Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
Dat is inderdaad de eerste keer niet dat iets zichtbaars niet werkt, zo wordt hier bv ook gemeld dat RMA niet kan geactiveerd worden nochtans staat de optie ON er op en heb het bij mij ook getest en kan het inderdaad ook niet activeren enz….
Maar als je IP telefoon hebt moet die inderdaad op een ethernet poort aangesloten worden .
IP telefoon Yealink W52P gebruikersgids > klik hier
op proximus site klik hier
Wanneer het toch niet zou werken, dan is het beter om het niet zichtbaar te maken in de webinterface.Je kan gelijk hebben hoor. Het is inderdaad afwachten tot maandag.
bedankt voor de feedback, allee dan mag ik het definitief vergeten om via google account mijn contacten in de bbpx3v+ zijn phonebook te krijgen ❗
Dat importeren via google account is in feite maar gewoon klikken op die link in de bbox zijn user interface en inloggen op je google account om de contacten in je bbox phonebook te krijgen, maar daar loopt het verkeerd.
Enfin we zullen nog wel meer vernemen van
Inderdaad zo eenvoudig zou het moeten zijn. Enkel maar onveilige apps toelaten zou je nog gedaan moeten hebben, voor de rest totaal niets anders.
je hebt ook twee mogelijkheden om te importeren via de bbox3v+ zijn phonebook interface
Het is vooral deze tweede methode from google contacts die ik graag zou willen gebruiken.
Als ik mijn Bbox3V+ moet inruilen voor een Fritz Box, dan is dit dus gratis…..
De Fritz!Box is niet gratis
Maar de mogelijkheid om het telefoonboek van de Fritz!Box (en dus alle DECT toestellen) te synchroniseren met je Google Contacts is wel standard functionaliteit, en dus gratis …
Zie punt 1 in mijn eerder post. De App moet waarschijnlijk eerst door Google geverifiëerd worden. Het is de taak van de ontwikkelaar (Proximus? Sagem?) om de verificatie procedure bij Google te starten.
Volgens mij was de “bypass” een tijdelijke work-around voor klanten van Deskdrive (in afwachting van het Google verificatieprocess ...).
Zien wel maar ze moeten er ook wel iets voor (willen) doen hé
NB: mijn pa kreeg hierop het antwoord dat ze die ook wel kennen !
Import contacts from file is het fameuze CSV bestand.
dat weet ik maar het is voor mij meer om te doen dat ik dat kan simpel weg importeren via google zonder die omweg, waarom moeilijk maken als het simpel ook zou moeten kunnen
Nog behoorlijk wat werk aan de winkel bij Proximus ;-)
Zowel uit als aan geprobeerd. Telkens netjes uitgelogd en terug in en dan terug via Bbox de link proberen te maken. Geen resultaat.
Hoe ga je juist naar de gui van de modem ? Via http://192.168.1.1 ?
Kan je eens naar de gui van de modem gaan via http://mymodem en dan eens opnieuw testen?
Ik vraag ook geen support op geavanceerde instellingen. Ik vraag enkel om mijn Google contacten te importeren. Via de gui van de modem lukt het ook niet.
As ik bovenstaande goed begrijp is het Google die dit (voorlopig?) niet toelaat
Eventueel te omzeilen door import vanaf een “file”/bestand?
volgens ik het begrijp is het om via google contacts te importeren en dat niet lukt
Als je ze eerst exporteert via google als cvs op en dan importeert zou dit moeten lukken maar dat lukt ook niet
Update: ook een csv bestand (export Google) uploaden lukt niet. Lijkt me in zijn totalitiet niet aktief.
As ik bovenstaande goed begrijp is het Google die dit (voorlopig?) niet toelaat
Eventueel te omzeilen door import vanaf een “file”/bestand?
Dat lukt ook niet. Proximus levert eigenlijk ingewikkelde constructies die amper te begrijpen zijn. Ik heb een Yealink IP Phone in huur van Proximus. Daarmee kan ik wel bellen maar dat is het zowat. Alle contacten zitten in een desktop app die Call Connect heet. Die app haalt mijn contacten uit Outlook maar ik zie deze contacten niet in mijn IP Phone. Oorspronkelijk was mijn vraag aan Proximus dus gewoon een toestel waarvan ik mijn contacten kan synchroniseren over al mijn toestellen. Hun voorstel is dus alles behalve wat ik vraag. Op de desktop gui staan applicaties die gewoonweg niet werken. Ook mijn wifi kanaal springt steeds naar kanaal 1. Je wil niet weten wat ik maandelijks betaal voor deze chaos. Het énige wat ik wil is een competente technicus die mij uitlegt wat er aan de hand is. Dit is een splinternieuwe installatie van een maand oud. Mijn business zelf zit volledig bij Google Drive. Super content van. Als er geen oplossing komt zeg ik die dure Yealink lijn gewoon op.
het werkt bij mij ook niet op gelijk welke manier ik ook al geprobeerd heb.
van dat kanaal dat op 1 springt daar wacht ik ook nog op een antwoord, al werkt het bij mij wel natuurlijk, maar het moet gewoon bij iedereen lukken en niet op bepaalde bboxen !
Inderdaad dat gebeurt hier nog wel eens vaker dat men over sommige reeds geposte items over kijkt
Ik krijg wel niet de zelfde foutmelding van authorisation dus zou ik het nog eens moeten proberen want bij is de melding dat app niet toegelaten wordt.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.