Vraag

bbox-3 herstart een aantal keer per dag spontaan

  • 7 January 2021
  • 39 reacties
  • 776 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Laatste dagen herstart de bbox-3 (Sagem) een aantal keer per dag spontaan op.
Graag een oplossing. 


39 reacties

Bedankt voor het compliment, Ik doe mijn best, maar kan natuurlijk geen problemen oplossen die enkel door Proximus zelf kunnen verholpen worden.
Natuurlijk is dit ook wel zo dat de proximus forummedewerkers veel problemen ook niet kunnen oplossen al beschikken ze wel over veel inside informatie, maar de echte problemen die zij niet direct kunnen verhelpen om één of ander reden, moeten zij natuurlijk ook doorspelen aan de diensten waar de oplossing dan normaal gezien zou moeten van komen,  ook de meeste forumleden/klanten weten of beseffen dit zeker ook wel, alleen kan een mens en begrijpelijk ook, gefrustreerd geraken op de lange duur als de oplossing maar blijft op zich wachten...! 

Reputatie 3
Badge

Ik wil inderdaad absoluut benadrukken dat zowel de techniekers als telefoon-contactpersonen steeds vriendelijk en begripvol zijn.  Geen slecht woord hierover, maar duidelijk dat ze gewoon zelf geen oplossingen hebben voor een probleem DAT ER WEL DEGELIJK is en niet alleen bij Philippe en Diete rin Merksem.

Reputatie 2
Badge

Klopt, via de chat zijn de mensen van Proximus heel vriendelijk. Wat mijn probleem betreft, ik mag mijn bbox3 omruilen voor een nieuw exemplaar.... Hopelijk biedt dat een oplossing....

Blijven hopen, Ik ga alvast beginnen duimen voor u...

Hier exact hetzelfde probleem.

BBox en decoder al vervangen en effectief 10-11 dagen later begint het probleem weer.

 

Is (quasi) altijd ‘s avonds. Zo op de moment dat we Netflix (via smart TV) willen beginnen kijken. Voor de rest is er dan eigenlijk weinig verbruik. Enkel wat surfen op 2 smartphones.

Soms is het 1 keer herstarten op een avond. Soms, zoals gisteren 3 keer. Telkens 5-10 minuten nadat alles terug online is. Dan geef ik het meestal op voor die avond.

 

Probleem is een 3-tal maand geleden ofzo begonnen. Daarvoor nooit problemen. Er is hier schuin over ons ook wel een aansluiting bijgekomen denk ik. Nieuwe bewoners.

Ik denk echt dat het ergens iets is met de lijn. Maar misschien iets van component of dergelijke in de kast ofzo dat storing geeft.

Bij lijntesten lijkt wel alles in orde voor de rest.

 

En het is ook zo dat het zowel voorvalt bij  VDSL alsook bij Glasvezelaansluiting, dus aan de doorvoersnelheid kan het ook niet liggen, al moet de doorvoer capaciteit van de backbone natuurlijk wel alles vlug genoeg kunnen doorsturen uiteraard.

Reputatie 2
Badge

Ik ben benieuwd… in de loop van de dag krijg ik normaal gezien een nieuwe bbox3 van Proximus… Maar ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat dat niks gaat uithalen en dat het probleem niet bij ons ligt. Afwachten dus...

Het is wel zo dat ik ook een Sonos heb. Iets dat dan natuurlijk gebruikt wordt.

Deze is echter wel via UTP verbonden.

Zag in andere treads dat daar blijkbaar ook al is issues durven zijn. Maar was me niet duidelijk of het dan gaat over Wifi en/of UTP verbonden?

bij beide valt het voor maar je hebt wel meer kans van minder problemen te ondervinden als je via vaste kabel verbinding werkt, of dit nu over een V7 of niet gaat is dat in feite altijd zo.

Reputatie 2
Badge

Ik ga dat ook testen.... Heb een langere ethernet kabel besteld om de bbox3 rechtstreeks te verbinden met de decoder (V7)....

Als ik dat hier zo lees is dit het probleem waar ik sinds enkele dagen mee worstel …. tijdens het tv kijken plots blauwscherm waar men op vraagt of je hulp nodig hebt …. na enkele minuten valt dan ook Wifi weg en na een 5-tal minuten komt eerst Wifi terug en dan nog wat minuten later weer het tv-signaal …. vaak eerst de klank en dan het beeld …. alles ligt bij mij binnen in vaste data kabel naar de tv-decoder. Daarbij komt nog dat Proximus onze verbinding vorig jaar binnen en buiten heeft vervangen omdat er ‘storingen’ verder op in het straat waren gemeld ….. dus begin ik te vrezen dat ze inderdaad de capaciteit in het totaal niet meer aan kunnen … ik heb een klacht gemaakt hier via het forum maar ben benieuwd wat ze gaan voorstellen …. al gaat het niet veel helpen als ik dit hier zo volg …. En ja, alles is al oneindig veel gereset enz… zo onwetend (zoals Proximus vaak automatisch denkt) ben ik niet qua techniek ed…. Staat er dan toch een wissel van provider aan te komen ?

Reputatie 2
Badge

Daarnet een vaste kabel gelegd tussen de bbox3 en de decoder (is nog steeds de oude bbox3, ik verwacht vandaag een nieuwe van proximus). Wel al een groot verschil gemerkt met die nieuwe rechtstreekse kabel! Als ik nu van tv-zender verander, gaat dat onmiddellijk en beeld en geluid zitten meteen synchroon. Voordien zat er altijd wel wat tijd tussen en liepen beeld en geluid niet synchroon. Ik had toen ook “maar” een cat5-kabel. Die was ook via een devolo-powerline gelinkt aan de decoder. Nu heb ik een rechtstreekse cat6 STP-kabel (10 meter lang, zo kan ik die makkelijker wegmoffelen). Het verschil is opmerkelijk…. Nu eens zien of de bbox3 opnieuw kuren krijgt...

@PeterBreendonk bedankt voor de feedback.

Reputatie 3
Badge

@Steven.W.   100% gelijk aan onze problemen. We hadden een volledige sonos en hebben die ondertussen afgesloten zonder verbetering. Momenteel enkel nog een 3 tal toestellen aan de bbox. Ook ongeveer 3 maand geleden begonnen.

Reageer