Skip to main content
Vraag

TV Box extra aangerekend

• February 9, 2026
  • 12 reacties
  • 158 Bekeken

Beste

Op mijn laaste factuur 7629112054 van 19/2/2026 zie ik dat er een kost van 11 euro is aangerekend voor een tv box. 

Dit is in het verleden nooit geweest en ik heb ook maar 1 tv box van proximus.

Ik vind het dus heel raar dat er nu opeens zo'n extra kost wordt gevraagd.…

Alvast bedankt, 

P

12 reacties

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • February 9, 2026

@n.and.p  Op geregelde tijdstippen worden de netwerken gescand op aanwezige decoders. Bij u zijnop de 2 adressen telkens 2 decoders aangetroffen. Deze worden door het systeem opnieuw gedocumenteerd alsook in de facturatie.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 10, 2026

Beste Luc, 

Proximus gaat er plotseling van uit dat deze tweede decoder gehuurd werd. 

Kan PROXIMUS mij dan meteen de huurovereenkomst vandeze tweede decoder tonen.

Alvast bedankt voor een snel antwoord. 

P

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • February 10, 2026

Proximus gaat er plotseling van uit dat deze tweede decoder gehuurd werd. 

Kan PROXIMUS mij dan meteen de huurovereenkomst van deze tweede decoder tonen.

Als je a zegt moet je ook b zeggen ...

In je openingspost heb je niet verteld dat je 2 TV-Boxen gebruikt, waarvan één huurtoestel en één “aangekocht” toestel (bij PX aangekocht? 2de hands?)

De vraag zou dus kunnen omgedraaid worden: 

Kan JIJ dan meteen de factuur van deze tweede decoder tonen?? 😊

Bepaalde type TV-Boxen zijn bij Proximus nooit te koop aangeboden geweest (alleen verhuurd), en kunnen dus niet op een legale wijz in het 2de-handse circuit terecht gekomen zijn.

Proximus gaat er wellicht terecht van uit dat de 2de decoder nog altijd hun eigendom is? Tenzij een administratieve fout 🙄

• Auteur
  • Apprentice
  • February 10, 2026

Beste philippe_d, 

U hebt hier op dit forum geen Proximus badge en staat niet gekend als moderator op dit forum. 

Wie bent u en wat is uw functie hier? 

Alvast bedankt, 

P

Martin
  • February 10, 2026

@n.and.p 

Niet vergeten dat het hier om een openbaar forum van Proximus gebruikers gaat, waar iedereen mag reageren / uitleg, tips enz.. geven .

Maar het is evident dat iemand van de Proximus medewerker hier tenslotte de beslissing zullen nemen, onafhankelijk van wat een forumlid hier schrijft.

Mutlie
  • February 10, 2026

Beste ​@n.and.p 

En welke functie bekleedt u dan binnen dit forum dat u andere leden zo maar even, gegrond of niet, denkt te kunnen terecht wijzen?

En denkt u nu echt dat uw laatste bijdrage enig nut heeft, laat staan Proximus zal afzien van de huur?

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • February 10, 2026

Dag ​@n.and.p graag wil ik je erop wijzen dat andere gebruikers hier aanwezig zijn met advies en hulp waar mogelijk.

Wij zien 2 V5C decoders op de lijn aangemeld staan. Deze apparatuur werd door Proximus enkel in huur aangeboden. Hebt u deze aangekocht?

• Auteur
  • Apprentice
  • February 11, 2026

Dag HeidiE, 

Extra decoder is jaren geleden aangekocht tweedehands een markt waarvan Proximus nooit een probleem heeft van gemaakt. 

Er is nooit sprake geweest van huur van een extra TV decoder door Proximus aan mij.  

Het is totaal niet te verklaren dat Proximus zich nu als eigenaar beschouwt van appratuur die Proximus mij nooit aangeleverd heeft, en dan zich vandaag het recht toe-eigent om huur aan mij aan te rekenen. 

Alvast bedankt voor uw reactie, 

P

Mutlie
  • February 11, 2026

In een vorig gelijkaardig topic werd verwezen naar de (voor)laatste factuur waar op stond vermeld:

Stond die formule  op je factuur? Voor een bij Proximus aangekochte decoder  zal je  niet moeten betalen. Is het daarom dat ze aangeven dat je naar het  callcenter moet bellen om dit verder na te trekken en te regelen?
Neem in ieder geval eens contact op met het callcenter.  

Martin
  • February 11, 2026

Die melding stond meer dan een jaar geleden (kan al twee jaar geleden zijn weet ik niet meer exact) op de factuur van mijn pa ook, want hij had een aangekochte V5c decoder toen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • February 11, 2026

Beste philippe_d, 

Wie bent u en wat is uw functie hier?

Ik ben niemand en heb hier geen functie 🤔

Jij vroeg: ik vind het raar dat er nu opeens zo'n extra kost wordt gevraagd.

@Luc.M (die wel iemand is) heeft jouw vraag beantwoord, namleijk dat er bij jou 2 decoders staan 🙂.

Mutlie
  • February 20, 2026

@n.and.p 

Zie dit topic

Waarin dit duidelijke antwoord.

@Martin 

Enkel wanneer de klant het toestel bij Proximus heeft aangekocht en hiervan een geldig aankoopbewijs kan voorleggen, kunnen wij dit uit commercieel standpunt crediteren en aanpassen.

Groetjes,
Joël