Laatste dagen herstart de bbox-3 (Sagem) een aantal keer per dag spontaan op.
Graag een oplossing.
Ter info: Dit wordt hier toch de laatste tijd veel gemeld, mss valt het meer voor met één type van bbox3 !
Is het met een bbpox3V+ dat je het voor hebt.
Hopelijk weten de specialisten waarom dit meer en meer voorkomt!
Ter info: Dit wordt hier toch de laatste tijd veel gemeld, mss valt het meer voor met één type van bbox3 !
Is het met een bbpox3V+ dat je het voor hebt.
Hopelijk weten de specialisten waarom dit meer en meer voorkomt!
Nee Martin, gewoon de bbox3.
Nadat de proximus forummedewerkers je lijn getest hebben zullen ze mss wel beslissen om deze om te ruilen, enfin we zullen maar afwachten, ik weet ook niet of de bbox resetten veel zou oplossen want in de meeste gevallen met dat spontaan opstarten blijkt ook een reset niet te helpen al kun je natuurlijk altijd proberen!
Ik denk dat het probleem is:
- ofwel een software probleem (firmware, compatibiliteit met iOS updates - encryption keys, b.v.)
- ofwel een WAN probleem (maw: Proximus netwerk)
Dit omdat het probleem is blijkbaar aanwezig bij verschillende types van bbox en bij zowel vdsl als fiber aansluitingen.
En toch zijn er waarvan het opgelost wordt door een andere bbox, dus blijft het altijd heel moeilijk om te weten wat het bij een ander het geval is!
We zullen hiervoor het nodige doen, heb je de bbox al eens handmatig herstart?
Misschien is er inderdaad een update vastgelopen.
mvg
Geert
We zullen hiervoor het nodige doen, heb je de bbox al eens handmatig herstart?
Misschien is er inderdaad een update vastgelopen.
mvg
Geert
bbox is net weer spontaan opgestart, heb nadien een factory reset gedaan, nu even afwachten wat daar het resultaat van is.
Beste
Ook bij mij herstart de B-box 3 sinds 2 weken elke dag 1 maal hernieuw op.
Echt irritant en dan gedurende een 10 tal minuten geen internet meer.
Kunnen jullie mij verder helpen aub?
Mvg Laurent
Als het 10 minuten duurt kan het de bbox zijn die zich reset en de kunst is van de reden te vinden hiervan, maar morgen komen de prox forummedewerkers terug langs en kunnen ook je lijn eens testen of ze daar iets abnormaals vasstellen.
Dit probleem heb ik sedert september 2020. Werkelijk ALLES al ondernomen. Op 30/12 is nogmaals de modem vervangen en bezoek van een ADSL specialist (na 5 ander techniekers)maar vandaag exact 10 dagen later is de modem vanmorgen terug 2x heropgestart. Ik kan er m.n klok op gelijkzetten : bezoek Proximus technieker > werkt min 10 dagen perfect en dan terug spontane heropstart en we zijn terug vertrokken voor dagelijkse heropstarts. Volgens Proximus een .sporadisch probleem wat verder niet voorkomt…. Precies ben ik toch niet zo uniek.
je moet er wel rekening mee houden dat niet iedereen dit voor heeft dus is er ergens een combinatie van wat ik veel die een rol speelt, ik weet het ook niet. Een zaak is wel zeker dat dergelijke klachten een jaar geleden niet voorkwamen of toch zeker op één hand te tellen waren!!!
Is toch wel een vrij serieus probleem precies… Hier ook niks anders dan problemen.. Maar bij ons te maken met de decoder (V7)… laatste dagen loopt de tv voortdurend vast waardoor de bbox 3 weer opstart… Als ik van de tv afblijf, dan is er geen probleem. Zet ik de tv aan, dan gegarandeerd vodden met de bbox3. De tv staat nu al een paar uur aan, en nu geen probleem. Komt vooral ‘s avonds voor. Net effe de buren gecontacteerd. Die zijn een week of 3 geleden naar proximus overgestapt met alles… En ook zij hebben niks dan problemen… (toevallig zijn de problemen dan ook bij ons begonnen). Is het toeval dat proximus naar de avond toe begint te flippen wanneer meer mensen aan de tv zitten. Kan het zijn dat het probleem ergens in een verdeelkast in de straat ligt? Proximus-infra niet berekend op (te) veel klanten in een beperkt geografisch gebied? Is
Ik denk dat het een capaciteitsprobleem is bij Proximus. Zoals je aangeeft is er veel meer internetverkeer en kan Proximus dat gewoon niet aan... Ik denk dat we onze Proximus-tv gaan buitengooien en weer naar Telenet terugkeren.... Tv, internet en telefonie samen is gewoon te veel voor Proximus.
Tv, internet en telefonie samen is gewoon te veel voor Proximus.
Daar heb ik ook al liggen aan denken dat het hun vergelijkbaar IGMP snooping sysysteem in hun routers bvb niet 100% hun werk doen, maar natuurlijk blijven wij maar gissen hé
Ik lees hier toch dikwijls dat het bij TN iets duurder is, nee?
hangt wel af van de samenstelling van het pack ook denk ik toch?
Omdat proximus met het flex-pakket een interessant aanbod had in augustus. Was vooral om onze 4 gsm-abonnementen te doen… Maar zoals gezegd.. alleen maar problemen gehad (in het begin geen synchro tussen beeld en geluid, dan haperingen, opnames op de decoder blijven ook maar een paar weken staan, nu dit….).
Met TV van telenet hebben we NOOIT problemen gehad. Zou liever alles naar telenet overzetten, maar is wat (administratief) omslachtig: ben zelfstandige en mijn opdrachtgevers/professionele contacten hebben mijn “skynet”-mailadres als referentie + ik ben met dat mailadres ook ingelogd op allerlei sites + briefpapier…
Maar als proximus het te gortig maakt, dan bijt ik misschien toch maar eens door die zure appel (korte pijn… :-)).
Bij mij is de situatie natuurlijk totaal anders, ik heb gelukkig maar heel uitzonderlijk een probleem en dan is het nog direct op te lossen met eens een herstart van de bbox en dat zelfs dikwijls zo eens om de drie maand of zelfs minder!
Daarom zijn er hier die mij verdenken dat ik met Proximus meespeel als ik zo iets schrijf, maar geloof mij vrij, ik heb er geen enkel voordeel bij want ik moet tenslotte mijn factuur evengoed maandelijks betalen aan Proximus net als iedereen….
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.