Skip to main content

Laatste dagen herstart de bbox-3 (Sagem) een aantal keer per dag spontaan op.
Graag een oplossing. 

Ter info: Dit wordt hier toch de laatste tijd veel gemeld, mss valt het meer voor met één type van bbox3 ! 

Is het met een bbpox3V+ dat je het voor hebt.

Hopelijk weten de specialisten waarom dit meer en meer voorkomt!


Ter info: Dit wordt hier toch de laatste tijd veel gemeld, mss valt het meer voor met één type van bbox3 ! 

Is het met een bbpox3V+ dat je het voor hebt.

Hopelijk weten de specialisten waarom dit meer en meer voorkomt!

Nee Martin, gewoon de bbox3.


Nadat de proximus forummedewerkers je lijn getest hebben zullen ze mss wel beslissen om deze om te ruilen, enfin we zullen maar afwachten, ik weet ook niet of de bbox resetten veel zou oplossen want in de meeste gevallen met dat spontaan opstarten blijkt ook een reset niet te helpen al kun je natuurlijk altijd proberen!


Ik denk dat het probleem is:

  1. ofwel een software probleem (firmware, compatibiliteit met iOS updates - encryption keys, b.v.)
  2. ofwel een WAN probleem (maw: Proximus netwerk)

Dit omdat het probleem is blijkbaar aanwezig bij verschillende types van bbox en bij zowel vdsl als fiber aansluitingen.


En toch zijn er waarvan het opgelost wordt door een andere bbox, dus blijft het altijd heel moeilijk om te weten wat het bij een ander het geval is!


@Contron

We zullen hiervoor het nodige doen, heb je de bbox al eens handmatig herstart? 

Misschien is er inderdaad een update vastgelopen.

 

mvg 

Geert


@Contron

We zullen hiervoor het nodige doen, heb je de bbox al eens handmatig herstart? 

Misschien is er inderdaad een update vastgelopen.

 

mvg 

Geert

bbox is net weer spontaan opgestart, heb nadien een factory reset gedaan, nu even afwachten wat daar het resultaat van is. 


Beste @GeertC 

Ook bij mij herstart de B-box 3 sinds 2 weken elke dag 1 maal hernieuw op.
Echt irritant en dan gedurende een 10 tal minuten geen internet meer.

Kunnen jullie mij verder helpen aub?

Mvg Laurent


Als het 10 minuten duurt kan het de bbox zijn die zich reset en de kunst is van de reden te vinden hiervan, maar morgen komen de prox forummedewerkers terug langs en kunnen ook je lijn eens testen of ze daar iets abnormaals vasstellen.


Dit probleem heb ik sedert september 2020.  Werkelijk ALLES al ondernomen.  Op 30/12 is nogmaals de modem vervangen en bezoek van een ADSL specialist (na 5 ander techniekers)maar vandaag exact 10 dagen later is de modem vanmorgen terug 2x heropgestart.  Ik kan er m.n klok op gelijkzetten :  bezoek Proximus technieker > werkt min 10 dagen perfect en dan terug spontane heropstart en we zijn terug vertrokken voor dagelijkse heropstarts.   Volgens Proximus een .sporadisch probleem wat verder niet voorkomt….   Precies ben ik toch niet zo uniek.


@Pierre Menard je opmerking zou kunnen kloppen!  Iets met iOS?    Ik heb enkel nog een Apple TV / 2x iMac / iPad aan de Boxx en het probleem blijft.  Als laatste heb ik nog een Philips Hue maar die heb ik al een tijdje afgekoppeld maar heropstart bleef.  Ik zie voor mij ook een link naar Apple.    En ik bedenk me nu : heb gisteren inderdaad een software update van m,,n iPad gedaan en vandaag had ik na 10 dagen terug prijs. 


 

 


je moet er wel rekening mee houden dat niet iedereen dit voor heeft dus is er ergens een combinatie van wat ik veel die een rol speelt, ik weet het ook niet. Een zaak is wel zeker dat dergelijke klachten een jaar geleden niet voorkwamen of toch zeker op één hand te tellen waren!!! 


@Martin Absoluut!  Daarom vermeld ik ook dat probleem met Apple me niet echt zou verwonderen.

