Vraag

Bbox3v Phonebook


Badge

Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?

 


63 reacties

dit exporteren van uit google > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox3v-phonebook-50265?postid=652834#post652834 had ik ook al geprobeerd maar lukt ook niet.

Reputatie 6
Badge +3

Ja, maar tijdens het exporteren kan je nog kiezen voor de Outlook indeling standaard staat dit op Google’s formaat. Daar was nog geen bevestiging opgegeven. Anders zie ik geen andere mogelijkheid. Behalve als het lukt op de yealink. Soms vind je meer info op de website van de fabrikant zelf dan op de Proximus website. Dit kan er ook geprobeerd worden: https://www.koskila.net/how-to-change-the-delimiter-when-exporting-csv-from-excel/

allemaal goed en wel maar ik vind dit toch totaal niet normaal dat je al zo’n toeren zou moeten uithalen als in de bbox de optie staat “importeren via google account” dan mag je te veronderstellen dat dit ook uitgetest geweest is, maar als ik dat probeer simpel weg via mijn google account dan lukt het niet !!!
blijkbaar omdat de app niet ondersteund is dan kan dat toch niet uitgetest geweest zijn!

zelfde met exporteren en van cvs uit google naar de bbox als ze dit uitgetest hebben dan weten ze toch direct om die delimiter klopt die google exporteert ….

Reputatie 6
Badge +3

Die indruk heb ik ook hoor, dat het nooit niet getest is geweest. Haal het dan weg uit de gebruikersinterface. Ik geef je volkomen gelijk dat je dit niet allemaal zou moeten doen. Ik probeer enkel maar een manier te vinden om het probleem op te lossen. Bovendien is het ook geen geavanceerde configuratie gewoon een synchronisatie uitvoeren.

Inderdaad en het is niet naar u gericht natuurlijk dat je oplossingen probeert te zoeken dat is volledig oké, maar het is niet oké dat Prox het voorziet en er niet voor zorgt dat het ook werkt en zoals je zegt haal het dan weg uit de gebruikersinterface of los het op één van de twee, denk ik dan.

Badge

Yealink W52P. Ik zie ook dat de telefoon aangesloten is op een gewone poort en niet op de DECT poort van de Bbox3V+. Dat zou mss ook een impact op de functionaliteiten kunnen hebben? 

Als we een oplossing kunnen vinden schrijf ik een volledige procedure uit voor PXS ;-)

@VeerleLangbeen Dect ingang is als je een dect telefoon hebt en hem daarop wilt aansluiten en je dus geen dect basis station meer nodig hebt, de bbox speelt de rol van basis station.

Maar als je IP telefoon hebt moet die inderdaad op een ethernet poort aangesloten worden .

IP telefoon  Yealink W52P gebruikersgids > klik hier
op proximus site klik hier

 

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen 

Inderdaad zoals aangestipt door @Martin uw IP DECT Yealink W52P best aangesloten laten op een LAN poort 

Ik begrijp dat u een business klant Call Connect bent en het lijkt mij opportuun dat de Proximus-medewerkers op dit publieke forum het probleem voorleggen aan een “(bizz-expert) backend office IT-technicus/”

Ik kan mij vergissen maar ik vermoed dat u  als Call Connect gebruiker ook zonder Bbox  phonebook functionaliteit verder kunt (wat niet betekent dat er geen info & oplossing dient te worden verstrekt m.b.t. de mogelijkheden van de phonebook-functionaliteiten Bbox3v)

cfr.

Yealink W52P user guide p.42 remote phone book

http://support.yealink.com/previewPdf?file=http%3A%2F%2Fsupport.yealink.com%2Fforward2download%3Fpath%3DZIjHOJbWuW%2FDFrGTLnGypnplusSymbolxQPdE8No5x64yZgplusSymbol%2Fe7St3CB3aGNQT1uXSKfi0e1v0SZvoWslplusSymbolaXRs3dlQPn3x38LyroX0c5a5plusSymbol2ojBsU7K98LuVEZDtkurBfe1LYEN0O6uQr8SkDj1g%3D

& Call connect webportal

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_call_connect_portal_config/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/telefonie/bizz-call-connect/call-connect-web-portal/het-call-connect-web-portal-gebruiken.html

Mogelijkerwijze dient het IP-adres 81.245.3.226 in het remote URL field te worden vermeld en ik begrijp dat via deze Call Connect webportal ook contacten in csv formaat kunnen worden opgeladen

 

@SamuelD  / @ Proximus

Kunt u bovenstaand probleem overmaken aan een bevoegde technische backend voor ondersteuning van de gebruiker en op dit forum althans wat de Bbox-phonebook problematiek betreft ons ten gepaste tijde feedback laten geworden a.u.b.?

