Vraag

Afspraak 21/12 herstel slechte bekabekling niet doorgegaan

  • 22 December 2022
  • 9 reacties
  • 180 Bekeken

Op 09/12/22 zijn er 2 techniekers langsgeweest bij ons, Luc Gyssels (klantnr. 2192405), Zandvleuge 24B2, 9900 Eeklo waarbij werd vastgesteld dat onze trage internetverbinding veroorzaakt werd door een slechte bekabeling. De kabels zouden hersteld worden op woensdag 21/12. Gisteren is er echter niemand opgedaagd. We hebben dus de hele dag zitten wachten voor niets.

Kunt u ons aub meedelen wanneer de bekabeling alsnog zal hersteld worden aub? Waarom is de afspraak niet doorgegaan, zonder ons te verwittigen aub?

Schets voorgeschiedenis : op 06/12 is er een eerste technieker langsgeweest die ons probleem, met name trage internetverbinding (30 Mbps/seconde) niet kon oplossen. Resultaat was dat we zonder Wifi en TV zaten toen de technieker ons huis verliet. Hij beloofde ons op 07/12 terug te komen, rond 08u00. Niemand gezien. Op woensdagavond 21u00 belde de technieker met allerlei excuses waarom hij er niet geraakt was en ons niet verwittigd had (redenen:gsm plat, geen bereik). Hij wou nog langskomen rond 22u00, wat we hebben geweigerd wegens te laat en hij was sowieso niet in staat het probleem op te lossen. Dedzelfde technieker beloofde ons langs te komen op donderdagmorgen 08/12 samen met zijn neef om het probleem definitief op te lossen. Niemand gezien. Ik heb toen gebeld met de klantenservice en er werd mij stellig beloofd dat er die donderdag een andere technieker, een expert; zou langskomen. Niemand gezien. Vrijdagochtend opnieuw gebeld, weer dezelfde belofte dat er iemand zou langskomen. In de namiddag ben ik zelfs naar de Proximuswinkel in Eeklo geweest om klacht neer te leggen. Dossier nr. 51736290 werd hierover opgemaakt en er werd mij beloofd dat een technieker mij diezelfde dag nog zou contacteren. Zo geschiedde, nieuwe afspraak werd vastgelegd voor dinsdag 13/12. Op vrijdag 09/12 rond 18u00 werd er aangebeld door 2 techniekers van Proximus, dus toch opgedoken na drie dagen. 

Onze vroegere situatie, trage wifiverbinding, werd hersteld en een afspraak voor herstel bekabeling werd vastgelegd voor 21/12/22. We hebben daarvoor geen afspraakbevestiging gekregen, maar dat is misschien zo. 

Conclusie; van 06/12 tot 09/12 hadden wij geen wifi, geen TV en zijn we verplicht geweest thuis te blijven voor afspraken die niet werden nagekomen. Wij betreuren deze lamentabele klantenservice en nog meer dat we 3 dagen betaald hebben voor wifi, TV … voor niets en  we sinds maanden betalen voor een slechte internetverbinding. 

Wij hopen op een spoedige oplossing van ons probleem. 

 

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,

 

Isabelle De Meyer

Luc Gyssels 


9 reacties

Op 09/12/22 zijn er 2 techniekers langsgeweest bij ons, Luc Gyssels (klantnr. xxx) waarbij werd vastgesteld dat onze trage internetverbinding veroorzaakt werd door een slechte bekabeling. De kabels zouden hersteld worden op woensdag 21/12. Gisteren is er echter niemand opgedaagd. We hebben dus de hele dag zitten wachten voor niets.

Kunt u ons aub meedelen wanneer de bekabeling alsnog zal hersteld worden aub? Waarom is de afspraak niet doorgegaan, zonder ons te verwittigen aub?

Schets voorgeschiedenis : op 06/12 is er een eerste technieker langsgeweest die ons probleem, met name trage internetverbinding (30 Mbps/seconde) niet kon oplossen. Resultaat was dat we zonder Wifi en TV zaten toen de technieker ons huis verliet. Hij beloofde ons op 07/12 terug te komen, rond 08u00. Niemand gezien. Op woensdagavond 21u00 belde de technieker met allerlei excuses waarom hij er niet geraakt was en ons niet verwittigd had (redenen:gsm plat, geen bereik). Hij wou nog langskomen rond 22u00, wat we hebben geweigerd wegens te laat en hij was sowieso niet in staat het probleem op te lossen. Dedzelfde technieker beloofde ons langs te komen op donderdagmorgen 08/12 samen met zijn neef om het probleem definitief op te lossen. Niemand gezien. Ik heb toen gebeld met de klantenservice en er werd mij stellig beloofd dat er die donderdag een andere technieker, een expert; zou langskomen. Niemand gezien. Vrijdagochtend opnieuw gebeld, weer dezelfde belofte dat er iemand zou langskomen. In de namiddag ben ik zelfs naar de Proximuswinkel in Eeklo geweest om klacht neer te leggen. Dossier nr. 51736290 werd hierover opgemaakt en er werd mij beloofd dat een technieker mij diezelfde dag nog zou contacteren. Zo geschiedde, nieuwe afspraak werd vastgelegd voor dinsdag 13/12. Op vrijdag 09/12 rond 18u00 werd er aangebeld door 2 techniekers van Proximus, dus toch opgedoken na drie dagen. 

