Vraag

bbox-3 herstart een aantal keer per dag spontaan

  • 7 January 2021
  • 39 reacties
  • 776 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Laatste dagen herstart de bbox-3 (Sagem) een aantal keer per dag spontaan op.
Graag een oplossing. 


39 reacties

Reputatie 3
Badge

@Steven.W.   100% gelijk aan onze problemen. We hadden een volledige sonos en hebben die ondertussen afgesloten zonder verbetering. Momenteel enkel nog een 3 tal toestellen aan de bbox. Ook ongeveer 3 maand geleden begonnen.

@PeterBreendonk bedankt voor de feedback.

Reputatie 2
Badge

Daarnet een vaste kabel gelegd tussen de bbox3 en de decoder (is nog steeds de oude bbox3, ik verwacht vandaag een nieuwe van proximus). Wel al een groot verschil gemerkt met die nieuwe rechtstreekse kabel! Als ik nu van tv-zender verander, gaat dat onmiddellijk en beeld en geluid zitten meteen synchroon. Voordien zat er altijd wel wat tijd tussen en liepen beeld en geluid niet synchroon. Ik had toen ook “maar” een cat5-kabel. Die was ook via een devolo-powerline gelinkt aan de decoder. Nu heb ik een rechtstreekse cat6 STP-kabel (10 meter lang, zo kan ik die makkelijker wegmoffelen). Het verschil is opmerkelijk…. Nu eens zien of de bbox3 opnieuw kuren krijgt...

Als ik dat hier zo lees is dit het probleem waar ik sinds enkele dagen mee worstel …. tijdens het tv kijken plots blauwscherm waar men op vraagt of je hulp nodig hebt …. na enkele minuten valt dan ook Wifi weg en na een 5-tal minuten komt eerst Wifi terug en dan nog wat minuten later weer het tv-signaal …. vaak eerst de klank en dan het beeld …. alles ligt bij mij binnen in vaste data kabel naar de tv-decoder. Daarbij komt nog dat Proximus onze verbinding vorig jaar binnen en buiten heeft vervangen omdat er ‘storingen’ verder op in het straat waren gemeld ….. dus begin ik te vrezen dat ze inderdaad de capaciteit in het totaal niet meer aan kunnen … ik heb een klacht gemaakt hier via het forum maar ben benieuwd wat ze gaan voorstellen …. al gaat het niet veel helpen als ik dit hier zo volg …. En ja, alles is al oneindig veel gereset enz… zo onwetend (zoals Proximus vaak automatisch denkt) ben ik niet qua techniek ed…. Staat er dan toch een wissel van provider aan te komen ?

Reputatie 2
Badge

Ik ga dat ook testen.... Heb een langere ethernet kabel besteld om de bbox3 rechtstreeks te verbinden met de decoder (V7)....

bij beide valt het voor maar je hebt wel meer kans van minder problemen te ondervinden als je via vaste kabel verbinding werkt, of dit nu over een V7 of niet gaat is dat in feite altijd zo.

Het is wel zo dat ik ook een Sonos heb. Iets dat dan natuurlijk gebruikt wordt.

Deze is echter wel via UTP verbonden.

Zag in andere treads dat daar blijkbaar ook al is issues durven zijn. Maar was me niet duidelijk of het dan gaat over Wifi en/of UTP verbonden?

Reputatie 2
Badge

Ik ben benieuwd… in de loop van de dag krijg ik normaal gezien een nieuwe bbox3 van Proximus… Maar ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat dat niks gaat uithalen en dat het probleem niet bij ons ligt. Afwachten dus...

En het is ook zo dat het zowel voorvalt bij  VDSL alsook bij Glasvezelaansluiting, dus aan de doorvoersnelheid kan het ook niet liggen, al moet de doorvoer capaciteit van de backbone natuurlijk wel alles vlug genoeg kunnen doorsturen uiteraard.

Hier exact hetzelfde probleem.

BBox en decoder al vervangen en effectief 10-11 dagen later begint het probleem weer.

 

Is (quasi) altijd ‘s avonds. Zo op de moment dat we Netflix (via smart TV) willen beginnen kijken. Voor de rest is er dan eigenlijk weinig verbruik. Enkel wat surfen op 2 smartphones.

Soms is het 1 keer herstarten op een avond. Soms, zoals gisteren 3 keer. Telkens 5-10 minuten nadat alles terug online is. Dan geef ik het meestal op voor die avond.

 

Probleem is een 3-tal maand geleden ofzo begonnen. Daarvoor nooit problemen. Er is hier schuin over ons ook wel een aansluiting bijgekomen denk ik. Nieuwe bewoners.

Ik denk echt dat het ergens iets is met de lijn. Maar misschien iets van component of dergelijke in de kast ofzo dat storing geeft.

Bij lijntesten lijkt wel alles in orde voor de rest.

 

Blijven hopen, Ik ga alvast beginnen duimen voor u...

Reputatie 2
Badge

Klopt, via de chat zijn de mensen van Proximus heel vriendelijk. Wat mijn probleem betreft, ik mag mijn bbox3 omruilen voor een nieuw exemplaar.... Hopelijk biedt dat een oplossing....

Reputatie 3
Badge

Ik wil inderdaad absoluut benadrukken dat zowel de techniekers als telefoon-contactpersonen steeds vriendelijk en begripvol zijn.  Geen slecht woord hierover, maar duidelijk dat ze gewoon zelf geen oplossingen hebben voor een probleem DAT ER WEL DEGELIJK is en niet alleen bij Philippe en Diete rin Merksem.