 


Is toch wel een vrij serieus probleem precies… Hier ook niks anders dan problemen.. Maar bij ons te maken met de decoder (V7)… laatste dagen loopt de tv voortdurend vast waardoor de bbox 3 weer opstart… Als ik van de tv afblijf, dan is er geen probleem. Zet ik de tv aan, dan gegarandeerd vodden met de bbox3. De tv staat nu al een paar uur aan, en nu geen probleem. Komt vooral ‘s avonds voor. Net effe de buren gecontacteerd. Die zijn een week of 3 geleden naar proximus overgestapt met alles… En ook zij hebben niks dan problemen… (toevallig zijn de problemen dan ook bij ons begonnen). Is het toeval dat proximus naar de avond toe begint te flippen wanneer meer mensen aan de tv zitten. Kan het zijn dat het probleem ergens in een verdeelkast in de straat ligt? Proximus-infra niet berekend op (te) veel klanten in een beperkt geografisch gebied? Is


@PeterBreendonk  het zou voor mij sinds september 2020 een enorme opluchting zijn als men zou ERKENNEN dat er een probleem is. Ik zou hiermee zelfs kunnen leven,  omdat er gewoon veel meer internetverkeer is. Maar daar zit het ‘m juist….   als ik refereer naar andere gelijkaardige problemen dan bekijkt men mij met ogen van : wat zegt gij nu. Wij ervaren geen problemen en lijkt het alsof ik de enige ben in België.   Ik lijk wel de zagevent.


Ik denk dat het een capaciteitsprobleem is bij Proximus. Zoals je aangeeft is er veel meer internetverkeer en kan Proximus dat gewoon niet aan... Ik denk dat we onze Proximus-tv gaan buitengooien en weer naar Telenet terugkeren.... Tv, internet en telefonie samen is gewoon te veel voor Proximus.


Tv, internet en telefonie samen is gewoon te veel voor Proximus.

Daar heb ik ook al liggen aan denken dat het hun vergelijkbaar IGMP snooping sysysteem in hun routers bvb niet 100% hun werk doen, maar natuurlijk blijven wij maar gissen hé :wink:


@PeterBreendonk  Ik denk in dezelfde richting.   Mag ik een vrij directe vraag stellen?  Waarom ben je initieel weggegaan bij Telenet?   Hier is zowat heel de buurt aan het overstappen naar Telenet.   Werkelijk ongelooflijk….   de ene na de andere.


Ik lees hier toch dikwijls dat het bij TN iets duurder is, nee?

hangt wel af van de samenstelling van het pack ook denk ik toch?


Omdat proximus met het flex-pakket een interessant aanbod had in augustus. Was vooral om onze 4 gsm-abonnementen te doen… Maar zoals gezegd.. alleen maar problemen gehad (in het begin geen synchro tussen beeld en geluid, dan haperingen, opnames op de decoder blijven ook maar een paar weken staan, nu dit….). 

Met TV van telenet hebben we NOOIT problemen gehad. Zou liever alles naar telenet overzetten, maar is wat (administratief) omslachtig: ben zelfstandige en mijn opdrachtgevers/professionele contacten hebben mijn “skynet”-mailadres als referentie + ik ben met dat mailadres ook ingelogd op allerlei sites + briefpapier…

Maar als proximus het te gortig maakt, dan bijt ik misschien toch maar eens door die zure appel (korte pijn… :-)).


@Martin … weet je… ik betaal misschien liever iets meer voor diensten die werken...


@Martin Misschien een zeer terecht opmerking, maar eerlijk?   Ik betaal liever 100 euro per maand in plaats van 75 nu. Dan elk moment met de frustratie te leven dat je modem terug gaat opstarten (weg internet, weg film waarvoor je net rustig op bank zat).    Ik heb momenteel niet het gevoel dat de huidige service 75 euro waard is.   Weet je wat de ENIGE REDEN is waarom ik momenteel nog afzie van een TELENET installatie?    Ik heb een (vroegere) distributieaansluitinng die binnenkomt in de woonkamer en zie het niet zitten om daar een “installatiekast” te plaatsen.   Ik “dacht” dat dat een grote kast, is maar ik weet het niet.


@PeterBreendonk, @Philippe-dieter daar hebben jullie natuurlijk 100% gelijk in als goedkoper gelijk staat aan misserie dan is het inderdaad niet de goeie keuze.
Bij mij is de situatie natuurlijk totaal anders, ik heb gelukkig maar heel uitzonderlijk een probleem en dan is het nog direct op te lossen met eens een herstart van de bbox en dat zelfs dikwijls zo eens om de drie maand  of zelfs minder!

Daarom zijn er hier die mij verdenken dat ik met Proximus meespeel als ik zo iets schrijf, maar geloof mij vrij, ik heb er geen enkel voordeel bij want ik moet tenslotte mijn factuur evengoed maandelijks betalen aan Proximus net als iedereen….


@Martin Geen probleem hoor. Ik ken je al langer op dit forum. Ik dacht eerst dat jij iemand van Proximus was omdat je altijd pertinente info weet te verschaffen. Maar je bent ook maar een klant zoals wij... Eigenlijk wel een schande voor Proximus dat een klant hun problemen oplost/advies geeft....


@PeterBreendonk  Inderdaad!  Martin doet dat prima.  Beter dan...


Reageer