Vraag

bbox-3 herstart een aantal keer per dag spontaan

  • 7 January 2021
  • 39 reacties
  • 776 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Laatste dagen herstart de bbox-3 (Sagem) een aantal keer per dag spontaan op.
Graag een oplossing. 


39 reacties

Bedankt voor het compliment, Ik doe mijn best, maar kan natuurlijk geen problemen oplossen die enkel door Proximus zelf kunnen verholpen worden.
Natuurlijk is dit ook wel zo dat de proximus forummedewerkers veel problemen ook niet kunnen oplossen al beschikken ze wel over veel inside informatie, maar de echte problemen die zij niet direct kunnen verhelpen om één of ander reden, moeten zij natuurlijk ook doorspelen aan de diensten waar de oplossing dan normaal gezien zou moeten van komen,  ook de meeste forumleden/klanten weten of beseffen dit zeker ook wel, alleen kan een mens en begrijpelijk ook, gefrustreerd geraken op de lange duur als de oplossing maar blijft op zich wachten...! 

Reputatie 3
Badge

Ik wil inderdaad absoluut benadrukken dat zowel de techniekers als telefoon-contactpersonen steeds vriendelijk en begripvol zijn.  Geen slecht woord hierover, maar duidelijk dat ze gewoon zelf geen oplossingen hebben voor een probleem DAT ER WEL DEGELIJK is en niet alleen bij Philippe en Diete rin Merksem.

Ter info: Dit wordt hier toch de laatste tijd veel gemeld, mss valt het meer voor met één type van bbox3 ! 

Is het met een bbpox3V+ dat je het voor hebt.

Hopelijk weten de specialisten waarom dit meer en meer voorkomt!

Reputatie 2

Ik denk dat het probleem is:

  1. ofwel een software probleem (firmware, compatibiliteit met iOS updates - encryption keys, b.v.)
  2. ofwel een WAN probleem (maw: Proximus netwerk)

Dit omdat het probleem is blijkbaar aanwezig bij verschillende types van bbox en bij zowel vdsl als fiber aansluitingen.

Reputatie 2
Badge

Ik ga dat ook testen.... Heb een langere ethernet kabel besteld om de bbox3 rechtstreeks te verbinden met de decoder (V7)....

Reputatie 4
Badge +2

@Contron

We zullen hiervoor het nodige doen, heb je de bbox al eens handmatig herstart? 

Misschien is er inderdaad een update vastgelopen.

 

mvg 

Geert

bbox is net weer spontaan opgestart, heb nadien een factory reset gedaan, nu even afwachten wat daar het resultaat van is. 

Als het 10 minuten duurt kan het de bbox zijn die zich reset en de kunst is van de reden te vinden hiervan, maar morgen komen de prox forummedewerkers terug langs en kunnen ook je lijn eens testen of ze daar iets abnormaals vasstellen.

je moet er wel rekening mee houden dat niet iedereen dit voor heeft dus is er ergens een combinatie van wat ik veel die een rol speelt, ik weet het ook niet. Een zaak is wel zeker dat dergelijke klachten een jaar geleden niet voorkwamen of toch zeker op één hand te tellen waren!!! 

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat het een capaciteitsprobleem is bij Proximus. Zoals je aangeeft is er veel meer internetverkeer en kan Proximus dat gewoon niet aan... Ik denk dat we onze Proximus-tv gaan buitengooien en weer naar Telenet terugkeren.... Tv, internet en telefonie samen is gewoon te veel voor Proximus.

Reputatie 2
Badge

Omdat proximus met het flex-pakket een interessant aanbod had in augustus. Was vooral om onze 4 gsm-abonnementen te doen… Maar zoals gezegd.. alleen maar problemen gehad (in het begin geen synchro tussen beeld en geluid, dan haperingen, opnames op de decoder blijven ook maar een paar weken staan, nu dit….). 

Met TV van telenet hebben we NOOIT problemen gehad. Zou liever alles naar telenet overzetten, maar is wat (administratief) omslachtig: ben zelfstandige en mijn opdrachtgevers/professionele contacten hebben mijn “skynet”-mailadres als referentie + ik ben met dat mailadres ook ingelogd op allerlei sites + briefpapier…

Maar als proximus het te gortig maakt, dan bijt ik misschien toch maar eens door die zure appel (korte pijn… :-)).

Reputatie 2
Badge

@Martin … weet je… ik betaal misschien liever iets meer voor diensten die werken...

@PeterBreendonk, @Philippe-dieter daar hebben jullie natuurlijk 100% gelijk in als goedkoper gelijk staat aan misserie dan is het inderdaad niet de goeie keuze.
Bij mij is de situatie natuurlijk totaal anders, ik heb gelukkig maar heel uitzonderlijk een probleem en dan is het nog direct op te lossen met eens een herstart van de bbox en dat zelfs dikwijls zo eens om de drie maand  of zelfs minder!