Bedankt voor het compliment, Ik doe mijn best, maar kan natuurlijk geen problemen oplossen die enkel door Proximus zelf kunnen verholpen worden.
Natuurlijk is dit ook wel zo dat de proximus forummedewerkers veel problemen ook niet kunnen oplossen al beschikken ze wel over veel inside informatie, maar de echte problemen die zij niet direct kunnen verhelpen om één of ander reden, moeten zij natuurlijk ook doorspelen aan de diensten waar de oplossing dan normaal gezien zou moeten van komen,  ook de meeste forumleden/klanten weten of beseffen dit zeker ook wel, alleen kan een mens en begrijpelijk ook, gefrustreerd geraken op de lange duur als de oplossing maar blijft op zich wachten...! 

Reputatie 3
Badge

@PeterBreendonk  Inderdaad!  Martin doet dat prima.  Beter dan...

Reputatie 2
Badge

@Martin Geen probleem hoor. Ik ken je al langer op dit forum. Ik dacht eerst dat jij iemand van Proximus was omdat je altijd pertinente info weet te verschaffen. Maar je bent ook maar een klant zoals wij... Eigenlijk wel een schande voor Proximus dat een klant hun problemen oplost/advies geeft....

@PeterBreendonk, @Philippe-dieter daar hebben jullie natuurlijk 100% gelijk in als goedkoper gelijk staat aan misserie dan is het inderdaad niet de goeie keuze.
Bij mij is de situatie natuurlijk totaal anders, ik heb gelukkig maar heel uitzonderlijk een probleem en dan is het nog direct op te lossen met eens een herstart van de bbox en dat zelfs dikwijls zo eens om de drie maand  of zelfs minder!

Daarom zijn er hier die mij verdenken dat ik met Proximus meespeel als ik zo iets schrijf, maar geloof mij vrij, ik heb er geen enkel voordeel bij want ik moet tenslotte mijn factuur evengoed maandelijks betalen aan Proximus net als iedereen….

Reputatie 3
Badge

@Martin Misschien een zeer terecht opmerking, maar eerlijk?   Ik betaal liever 100 euro per maand in plaats van 75 nu. Dan elk moment met de frustratie te leven dat je modem terug gaat opstarten (weg internet, weg film waarvoor je net rustig op bank zat).    Ik heb momenteel niet het gevoel dat de huidige service 75 euro waard is.   Weet je wat de ENIGE REDEN is waarom ik momenteel nog afzie van een TELENET installatie?    Ik heb een (vroegere) distributieaansluitinng die binnenkomt in de woonkamer en zie het niet zitten om daar een “installatiekast” te plaatsen.   Ik “dacht” dat dat een grote kast, is maar ik weet het niet.

Reputatie 2
Badge

@Martin … weet je… ik betaal misschien liever iets meer voor diensten die werken...

Reputatie 2
Badge

Omdat proximus met het flex-pakket een interessant aanbod had in augustus. Was vooral om onze 4 gsm-abonnementen te doen… Maar zoals gezegd.. alleen maar problemen gehad (in het begin geen synchro tussen beeld en geluid, dan haperingen, opnames op de decoder blijven ook maar een paar weken staan, nu dit….). 

Met TV van telenet hebben we NOOIT problemen gehad. Zou liever alles naar telenet overzetten, maar is wat (administratief) omslachtig: ben zelfstandige en mijn opdrachtgevers/professionele contacten hebben mijn “skynet”-mailadres als referentie + ik ben met dat mailadres ook ingelogd op allerlei sites + briefpapier…

Maar als proximus het te gortig maakt, dan bijt ik misschien toch maar eens door die zure appel (korte pijn… :-)).

Ik lees hier toch dikwijls dat het bij TN iets duurder is, nee?

hangt wel af van de samenstelling van het pack ook denk ik toch?

Reputatie 3
Badge

@PeterBreendonk  Ik denk in dezelfde richting.   Mag ik een vrij directe vraag stellen?  Waarom ben je initieel weggegaan bij Telenet?   Hier is zowat heel de buurt aan het overstappen naar Telenet.   Werkelijk ongelooflijk….   de ene na de andere.

Tv, internet en telefonie samen is gewoon te veel voor Proximus.

Daar heb ik ook al liggen aan denken dat het hun vergelijkbaar IGMP snooping sysysteem in hun routers bvb niet 100% hun werk doen, maar natuurlijk blijven wij maar gissen hé :wink:

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat het een capaciteitsprobleem is bij Proximus. Zoals je aangeeft is er veel meer internetverkeer en kan Proximus dat gewoon niet aan... Ik denk dat we onze Proximus-tv gaan buitengooien en weer naar Telenet terugkeren.... Tv, internet en telefonie samen is gewoon te veel voor Proximus.

Reputatie 3
Badge

@PeterBreendonk  het zou voor mij sinds september 2020 een enorme opluchting zijn als men zou ERKENNEN dat er een probleem is. Ik zou hiermee zelfs kunnen leven,  omdat er gewoon veel meer internetverkeer is. Maar daar zit het ‘m juist….   als ik refereer naar andere gelijkaardige problemen dan bekijkt men mij met ogen van : wat zegt gij nu. Wij ervaren geen problemen en lijkt het alsof ik de enige ben in België.   Ik lijk wel de zagevent.

Reageer