Skip to main content

plots een extra bedrag voor een tvbox op mijn factuur ?

• February 15, 2026
  • 7 reacties
  • 314 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hallo, plots ziek ik vandaag een extra bedrag staan voor een tvbox op mijn factuur ? ik heb helemaal geen extra tvbox gevraagd.

waarom is dit ?

hier een screenshot van 2 facturen, Januari en Februari.

7 reacties

Martin
  • February 15, 2026

@Timpie 

Heb je mss een andere TV box die je ooit zelf aangekocht hebt? 

Want af en toe worden de lijnen bij Proximus gecheckt op het aantal aangesloten decoders

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • February 15, 2026

@Timpie 

Heb je mss een andere TV box die je ooit zelf aangekocht hebt? 

Want af en toe worden de lijnen bij Proximus gecheckt op het aantal aangesloten decoders

ja, ik heb nog een oude V5 (gekochte) decoder en een nieuwere huurdecoder, maar dat is al jaren zo, waarom nu plots die extra aanrekening ? vind ik niet kunnen hoor.

Martin
  • February 15, 2026

@Timpie 

Ter info:

Er loopt o.a. ook zo’n discussie over een aangekochte decoder die ineens aangerekend werd,
hier → TV Box extra aangerekend | Proximus Forum

waar ook door iemand van proximus hierop antwoord geantwoord heeft, enz……..

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • February 15, 2026

@Timpie 

Ter info:

Er loopt o.a. ook zo’n discussie over een aangekochte decoder die ineens aangerekend werd,
hier → TV Box extra aangerekend | Proximus Forum

waar ook door iemand van proximus hierop antwoord geantwoord heeft, enz……..

ja, had ik ondertussen gevonden, de oude v5 decoder is ook 2dehands aangekocht geweest jaren geleden…, nog steeds vind ik het onzin dat ze nu plots die beschouwen als hun eigendom…

hopelijk komt er een oplossing, anders kan ik nog altijd overstappen naar iets anders… ‘t is verdorie al duur genoeg.

Mutlie
  • February 16, 2026

Duur? Je betaalt nauwelijks meer dan ik dankzij al die kortingen op je januari-factuur! En ik heb geen fiber, traag internet, geen booster, geen tv opties, geen 2 decoders, geen vaste lijn, ....

Dat terzijde
Ik hoop dat je je factuur van de gekochte decoder nog hebt, want Proximus gaat er (terecht) van uit dat iedereen de decoders huurt. Decoders werden niet verkocht, waren niet voor verkoop bestemd en zijn dus eigendom van Proximus.
Uit andere gelijkaardige topics maak ik op dat - mits een aankoopfactuur kan worden voorgelegd - Proximus een dossier voor je zal openen en alles eens bekijken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • February 16, 2026

Duur? Je betaalt nauwelijks meer dan ik dankzij al die kortingen op je januari-factuur! En ik heb geen fiber, traag internet, geen booster, geen tv opties, geen 2 decoders, geen vaste lijn, ....

Dat terzijde
Ik hoop dat je je factuur van de gekochte decoder nog hebt, want Proximus gaat er (terecht) van uit dat iedereen de decoders huurt. Decoders werden niet verkocht, waren niet voor verkoop bestemd en zijn dus eigendom van Proximus.
Uit andere gelijkaardige topics maak ik op dat - mits een aankoopfactuur kan worden voorgelegd - Proximus een dossier voor je zal openen en alles eens bekijken.

Beste, zo'n argumenten kunt ge beter achterwege laten, wat ik heb van opties en of kortingen of niet maakt hier niets uit, we zijn een van de duurste in heel de eu..., en neen ik heb geen factuur van de gekochte decoder.

Mutlie
  • February 16, 2026

Je hebt over “dat terzijde”  gelezen, maar je had het zelf aangebracht, nietwaar? 😎
Dan zal de decoder worden aangerekend, cf. de andere topics.