Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
Wat ook gedaan kan worden is het volgende: het csv bestand met alle contacten omzetten naar xml bijvoorbeeld met deze online tool: https://www.convertcsv.com/csv-to-xml.htm. Vervolgens het xml bestand opslaan op de USB stick. Vervolgens de USB stick aansluiten op de bbox3 en dan in de configuratie van yealink: mymodem/contactlijst.xml (dat is gewoon de naam die je hebt gegeven aan het xml bestand) dit invoeren zoals
ik wou dit inderdaad nog eens extra duidelijk maken aan Proximus vandaar “@ Proximus” dat het bij mij ook niet werkt dus dat het niet alleen bij
of anders gezegd het een algemeen bug is in de bbox3v+ !
(@ M_016 , zo is het mss duidelijker waarom ik dit herhaald heb )
wat niet betekent dat er geen info & oplossing dient te worden verstrekt m.b.t. de mogelijkheden van de phonebook-functionaliteiten Bbox3v (voor én een Call Connect én een niet Call Connect gebruiker)
Ik kan mij vergissen maar ik vermoed dat u als Call Connect gebruiker ook zonder Bbox phonebook functionaliteit verder kunt (wat niet betekent dat er geen info & oplossing dient te worden verstrekt m.b.t. de mogelijkheden van de phonebook-functionaliteiten Bbox3v)
@ proximus Maar dat wil toch nog niet zeggen dat het voor geen call connect gebruiker de phonebook functionaliteit niet moet werken, ik heb de import geprobeerd vanuit google account en dit werkt niet!
Inderdaad zoals aangestipt door
Ik begrijp dat u een business klant Call Connect bent en het lijkt mij opportuun dat de Proximus-medewerkers op dit publieke forum het probleem voorleggen aan een “(bizz-expert) backend office IT-technicus/”
Ik kan mij vergissen maar ik vermoed dat u als Call Connect gebruiker ook zonder Bbox phonebook functionaliteit verder kunt (wat niet betekent dat er geen info & oplossing dient te worden verstrekt m.b.t. de mogelijkheden van de phonebook-functionaliteiten Bbox3v)
cfr.
Yealink W52P user guide p.42 remote phone book
& Call connect webportal
Mogelijkerwijze dient het IP-adres 81.245.3.226 in het remote URL field te worden vermeld en ik begrijp dat via deze Call Connect webportal ook contacten in csv formaat kunnen worden opgeladen
Kunt u bovenstaand probleem overmaken aan een bevoegde technische backend voor ondersteuning van de gebruiker en op dit forum althans wat de Bbox-phonebook problematiek betreft ons ten gepaste tijde feedback laten geworden a.u.b.?
Dank bij voorbaat
Maar als je IP telefoon hebt moet die inderdaad op een ethernet poort aangesloten worden .
IP telefoon Yealink W52P gebruikersgids > klik hier
op proximus site klik hier
Yealink W52P. Ik zie ook dat de telefoon aangesloten is op een gewone poort en niet op de DECT poort van de Bbox3V+. Dat zou mss ook een impact op de functionaliteiten kunnen hebben?
Als we een oplossing kunnen vinden schrijf ik een volledige procedure uit voor PXS ;-)
Inderdaad en het is niet naar u gericht natuurlijk dat je oplossingen probeert te zoeken dat is volledig oké, maar het is niet oké dat Prox het voorziet en er niet voor zorgt dat het ook werkt en zoals je zegt haal het dan weg uit de gebruikersinterface of los het op één van de twee, denk ik dan.
Die indruk heb ik ook hoor, dat het nooit niet getest is geweest. Haal het dan weg uit de gebruikersinterface. Ik geef je volkomen gelijk dat je dit niet allemaal zou moeten doen. Ik probeer enkel maar een manier te vinden om het probleem op te lossen. Bovendien is het ook geen geavanceerde configuratie gewoon een synchronisatie uitvoeren.
allemaal goed en wel maar ik vind dit toch totaal niet normaal dat je al zo’n toeren zou moeten uithalen als in de bbox de optie staat “importeren via google account” dan mag je te veronderstellen dat dit ook uitgetest geweest is, maar als ik dat probeer simpel weg via mijn google account dan lukt het niet !!!
blijkbaar omdat de app niet ondersteund is dan kan dat toch niet uitgetest geweest zijn!
zelfde met exporteren en van cvs uit google naar de bbox als ze dit uitgetest hebben dan weten ze toch direct om die delimiter klopt die google exporteert ….