Onze vroegere situatie, trage wifiverbinding, werd hersteld en een afspraak voor herstel bekabeling werd vastgelegd voor 21/12/22. We hebben daarvoor geen afspraakbevestiging gekregen, maar dat is misschien zo. 

Conclusie; van 06/12 tot 09/12 hadden wij geen wifi, geen TV en zijn we verplicht geweest thuis te blijven voor afspraken die niet werden nagekomen. Wij betreuren deze lamentabele klantenservice en nog meer dat we 3 dagen betaald hebben voor wifi, TV … voor niets en  we sinds maanden betalen voor een slechte internetverbinding. 

Wij hopen op een spoedige oplossing van ons probleem. 

 

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,

 

Isabelle De Meyer

Luc Gyssels 

 

edit moderator : privégegevens verwijderd

Reputatie 5
Badge +3

PX, graag een reactie! Mensen zitten momenteel zonder internet/TV

 

mvg

J De Meyer (broer van)

Reputatie 7
Badge +4

@Luc Gyssels Allereerst mijn excuses voor deze foutgelopen afspraken. Dat zou inderdaad niet mogen gebeuren. 

Ik zie inderdaad een fout op je bekabeling waarvoor een interventie van onze lassers voor geboekt is op 4 januari. Ik vind geen interventie voor 21/12 terug. Als tijdelijke oplossing is er extra data beschikbaar op je gsm-nr zodat je die als hotspot kan gebruiken voor je internet en tv via de pickx app

De techniekers die hier op 9 december langsgeweest zijn hebben stellig beweerd dat er iemand zou langskomen op 21 december om de graafwerken uit te voeren. Het was dan wel aan hen om daarvoor ook een bevestiging te (laten) sturen. Op die manier hebben we dus weer heel wat tijd verloren, helaas. In totaal hebben we dus nu al vier dagen thuisgebleven om te wachten op techniekers : de eerste keer 3 dagen vooraleer ze hier waren en op 21/12. Ik betreur de mensen die daarvoor telkens verlof moeten nemen, dit kan toch niet!

Hopelijk komen ze nu echt wel op 04/01/2023. Ons vertrouwen in Proximus is in ieder geval geschaad. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ter info: Pas maandag komen de moderatoren van het Proximus forumteam hier terug langs.

De techniekers die hier op 9 december langsgeweest zijn hebben stellig beweerd dat er iemand zou langskomen op 21 december om de graafwerken uit te voeren. Het was dan wel aan hen om daarvoor ook een bevestiging te (laten) sturen. Op die manier hebben we dus weer heel wat tijd verloren, helaas. In totaal hebben we dus nu al vier dagen thuisgebleven om te wachten op techniekers : de eerste keer 3 dagen vooraleer ze hier waren en op 21/12. Ik betreur de mensen die daarvoor telkens verlof moeten nemen, dit kan toch niet!

Hopelijk komen ze nu echt wel op 04/01/2023. Ons vertrouwen in Proximus is in ieder geval geschaad. 

 

Reputatie 5
Badge +3

@Martin : is toch niet normaal hé, op 6/12/22 een eerste interventie en pas op 4/1/23 een herstelling, bijna een maand na de feiten, klant staat machteloos, hopelijk wordt er een financiële tegemoetkoming gedaan!

Mvg

Het moet inderdaad zeer frustrerend zijn om zoiets mee te maken, gelukkig heeft @HadewychT toch al  als tijdelijke oplossing extra data beschikbaar gemaakt op het gsm-nr zodat er een hotspot kan gebruikt worden voor internet en tv via de pickx app, is toch al een begin maar voor een financiële compensatie moet er eerst gewacht worden tot de herstelling afgewerkt is om dan de tegemoetkoming te kunnen bepalen.

Dank aan allen voor jullie begrip.

We hopen ook op een financiële compensatie van Proximus na de lange wachttijd, de talrijke telefoontjes, de vele beloftes die niet werden nagekomen, de frustraties enz. …

Naar TV kijken via hotspot lukt wel, maar is geen goede beeldkwaliteit en beeld stopt af en toe.

Beter dan niets, maar met al die mooie eindejaarsprogramma’s op TV is dat wel heel jammer. 

Probleem sleept al veel te lang aan.

 

 

 

 

04.01.2023 : big day or bad day!

We hebben een nieuwe afspraak met Proximus op woensdag 04.01.2023 om de bekabeling te herstellen.

Komen ze nu of niet ?

We vrezen alweer het ergste, maar hopen dat ze nu echt wel langskomen, anders is het 

helemaal hopeloos!

Reageer