Skip to main content
Vraag

BBox3V+ en eigen router

• June 11, 2026
  • 29 reacties
  • 256 Bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Martin
  • June 22, 2026

@Marc_0297 

Laat het ons zeker weten hoe het verder verloopt.

• Auteur
  • Practitioner
  • June 25, 2026

@Martin Zoals gevraagd: De internetbox is aangekomen en aangesloten. Ik heb eerst de Internetbox aangesloten zonder een eigen router te gebruiken. Alles werkte. Ook het live-Tv beeld kwam zonder haperingen door, ondanks dat er twee switches tussen de Internetbox en de decoder staan.

Nadien heb ik de internetbox in bridge-modus gezet en mijn eigen router gebruikt. Dat ging ook goed, met uitzondering van het Live Tv beeld dat is beginnen stotteren. Ik veronderstel dat dit wordt veroorzaakt door mijn eigen router en ben dus nu bezig dat uit te zoeken (activeren van IGMP snooping in de router was niet voldoende). Ik heb er hoop op dat ik de oplossing zal vinden. Ik ga het nu even laten rusten, de huidige hittegolf is immers niet bevorderlijk voor mijn denkvermogen.

Martin
  • June 25, 2026

@Marc_0297 

Als het beeld stottert bij Live TV en niet als je in Replay kijkt naar een programma. dan zou ik ook denken aan IGMP.

PS: hier loopt ook een →  topic over haperingen V7c decoder achter een TP-Link Mesh Deco

• Auteur
  • Practitioner
  • June 30, 2026

Ik was toch wat te optimistisch. Live -TV met de decoder (V7) achter een eigen router en met de internetbox als modem lukt maar niet. Ofwel sluit ik de decoder rechtstreeks aan op de internetbox en plaats ik voor de eigen content een een aparte streamer in mijn netwerk ofwel zoek ik een manier om de decoder toch gericht toegang te geven tot mijn netwerk als hij rechtstreeks aan de internetbox hangt. Maar dat is iets voor een ander topic.