

het probleem was dat de wifiband 2.4 en 5.0 samen in één band zaten waardoor de apparaten in moeilijkheden kwamen, nu kan ik ze apart bedienen en kunnen ze wel de keuze maken 

 

Hier wat uitleg in dit verband:

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

    In dit geval is het best om One SSID deactiveren:

    dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1

    (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
     * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
    Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren.

  • NB: Bij een bbox4 = "Internet Box"  moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling: 

    Wi-Fi Beherren
    op deze pagina kunt u uw Wi-fi netwerk configureren
    Privé Wi-Fi
    Enkelvoudige SSID = Aan/Uit 

 

Reputatie 7
Badge +4

@hermanvercammen Heb je de modem al eens herstart door de on-off schakelaar van de modem uit te schakelen en na 10 seconden opnieuw in te schakelen?

Reputatie 6
Badge +2

Ter informatie,

Ik had dat twee dagen geleden ook met een bepaalde browser, met een andere browser ging het wel.

Ja, gisteren nog… 

probleem is ook browser onafhankelijk en op verschillende PC’s...

als ik dit voor heb in Edge browser en druk nog eens op CTRL+R dan lukt het wel soms na de derde keer.

anders probeer eens in je browser om een nieuw privé venster te openen met de toetscombinaties 

CTRL+SHIHT+N of respectievelijk CTRL+SHIHT+P afhankelijk van welke browser je gebruikt en probeer dan nog eens 

Sinds enkele dagen krijg ik de pagina “ht192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect” als we een (onbeveiligde) link willen volgen…

De pagina blijft dan maar laden, maar het lukt uiteindelijk niet...

probeer eens met http://mymodem 


Nee, ook geen verbinding mee te maken...

@hermanvercammen als ik dit voor heb in Edge browser en druk nog eens op CTRL+R dan lukt het wel soms na de derde keer.

anders probeer eens in je browser om een nieuw privé venster te openen met de toetscombinaties 

CTRL+SHIFT+N of respectievelijk CTRL+SHIFT+P afhankelijk van welke browser je gebruikt en probeer dan nog eens 

Sinds enkele dagen hebben wij hetzelfde probleem. Al alles geprobeerd. Meerdere keren bovenstaande tips toegepast. Niets helpt. Doet zich voor op alle toestellen en met alle browsers. Kan er iemand helpen aub want het is een zeer vervelend probleem. Problemen begonnen nadat internet plots enkele minuten uitgevallen is.

@hermanvercammen als ik dit voor heb in Edge browser en druk nog eens op CTRL+R dan lukt het wel soms na de derde keer.

anders probeer eens in je browser om een nieuw privé venster te openen met de toetscombinaties 

CTRL+SHIFT+N of respectievelijk CTRL+SHIFT+P afhankelijk van welke browser je gebruikt en probeer dan nog eens 


Nee…  ook in een privé venster lukt het niet…

Ik probeer met de site www.irishof.be  de website van onze school

Reageer