Ja, maar tijdens het exporteren kan je nog kiezen voor de Outlook indeling standaard staat dit op Google’s formaat. Daar was nog geen bevestiging opgegeven. Anders zie ik geen andere mogelijkheid. Behalve als het lukt op de yealink. Soms vind je meer info op de website van de fabrikant zelf dan op de Proximus website. Dit kan er ook geprobeerd worden: https://www.koskila.net/how-to-change-the-delimiter-when-exporting-csv-from-excel/
dit exporteren van uit google > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox3v-phonebook-50265?postid=652834#post652834 had ik ook al geprobeerd maar lukt ook niet.
Geen probleem iedereen kijkt er wel eens over ook ikzelf. Ik heb mijn vorige post ook aangepast. Bij het exporteren naar een CSV bestand kan je ook kiezen voor Outlook dat kan de oplossing zijn. Proximus zou moeten weten met welk karakter de verschillende contact gegevens van elkaar gescheiden zijn: , of ; of . . Dat is heel belangrijk anders mislukt de import.
Inderdaad dat gebeurt hier nog wel eens vaker dat men over sommige reeds geposte items over kijkt
Ik krijg wel niet de zelfde foutmelding van authorisation dus zou ik het nog eens moeten proberen want bij is de melding dat app niet toegelaten wordt.
het werkt bij mij ook niet op gelijk welke manier ik ook al geprobeerd heb.
van dat kanaal dat op 1 springt daar wacht ik ook nog op een antwoord, al werkt het bij mij wel natuurlijk, maar het moet gewoon bij iedereen lukken en niet op bepaalde bboxen !
As ik bovenstaande goed begrijp is het Google die dit (voorlopig?) niet toelaat
Eventueel te omzeilen door import vanaf een “file”/bestand?
Dat lukt ook niet. Proximus levert eigenlijk ingewikkelde constructies die amper te begrijpen zijn. Ik heb een Yealink IP Phone in huur van Proximus. Daarmee kan ik wel bellen maar dat is het zowat. Alle contacten zitten in een desktop app die Call Connect heet. Die app haalt mijn contacten uit Outlook maar ik zie deze contacten niet in mijn IP Phone. Oorspronkelijk was mijn vraag aan Proximus dus gewoon een toestel waarvan ik mijn contacten kan synchroniseren over al mijn toestellen. Hun voorstel is dus alles behalve wat ik vraag. Op de desktop gui staan applicaties die gewoonweg niet werken. Ook mijn wifi kanaal springt steeds naar kanaal 1. Je wil niet weten wat ik maandelijks betaal voor deze chaos. Het énige wat ik wil is een competente technicus die mij uitlegt wat er aan de hand is. Dit is een splinternieuwe installatie van een maand oud. Mijn business zelf zit volledig bij Google Drive. Super content van. Als er geen oplossing komt zeg ik die dure Yealink lijn gewoon op.
volgens ik het begrijp is het om via google contacts te importeren en dat niet lukt
Als je ze eerst exporteert via google als cvs op en dan importeert zou dit moeten lukken maar dat lukt ook niet
As ik bovenstaande goed begrijp is het Google die dit (voorlopig?) niet toelaat
Eventueel te omzeilen door import vanaf een “file”/bestand?
Hoe ga je juist naar de gui van de modem ? Via http://192.168.1.1 ?
Kan je eens naar de gui van de modem gaan via http://mymodem en dan eens opnieuw testen?
Ik vraag ook geen support op geavanceerde instellingen. Ik vraag enkel om mijn Google contacten te importeren. Via de gui van de modem lukt het ook niet.
Hoe ga je juist naar de gui van de modem ? Via http://192.168.1.1 ?
Kan je eens naar de gui van de modem gaan via http://mymodem en dan eens opnieuw testen?
Hallo, is er werkelijk geen enkel competent medewerker van Proximus die hier een antwoord op heeft? Graag wat feedback.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.