Vraag

Tv gids pickx op apple tv 4K

  • 9 February 2022
  • 10 reacties
  • 302 Bekeken

Hello, is het mogelijk om zelf layout van de tv - gids te wijzigen op de Apple TV proximus pickx

Hij is een beetje onoverzichtelijk en ook kleine lettertjes voor dagen zijn moeilijk te lezen. En de dag van bv één of gelijk welke post begint altijd om 00.00, dus je moet altijd van middernacht beginnen zoeken naar je programma, als dat ‘s avonds is moet je veel scrollen :-( .

 

Ook voor de replay deze start te laat zodat je 2 à 3 minuten mist van het programma. Dus eerst het vorige programma opstarten scrollen tot het einde en dan 2 à 3 minuten kijken. Stoppen en het origineel programma opstarten, iets om aan te passen.

 


10 reacties

FYI: De layout kan je zelf niet veranderen maar de Prox forummedewerkers kunnen altijd je suggesties doorgeven aan de betrokken dienst

thanks

 

Reputatie 2
Badge

Verwijder dan 95%van de programma's waar ik toch nooit naar kijk misschien gaat het laden dan sneller 

Reputatie 7
Badge +4

@Jolahi  De layout kan je zelf niet aanpassen, maar er komt binnenkort wel een horizontale TV gids. We werken daar momenteel aan. Deze zal zeker ook altijd op de huidige tijd starten ipv op 00:00.

Kan je ons voor de problemen met TV-Replay enkele concrete voorbeelden bezorgen ? Normaalgezien zou het programma moeten starten op het moment dat het begint (en niet op de moment dat het in de TV-gids geprogrammeerd staat). Hierdoor zie je de voorafgaande reclame niet meer, maar zou je wel het hele programma moeten zien. Aan de hand van je voorbeelden kunnen we dan onderzoeken waar het fout loopt. 

Hallo bedankt voor je antwoord, hierna enkele voorbeelden.

Dieren in nesten op één op datum van 1/03 start 17:45 vorig programma loopt nog 2min 45 sec voordat dieren in nesten begint.

Dagelijkse kost op één op datum van 1/03 start 18:15 werkelijke start 18:14, soms is het meer minuten, dus eerst het weer dat er voor komt doorspoelen en dan kunnen we van het begin kijken.

Het programma blokken dat er na komt 1min36 sec doorspoelen vooraleer het programma begint, maar dat is niet zo erg.

Maandag 28/02 VTM 06:15 tot 06:20 kabouter plop, het programma van Maya de Bij duurt nog 51 sec vooraleer kabouter plop begint.

Wij kijken via de Apple TV model A2169 os 15.3

Hopelijk heb je hier wat aan 

Groetjes

@Jolahi  De layout kan je zelf niet aanpassen, maar er komt binnenkort wel een horizontale TV gids. We werken daar momenteel aan. Deze zal zeker ook altijd op de huidige tijd starten ipv op 00:00.

“Binnenkort” is ondertussen al een jaar (wat? een jaar!) geleden. Eerste reactie toen we onlangs overschakelden van Android TV naar Apple TV :” Ik kan dat niet lezen! Veel te kleine tekst! (o-v-e-r-a-l he mannekes)”. En: “Waar is dat overzicht van alle uitzendingen van alle zenders onder elkaar naartoe? Heel de tijd over en weer swipen van de ene zender naar de andere: Om gek van te worden. En dan per ongeluk in een verkeerde dag zitten zoeken. Hoe zot kan het worden. Kers op de taart is dan vanaf 00:00 beginnen scrollen tot uw vingerke der ‘s avonds afvalt: tjongejongejongejongejongejonge.‘ Al een dikke chance dat we de Android tv box niet hebben ingeleverd... 

Maar pleeeeeheeeheeeheeeaase, Fix That Shit, Proximus! 

PS

De Pickx app werkt gelukkig bliksem snel, maar dat ligt volgens mij niet aan jullie maar aan Apple.

Inderdaad!

 

Er mag DRINGEND een horizontale TV-gids komen voor de apple TV!

De huidige TV-gids is onoverzichtelijk, wanneer komt dit eraan Proximus?

 

Kan er mij ook iemand helpen met ‘verderkijken’?

Wanneer we een programma starten op de Android box, en verder willen kijken op de Apple TV of smartphone kunnen we ‘verderkijken’ niet terugvinden, het programma staat er niet tussen??

 

Daarnaast, wel tevreden van het zenderpakket & de snelheid.

 

Nog een paar kleine aanpassingen & we zitten goed!

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb deze vraag doorgestuurd naar de bevoegde diensten en hou jullie op de hoogte als ik meer info heb. 

We zijn net overgeschakeld van Telenet naar Proximus met Proximus Pickx op Apple TV en erger mij na een week ook al erg op bovenstaande punten. Geen overzichtelijke (horizontale) TV gids, geen mogelijkheid om op de klassieke manier te ‘zappen’, datums (‘today’) regelmatig fout, lang wachten op rode balk onder programma om te zien hoe lang het al bezig is, tv guide die start op 00:00 en lang moeten scrollen naar het huidige uur, in ‘Live TV’ niet kunnen kiezen om vanaf het begin van het programma te kunnen kijken,…

Zijn dit dingen die wel degelijk werken met de Android box?! Dan stap ik zo snel mogelijk over want de app op Apple TV is duidelijk nog niet mature.

Reputatie 7
Badge +4

@Declemme Op de TV-box kan je de lay-out van de TV-gids wel kiezen. Deze start ook op het huidige uur ipv op middernacht. Met de » en « kan je een dag vooruit of achteruit springen in de gids en je kan de meeste programma’s herstarten vanaf het begin via TV Replay. Zappen kan ook op de klassieke manier. 

Reageer