Sticky

Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS

  • 29 September 2021
  • 74 reacties
  • 1521 Bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

ofwel snap ik er op den duur niks meer van ofwel is de titel van het topic dan verkeerd “Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS”? 

Dus als je meedoet aan een beta  is dit toch logisch dat er nog hier en daar fouten kunnen opduiken, en uit der reacties van deze die mee doen aan deze beta, om dan weer aanpassingen te doen, anders hebben ze toch geen beta testers vandoen, nee? 

Reputatie 2
Badge

Je snapt het helemaal Martin: Je doet mee aan een Beta versie om die Beta te testen VOOR de release van de update. Anders heeft het natuurlijk helemaal geen zin.

Knoei rustig verder, hou geen rekening met de testers en zet fouten life.

Maar ik vraag me steeds meer af wat jouw relatie met Proximus is ?

Ik kan natuurlijk niet weten of ze al dan niet rekening houden met de beta testers hier in dit geval van Pickx, want ik doe er niet aan mee, ik heb wel vroeger met de v6 testers meegedaan en dan geef je inderdaad input wat niet goed werkt en wordt dit dan bijgewerkt en komt er terug een aangepaste beta release uit maar dan duiken er uiteraard nog andere problemen op en ga je zo verder, maar het blijven beta releases tot alle fouten er uiteindelijk uit zijn of toch met bijna 100% zekerheid er uit zijn, want er kunnen nog altijd achteraf problemen opduiken die door de testers ook niet naar boven gekomen zijn, dat heb ik persoonlijk vastgesteld met de v6 waar er bij sommigen problemen opduikten waarvan ik zelf totaal geen probleem had ondervonden enz…..
Dus mijn vraag was gewoon bedoelt om beter te begrijpen wat je juist bedoelde, moest het natuurlijk zo geweest zijn dat het uiteindelijk al om een definitieve release ging waarover je het had, dan zou dit een heel ander verhaal zijn. 

En om nog op je vraag te antwoorden omtrent welke relatie ik heb met Proximus?
Dit antwoord is heel simpel dat ik alle maanden mijn proximus facturen moet betalen net als u en vele anderen niet meer en niet min als dat!

 

NB: voor de  testers zouden ze eigenlijk een  aparte pagina moeten voorzien waar alleen de testers hun bevindingen en problemen kunnen posten, zodat de testers kunnen volgen wat bv andere als problemen ondervinden om zo vast te kunnen stellen dat er veel gemeenschappelijk problemen zijn wat natuurlijk het meest logische  lijkt, maar ook als er soms complexere  probleem zijn dat de ene zal ondervinden en andere tester dan weer niet en vice versa.

 

Reputatie 2
Badge

Exact een maand geleden meldde ik het probleem van de tv gids hier op dit topic. Ondertussen werd de update gelanceerd en schrift Hade vandaag dat er aan gewerkt wordt. Aan jouw dus de vraag houdt men rekening met de opmerkingen van de testers??? 

Het gaat waarschijnlijk over verschillende en verscheidene problemen die moeten aangepakt worden.

Ter verduidelijking de volgorde van aanpakken en aanpassen van gemeld problemen ging daar ook niet altijd in de volgorde van meldingen van het probleem als er af en toe tussentijdse releases uitkwamen, dus veronderstel ik dat dit bij de pickx problemen ook het geval wel zal zijn, maar wat zeker niet betekent dat ze niet moeten aangepakt worden verre van en dat bedoel ik ook niet.

Het voornaamste eigenlijk is dat je stap per stap vooruitgang/verbeteringen ziet in de evolutie van releases om uiteindelijk tot de eindrelease te komen.
Enfin als het eindresultaat het er uiteindelijk komt zal het natuurlijk het best duidelijk worden of er rekening gehouden werd met al de problemen die aangebracht werden. 

Reputatie 2
Badge

Ik zie geen verbetering integendeel

Reputatie 7
Badge +3

Na de update deze avond ( na volledige deinstalatie en herinstalatie van de beta versie) , kan ik melden dat de Pickx App perfect functioneert. Live kijken, replay kijken, casten, opgenomen programma's  geen probleem.    Werkt perfect via wifi , mobile data . Enige minpunt is dat je locatie als permanent bij de Pickcx App  moet ingeschakeld zijn zowel via wifi als mobiel ook al ben je in België.

Reputatie 2
Badge

Na de update deze avond ( na volledige deinstalatie en herinstalatie van de beta versie) , kan ik melden dat de Pickx App perfect functioneert. Live kijken, replay kijken, casten, opgenomen programma's  geen probleem.    Werkt perfect via wifi , mobile data . Enige minpunt is dat je locatie als permanent bij de Pickcx App  moet ingeschakeld zijn zowel via wifi als mobiel ook al ben je in België.

ook ik verwijderde Pick app en installeerde de laatste verise : samengevat oude wijn in een nieuw vat. Nog steeds loading, nog steeds komen zenders meermaals voor en nog steeds ka ik geen progrmma uitkijken zonder dat het vast loopt . Het nieuws in episodes zou leuk zijn als de volgende episode start waar de vorige stopte maar dat blijkt ijdele hoop. Proximus doe je huiswerk aub !

Ik heb mij ingeschreven om de bèta app van Pickx te testen maar ik heb nog niets ontvangen over hoe ik dit kan downloaden?

Worden er dan nog nieuwe testers toegelaten? 

