Vraag

BBox 3V+ herstart spontaan

  • 25 maart 2020
  • 113 reacties
  • 1878 Bekeken


Toon eerste bericht

113 reacties

Reputatie 4
Badge +4

@Philippe-dieter Ik heb voor jou situatie eens contact opgenomen met het adsl expert team met de vraag of zij het eens verder kunnen bekijken.

 

@Pierre Menard Aangezien jij een fiber aansluiting hebt heb ik van op afstand een reset gedaan van je internet verbinding. 

Reputatie 2

@Philippe-dieter Ik heb voor jou situatie eens contact opgenomen met het adsl expert team met de vraag of zij het eens verder kunnen bekijken.

 

@Pierre Menard Aangezien jij een fiber aansluiting hebt heb ik van op afstand een reset gedaan van je internet verbinding. 

@DaisyS Bedankt om te reageren. Wanneer heeft u de reset precies gedaan? Kwestie van op te volgen als een nieuw incident gebeurt. Waarom denkt u dat een reset zou helpen? Heeft u iets concreet gezien in de logs? Ik vermoed dat een reset was ook al gedaan in de laatste weken. Maar goed, proberen kan altijd.

Ik merk ook dat na de reset de Fiber Boost is nog altijd actief in min account pagina. De Fiber Boost heb ik nooit gevraagd (dat is 15 euro extra per maand). Er was een aanpassing aan mijn abonnement in november (gerelateerd aan SMS verbruik) en blijkbaar het is toen geactiveerd door iemand, zonder dat ik heb deze extra gevraagd. Vorige week heb ik weer contact gehad met Proximus en ze hebben mij beloofd dat gisteren (maandag 21/12) de Fiber Boost zou niet meer actief zijn.  Ik kan het zelf niet uitschakelen in mijn account, hoewel dit is een van de opties in de configuratie pagina.

Vriendelijke groeten.

 

 

Reputatie 4
Badge +4

@Pierre Menard Ik heb deze ochtend rond 09.45 een reset gedaan van je verbinding. Ik heb niks concreets gezien in de logs maar de reset is vaak een oplossing voor onverklaarbare problemen op een fiberaansluiting. Dit is geen reset van modem maar een reset in de technische situatie bij ons.

Reputatie 2

@DaisyS Vandaag weer, rond 12:50 PM. Mijn vrouw was in de kelder op dat moment, toevallig, waar de bbbox zit. Ze heeft ‘rode lichten’ gezien, maar de blauw licht van stroom is blijkbaar blauw gebleven. Het is misschien dus geen herstart, hoewel de WAN verbinding is verloren (ik zie dat in de Bbox, Uptime status Ethernet connection). Ik was op dat moment boven in mijn huis, bezig met mijn iPad en op dat moment aan te verbinden met een Acces Point in de zolder (andere SSID voor WiFi). Misschien een IP conflict? Ik merk dat gebruiker @Philippe-dieter zijn WiFi heeft uitgeschakeld om het probleem te minimaliseren. Ik weet het niet, ik probeer zo goed mogelijk pistes te vinden voor een oplossing.

Bij een reset blijft de stroom led ook normaal oplichten, maar dan duurt het waarschijnlijk toch langer vooraleer je terug internet verbinding hebt.

Natuurlijk is de vraag nog of je ook geen herstart kunt hebben om één of anderen reden zonder dat je het gaat opmerken aan de stroom led !?

Reputatie 2

Eigenlijk, reset of geen reset is niet zo belangrijk denk ik. Internet valt uit zonder een duidelijke oorzaak, dat is het probleem.

ik bedoel als de er in de bbox om één of andere reden, om maar iets op te noemen, bvb door inwendig spanningsval (dan blijft het stroomlampje ook normaal oplichten) zich reboot (of reset) veroorzaakt er dan ook geen internet meer zal zijn, dat wou ik zeggen… enfin je ik weet op de n duur begint een mens te gissen en aan alles te twijfelen.

Reputatie 2

Ik begin te denken dat het probleem heeft iets te maken met iOS 14: zie hier:

https://forums.macrumors.com/threads/ipad-ios-14-crashing-linksys-velop-router.2256792/

Bij @Philippe-dieter er is verbetering als hij geen WiFi gebruikt. En er is ook een referentie naar Private MAC adressen dat gaat naar hier:

https://support.apple.com/en-gb/HT211227

Ik was al op deze weg, ik zal verder consequent monitoren wat met iOS toestellen gebeurt. Vaste IP adressen op Windows toestellen heeft zeker geholpen.

 

Reputatie 2

@Pierre Menard   Ondertussen hangen d’r enkel nog 3 LAN verbindingen + 1 WIFI aan de BBOX en het probleem heropstarten blijft.    1x Apple TV / 2x Apple iMac / 1x Apple iPad / Philips Hue

Bijkomende informatie:  iemand heeft zelf restarts van de bbox als hij de remote die op bluetooth werkt gebruikt, dus blijkbaar heeft de bbox last van bluetooth signalen, die werken wel ook op 2.4 Ghz !!!!

Dus moet er ook bvb aan eventuele andere stoorsignalen gedacht worden?

Reputatie 2

@Martin  Zeer terechte opmerking maar wat mag je nog wel gebruiken als het allemaal zo gevoelig is.  Ik durf amper nog de microgolf opzetten bij wijze van spreken om geen storing te hebben.  Momenteel gebruik ik de bbox amper nog voor TV kijken en internetten. Voor de rest alles afgekoppeld of werken we met 4G.  De laatste technieker vroeg me (terecht) om een klok te verhangen die radiogestuurd is. Heeft duidelijk geen invloed want heb terug herstarts.  Terecht allemaal maar waar stopt het….   en waarom was dit tot voor 6 maanden allemaal geen probleem.   

ik heb al inderdaad , om de reden dat er zijn die zoveel problemen hebben en dan anderen maar heel sporadisch tot geen hebben, liggen denken aan de weg die afgelegd wordt over hun netwerk dus van de routers en servers dat daar iets niet in orde is en als je op de goeie weg zit bij manier van spreken daar geen last hebt!!!

Natuurlijk kunnen wij het alleen maar het raden naar, want uiteindelijk zouden de specialisten bij Proximus daar al ten slotte de vinger op de wonde kunnen leggen hebben, maar gaan ze ons dit mededelen!!!!!! en dan is er nog een tweede aspect als ze weten waar het schoentje wringt dan zouden ze dit toch al lang opgelost hebben tenzij ze met een serieuze kluif zitten die niet zo maar in één twee drie kan opgelost worden !

Reputatie 2

@Martin De laatste technieker zei me inderdaad dat dit nog maar “the beginning” is. Tegenwoordig wordt alles op wifi aangesloten en die technologie evolueert niet snel genoeg. Dat samen met de enorme impact (verbruik) van vorig jaar….  dan weet je dat het 5 na 12 is.  

Reageer