Beantwoord

Bepaalde sites niet bereikbaar: 192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect


Sinds enkele dagen krijg ik de pagina “ht192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect” als we een (onbeveiligde) link willen volgen…

De pagina blijft dan maar laden, maar het lukt uiteindelijk niet...

icon

Beste antwoord door Martin 8 April 2020, 10:08

Bekijk origineel

33 reacties

Hier wat uitleg in dit verband:

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

    In dit geval is het best om One SSID deactiveren:

    dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1

    (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
     * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
    Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren.

  • NB: Bij een bbox4 = "Internet Box"  moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling: 

    Wi-Fi Beherren
    op deze pagina kunt u uw Wi-fi netwerk configureren
    Privé Wi-Fi
    Enkelvoudige SSID = Aan/Uit 

 

het probleem was dat de wifiband 2.4 en 5.0 samen in één band zaten waardoor de apparaten in moeilijkheden kwamen, nu kan ik ze apart bedienen en kunnen ze wel de keuze maken 

 

Ahn k best eens navragen bij de fabrikant dan. Ik ben er op geraakt via de interface. Alvast bedankt voor de hulp, het was zeer nuttig.

inderdaad je moet een knop kunnen verzetten van AAN naar UIT

probeer het ook eens via http://proximus.be/myinternet of dit bij u ook lukt om op de userinterface van de bbox4 te geraken? (gewoon om te weten)

Maar nogmaals een toestel dat geen 5.0 ondersteunt zou daar geen last mogen van hebben dat 5.0 op staat en zou gewoon zich met 2.4 moeten kunnen verbinden.

 

ik heb het gevonden denk ik, is het bij wifi beheren? 

Maar daarvoor moet je eerst op de interface geraken van je Internet box (bbox4) 

lukt het dan ook niet via http://myproximus.be 

in principe moet je daarvoor 5.0 niet uitzetten want dan zal je toestel via 2.4 connectie maken.

probeer het ook eens via http://proximus.be/myinternet of dit bij u ook lukt?

neen ik ben er nog niet op, ja ik zou de wifi band 5.0 moeten kunnen uitzetten we hebben een toestel gekocht maar deze ondersteunt de 5.0 niet 

Geraak je al op de interface van je bbox4 ?

Ik snap niet wat je bedoelt met GHz veranderen je kunt wel de wifi kanalen veranderen bv

maar je zal eerst moeten One SSID uitzetten hiervoor.

of een wifi band (2.4 of 5.0) uitzetten.

 

Ik moet de ghz van de router van 5ghz naar 2.4ghz kunnen veranderen? 

@meens probeer eens via https://proximus.be/myinternet

Reputatie 7
Badge +4

@meens

Op de internetbox (“Bbox4”) kunt u enkel via uw account MyProximus (en niet meer zoals bij de Bbox3(v+) via 192.168.1.1)

Voer eventueel een hard reset van uw internetbox uit indien u niet meer op het internet kunt en herstaart eventueel uw fibermodem (indien u een fiberaansluiting zou hebben)

Reset je b-box/Internet box | Proximus

herstart Proximus fibermodem - Bing video

Ik kan niet inloggen op mijn router, met ip adres krijg steeds de melding: deze site is niet beschikbaar. Wij hebben de nieuwe b-box v4? 

Sinds enkele dagen hebben wij hetzelfde probleem. Al alles geprobeerd. Meerdere keren bovenstaande tips toegepast. Niets helpt. Doet zich voor op alle toestellen en met alle browsers. Kan er iemand helpen aub want het is een zeer vervelend probleem. Problemen begonnen nadat internet plots enkele minuten uitgevallen is.

@DaisyS Zoals ik aangaf in mijn vorig bericht ging het om een cold (re)boot. Afzetten met de knop en stroom er uit voor een half minuutje of zo. Meer heb ik niet gedaan. De interface was voor de reboot niet bruikbaar, dus veel andere opties waren er niet. ;-)

Reputatie 7
Badge +5

@robbebobbe Ik ga dit eens doorgeven aan mijn collega’s die verantwoordelijk zijn voor onze toestellen. Dit was opgelost na een reboot? Of na een reset?

 

@robbebobbe Doet dit probleem zich ook voor bij jou? 

Jazeker. Geen idee waarom de bbox beslist om in een redirect loop te gaan, maar het was beter na een cold (re)boot.

 

Eerder op de dag was het internet even uitgevallen (tijdens een live chat voor support van een defect apparaat dan nog, maar goed, kan gebeuren) en daarna is het probleem begonnen.

 

Ik had het met meerdere browsers, en was enkel met de draad verbonden. Na het herstarten had ik nog een redirect loop als ik naar het ip van de bbox navigeerde, maar dat deed zich niet voor als ik expliciet https:// prefixte.

 

Is het dan omdat de bbox probeert (en miserabel faalt) mij naar https te redirecten? Of is het misschien omdat de bbox een identiteitscrisis heeft en probeert captive portal te spelen?


Tot slot kan ik nog meegeven hoe de interceptie van de bbox er uit zag:

 

~❯ curl http://cdn.staatsbladmonitor.be/2022pdf/2022-20067274.pdf
<html><head><script language="javascript">
window.location.href="http://192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect"
//intercepted: cdn.staatsbladmonitor.be&#47;2022pdf&#47;2022-20067274.pdf
</script></head></html>

Reputatie 7
Badge +5

@robbebobbe Doet dit probleem zich ook voor bij jou? 

Even laten weten dat dit probleem 2 jaar later zich blijkbaar nog altijd kan voordoen. Niet goed.

dank zij de herstart van de BBOX was het opgelost, géén “” 192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect “” meer, grts

 

 

heb je al geprobeerd door de bbox te herstarten door 5 sec de stroom te onderbreken of anders door de bbox eens te resetten > klik hier

heb dit dus recent nu ook, sinds kort, onbekende reden, voor slechts enkele sites.

Waarom en Wat is de fix  ?  Herstart BBOX helpt wel.  Bizar toch hé.

grts 

 

graag gedaan en blij te horen dat het hiermee opgelost is

@hermanvercammen  herstart eens je bbox door zijn netspanning 10 sec te onderbreken.


Dat lijkt dan toch de sleutel tot succes…

Raar, want hadden dat gisteren ook al geprobeerd…

Soit, het is in orde!


Hartelijk dank!

Als ik die site probeer te bereiken via Google… dan lukt het wel…  Maar niet door hem rechtstreeks in te typen...

@hermanvercammen  herstart eens je bbox door zijn netspanning 10 sec te onderbreken.

Reageer