Daarom zijn er hier die mij verdenken dat ik met Proximus meespeel als ik zo iets schrijf, maar geloof mij vrij, ik heb er geen enkel voordeel bij want ik moet tenslotte mijn factuur evengoed maandelijks betalen aan Proximus net als iedereen….

Reputatie 2
Badge

@Martin Geen probleem hoor. Ik ken je al langer op dit forum. Ik dacht eerst dat jij iemand van Proximus was omdat je altijd pertinente info weet te verschaffen. Maar je bent ook maar een klant zoals wij... Eigenlijk wel een schande voor Proximus dat een klant hun problemen oplost/advies geeft....

Reputatie 3
Badge

@PeterBreendonk  Inderdaad!  Martin doet dat prima.  Beter dan...

Reputatie 2
Badge

Klopt, via de chat zijn de mensen van Proximus heel vriendelijk. Wat mijn probleem betreft, ik mag mijn bbox3 omruilen voor een nieuw exemplaar.... Hopelijk biedt dat een oplossing....

Blijven hopen, Ik ga alvast beginnen duimen voor u...

Reputatie 4
Badge +2

Ter info: Dit wordt hier toch de laatste tijd veel gemeld, mss valt het meer voor met één type van bbox3 ! 

Is het met een bbpox3V+ dat je het voor hebt.

Hopelijk weten de specialisten waarom dit meer en meer voorkomt!

Nee Martin, gewoon de bbox3.

Nadat de proximus forummedewerkers je lijn getest hebben zullen ze mss wel beslissen om deze om te ruilen, enfin we zullen maar afwachten, ik weet ook niet of de bbox resetten veel zou oplossen want in de meeste gevallen met dat spontaan opstarten blijkt ook een reset niet te helpen al kun je natuurlijk altijd proberen!

Hier exact hetzelfde probleem.

BBox en decoder al vervangen en effectief 10-11 dagen later begint het probleem weer.

 

Is (quasi) altijd ‘s avonds. Zo op de moment dat we Netflix (via smart TV) willen beginnen kijken. Voor de rest is er dan eigenlijk weinig verbruik. Enkel wat surfen op 2 smartphones.

Soms is het 1 keer herstarten op een avond. Soms, zoals gisteren 3 keer. Telkens 5-10 minuten nadat alles terug online is. Dan geef ik het meestal op voor die avond.

 

Probleem is een 3-tal maand geleden ofzo begonnen. Daarvoor nooit problemen. Er is hier schuin over ons ook wel een aansluiting bijgekomen denk ik. Nieuwe bewoners.

Ik denk echt dat het ergens iets is met de lijn. Maar misschien iets van component of dergelijke in de kast ofzo dat storing geeft.

Bij lijntesten lijkt wel alles in orde voor de rest.

 

En het is ook zo dat het zowel voorvalt bij  VDSL alsook bij Glasvezelaansluiting, dus aan de doorvoersnelheid kan het ook niet liggen, al moet de doorvoer capaciteit van de backbone natuurlijk wel alles vlug genoeg kunnen doorsturen uiteraard.

En toch zijn er waarvan het opgelost wordt door een andere bbox, dus blijft het altijd heel moeilijk om te weten wat het bij een ander het geval is!

Reputatie 2
Badge

Ik ben benieuwd… in de loop van de dag krijg ik normaal gezien een nieuwe bbox3 van Proximus… Maar ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat dat niks gaat uithalen en dat het probleem niet bij ons ligt. Afwachten dus...

Het is wel zo dat ik ook een Sonos heb. Iets dat dan natuurlijk gebruikt wordt.

Deze is echter wel via UTP verbonden.

Zag in andere treads dat daar blijkbaar ook al is issues durven zijn. Maar was me niet duidelijk of het dan gaat over Wifi en/of UTP verbonden?

bij beide valt het voor maar je hebt wel meer kans van minder problemen te ondervinden als je via vaste kabel verbinding werkt, of dit nu over een V7 of niet gaat is dat in feite altijd zo.

Als ik dat hier zo lees is dit het probleem waar ik sinds enkele dagen mee worstel …. tijdens het tv kijken plots blauwscherm waar men op vraagt of je hulp nodig hebt …. na enkele minuten valt dan ook Wifi weg en na een 5-tal minuten komt eerst Wifi terug en dan nog wat minuten later weer het tv-signaal …. vaak eerst de klank en dan het beeld …. alles ligt bij mij binnen in vaste data kabel naar de tv-decoder. Daarbij komt nog dat Proximus onze verbinding vorig jaar binnen en buiten heeft vervangen omdat er ‘storingen’ verder op in het straat waren gemeld ….. dus begin ik te vrezen dat ze inderdaad de capaciteit in het totaal niet meer aan kunnen … ik heb een klacht gemaakt hier via het forum maar ben benieuwd wat ze gaan voorstellen …. al gaat het niet veel helpen als ik dit hier zo volg …. En ja, alles is al oneindig veel gereset enz… zo onwetend (zoals Proximus vaak automatisch denkt) ben ik niet qua techniek ed…. Staat er dan toch een wissel van provider aan te komen ?

Reageer