@SylvainB  Volgende zaken mogen DRINGEND aangepast worden:

 

  • Horizontale TV gids bij de Apple TV
  • Verder kijken op ALLE apparaten (Wanneer we starten via google TV, verder kijken via Apple TV) 

 

Dan lijkt me alles OK :)

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een oude topic die niet meer word opgevolgd! Er  toen gevraagd om Beta tester  te worden maar het werd een FLOP!!

Volgende zaken mogen DRINGEND aangepast worden:

 

  • Horizontale TV gids bij de Apple TV
  • Verder kijken op ALLE apparaten (Wanneer we starten via google TV, verder kijken via Apple TV) 

 

Dan lijkt me alles OK :)

 

Bedankt!

@Picow

Ter info: werd hier onlangs ook nog aangekaart : zie →  “Geen overzichtelijke (horizontale) TV gids

NB: Ook door u zelf :

TV-Gids Pickx | Proximus Forum  &  Apple TV - Pickx | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 @Picow Ik heb SylvainB getagd. Hij is 1 van de verantwoordelijken van de app en heeft het topic ook opgestart. Ik zal het ook intern nog eens doorgeven. 

Reputatie 1

Ik weet niet als deze topic nog in gebruik is maar de Pickx (NIEUW) app werkt niet hoe moet. 
het is niet meer mogelijk streamen / casten naar Chromecast of zelfs naar de decoder. 
Versie 1.1.24000 voor iOs ook voor Android werkt niet hoe het moet. 
Zelfs voor de website is de streaming ook niet meer aanwezig. 
Ik heb gebeld naar Proximus en ook via de chat contact opgenomen maar zij hebben geen oplossing en weten niet als het ooit opgelost wordt. 

Reputatie 7
Badge +4

@lleall Het casten is inderdaad nog niet mogelijk met de nieuwe app. Dit zal in de toekomst wel terug mogelijk worden, maar daar kan ik je nog geen datum voor geven. 

@lleall Het casten is inderdaad nog niet mogelijk met de nieuwe app. Dit zal in de toekomst wel terug mogelijk worden, maar daar kan ik je nog geen datum voor geven. 

@HadewychT 

Maar heeft dit dan daarmee iets te maken dat ook via de webversie = Pickx.be het cast pictogram niet meer voor handen is zelfs al heb ik nog de nieuwe PickxNew-app nog niet op mijn toestellen?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Dit is enkel voor de nieuwe Pickx app. Deze wordt niet automatisch geüpdated. Enkel de klanten die naar onze nieuwe backend worden overgezet krijgen een melding voor deze update. 

Via de website is het niet mogelijk om te casten, deze functie is er nooit geweest. 

Reputatie 7
Badge +1

@Martin Dit is enkel voor de nieuwe Pickx app. Deze wordt niet automatisch geüpdated. Enkel de klanten die naar onze nieuwe backend worden overgezet krijgen een melding voor deze update. 

Via de website is het niet mogelijk om te casten, deze functie is er nooit geweest. 

@HadewychT Heb de nieuwe PickxNew app opnieuw geïnstalleerd op mijn iPad. Nadat ik mijn pass en wachtwoord heb ingevuld blijft hij draaien zonder op te starten, met deze instellingen 🤔 Dus geen connectie met Locatie, Bluetooth en lokaal Netwerk zoals oude Pickx app. Kan nooit werken op deze manier. Jammer 🤔🚐

 

Reputatie 1

@lleall Het casten is inderdaad nog niet mogelijk met de nieuwe app. Dit zal in de toekomst wel terug mogelijk worden, maar daar kan ik je nog geen datum voor geven. 

Zou het mogelijk zijn om dit probleem prioriteit te geven?

In feite betalen we voor iets dat niet werkt (het casten van de app naar andere apparaten.... pickx app werkt zoals het hoort).
Het is bijna een week na het probleem en het werkt nog steeds niet.... het zet je aan het denken of het nog steeds interessant is om een TV abbonement te houden.

Reputatie 1

@Martin Dit is enkel voor de nieuwe Pickx app. Deze wordt niet automatisch geüpdated. Enkel de klanten die naar onze nieuwe backend worden overgezet krijgen een melding voor deze update. 

Via de website is het niet mogelijk om te casten, deze functie is er nooit geweest. 

Is dat zeker? 

Want Proximus klanten service heeft dat twee keer voorgesteld als oplossing toen ik over de nieuwe app probleem met casten heb gebeld…. pas na dat ik heb gezegd dat het ook geen casten pictograam is op de website hebben zij gezegd dat er is geen oplossing voorzien… 

@lleall Ik was er nochtans ook van overtuigd dat ik vroeger (wel al een ruime tijd geleden) nog gecast heb via de web versie van pickx, maar omdat ik toch meestal cast via de pickx-app begon ik te twijfelen toen @HadewychT antwoorde dat die functie er nooit geweest was!?

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 Uw lijn is nog niet overgezet naar de nieuwe TV Backend. U kan daardoor nog geen gebruik maken van de nieuwe Pickx app. U kan de oude app blijven gebruiken. 

Klanten worden op de hoogte gebracht wanneer ze naar de nieuwe app moeten overschakelen. 

@Martin Dat is de info die ik van de verantwoordelijke voor de Pickx website gekregen heb. Dit is niet mogelijk omdat dit niet voldoende beveiligd kan worden. 

OK, bedankt @HadewychT voor de meer gedetailleerde uitleg 👍

Reageer