Dank bij voorbaat

 

Ik kan mij vergissen maar ik vermoed dat u  als Call Connect gebruiker ook zonder Bbox  phonebook functionaliteit verder kunt (wat niet betekent dat er geen info & oplossing dient te worden verstrekt m.b.t. de mogelijkheden van de phonebook-functionaliteiten Bbox3v)

 

@ proximus Maar dat wil toch nog niet zeggen dat het voor geen call connect  gebruiker  de phonebook functionaliteit niet moet werken, ik heb de import geprobeerd vanuit google account en dit werkt niet! 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

wat niet betekent dat er geen info & oplossing dient te worden verstrekt m.b.t. de mogelijkheden van de phonebook-functionaliteiten Bbox3v (voor én een Call Connect én een niet Call Connect gebruiker)

ik wou dit inderdaad nog eens extra duidelijk maken aan Proximus vandaar “@ Proximus” dat het bij mij ook niet werkt dus dat het niet alleen bij @VeerleLangbeen  is ,

of anders gezegd het een algemeen bug is in de bbox3v+ !

(@ M_016 , zo is het mss duidelijker waarom ik dit herhaald heb :smiley:)

Reputatie 6
Badge +3

Wat ook gedaan kan worden is het volgende: het csv bestand met alle contacten omzetten naar xml bijvoorbeeld met deze online tool: https://www.convertcsv.com/csv-to-xml.htm. Vervolgens het xml bestand opslaan op de USB stick. Vervolgens de USB stick aansluiten op de bbox3 en dan in de configuratie van yealink: mymodem/contactlijst.xml (dat is gewoon de naam die je hebt gegeven aan het xml bestand) dit invoeren zoals @M_016  had aangegeven pagina 42 van de handleiding. De yealink heeft een xml bestand nodig dat ergens opgeslagen is om dit te importeren.

En staan die dan ook direct in de bbox3 zijn phonebook 

Reputatie 6
Badge +3

Dat kan ik niet zeggen, omdat we niet weten waarvoor die phonebook bedoelt is. Het kan ook enkel maar voor DECT telefoons werken. Er bestaat geen handleiding hiervoor. Wat ik voorstelde is om de contacten beschikbaar te maken en te synchroniseren met de yealink.

Dat importeren via google account is in feite maar gewoon klikken op die link in de bbox zijn user interface en inloggen op je google account om de contacten in je bbox phonebook te krijgen, maar daar loopt het verkeerd.

Enfin we zullen nog wel meer vernemen van @VeerleLangbeen of het lukt.

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad zo eenvoudig zou het moeten zijn. Enkel maar onveilige apps toelaten zou je nog gedaan moeten hebben, voor de rest totaal niets anders.

je hebt ook twee mogelijkheden om te importeren via de bbox3v+ zijn phonebook interface

dus importeren via contacts from file en from google 

Het is vooral deze tweede methode from google contacts die ik graag zou willen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen Kan je hier op je forum profiel even je contact nummer (gsm) toevoegen? Dan laat ik je eens opbellen door mensen die support geven op call connect.

@VeerleLangbeen Kan je hier op je forum profiel even je contact nummer (gsm) toevoegen? Dan laat ik je eens opbellen door mensen die support geven op call connect.

@SamuelD  wil dat uiteindelijk zeggen dat iemand  zonder call connect geen gebruikt kan maken of anders gezegd dat het importeren van contacten dan niet mogelijk is ?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Ik vermoed dat dit niet enkel bij call connect werkt, maar ik ga alvast nog eens de vraag doorsturen naar de betrokken diensten. 

@SamuelD  bedankt hiervoor.

Badge

@VeerleLangbeen Kan je hier op je forum profiel even je contact nummer (gsm) toevoegen? Dan laat ik je eens opbellen door mensen die support geven op call connect.

Done.

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen ik heb hier een ticket aangemaakt voor onze experten van de call connect. Zij bellen u vrijdag voormiddag (Tussen 8-12u) op uw mobiel nummer. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Import contacts from file is het fameuze CSV bestand.

dat weet ik maar het is voor mij meer om te doen dat ik dat kan simpel weg importeren  via google zonder die omweg, waarom moeilijk maken als het simpel ook zou moeten kunnen :wink:

Reageer