Hoe dien ik een formele klacht in?


Reputatie 2
Beste Proximus,

Uw nieuwe contactpagina is enkel ontworpen om de mensen weg te lijden van een formele klacht. Het is immers onmogelijk om via email zwart op wit een klacht neer te leggen. Hoogstens word je hier naar het forum geleid waar "klacht" het meest voorkomende woord is maar er niets mee gebeurd!

Geen vluchtig gesprek meer met medewerkers die in de fout gaan en niet meer te traceren zijn. Geen forum waar je je gal kan spuwen maar het verdwijnt in de anonimiteit. Graag een manier om een officiële klacht met opvolging (klachtnr / case-nr)

Graag een mannier om een klacht in te dienen tegen jullie onbekwaamheid.
Bedankt, hopend op een spoedige respons.

38 reacties

Uiteindelijk heb ik dus zelf gebeld. In het keuzemenu staat nergens “heb je een klacht druk...”. Heb dan zo maar iets gekozen. Uiteindelijk een vriendelijke heer aan de lijn, hij heeft alles genoteerd en gaat het doorgeven aan het high care team. Ik ben benieuwd...

@GeertC 
Nog niet gecontacteerd geweest.

mvg

Reputatie 7
Badge +3

@MariekeW 

Je dossier staat in opvolging bij het High Care Team, ben je al gecontacteerd geweest door hen?

 

Geert

Reputatie 3
Badge +1

Dit wil ik ook formele klacht neerzetten 

 

Ik wacht nog steeds op een telefoon of antwoord… aangezien ik overdag werk kan ik niet bellen. Mijn eerstkomende vrije dag is dinsdag, zal deze dan maar besteden aan bellen naar Proximus om weer eerst te horen dat ik moet resetten, stekker uittrekken. Dan zal ik waarschijnlijk doorverbonden worden om te horen dat ze iemand gaan langs sturen. Daarvoor zal ik een dag verlof moeten nemen…. zo blijft de economie draaien zeker :rolling_eyes:

Ter info: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  
 

Hier net hetzelfde probleem. In juni een technieker langs gekomen. Nadien voetpad open gebroken. Iets met draden gedaan. Verschillende telefoons, dan resetten, nog eens resetten. Stekkers uittrekken enz… onze WiFi is nog steeds niet goed. Televisie kijken is een ramp, constant krijgen we een beeld dat hapert, blokjes die verschijnen. Kijken naar Netflix is het enige wat probleemloos kan. Ik heb laatste 2 weken de optie “bel mij” geprobeerd. Dan word ik opgebeld en zegt een computer dat de medewerkers allemaal in gesprek zijn. Met chatten geprobeerd. De 3de keer werden mijn gegevens genoteerd en zou ik binnen de 48u opgebeld worden. Ik wacht nog steeds. We betalen steeds op tijd, zijn meer dan 15 j klant maar heb het gehad. Klachten kunnen niet deftig ingediend worden. Wat moeten we doen om gehoord te worden? Testaankoop? Concurrentie? Foei Proximus, je laat je klanten in de kou staan!

Reputatie 7
Badge +3

@MichR 

jammer, de technische dienst is bereid om verder te zoeken naar een oplossing…

indien jullie alsnog verdere info/hulp willen, mag je ons iets laten weten. 

groeten

Tina

het is dus voor niets geweest… 3 techniekers die zeggen andere dingen, de booster staat groen als ze vertrekken (of orange) en na een kleine week rood… alsof het op afstand zo gedaan is. Verder zijn er nog steeds haperingen. 

Dus… intussen heb ik nog steeds niets door gekregen om echt een klacht in te dienen en is het ook nog niet opgelost. Ik weet in elk geval wat doen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@MichR  Hou ons zeker op de hoogte na het bezoek van de technieker. Groetjes, Antonella

Ok, dan is het op de booster die te weinig wifi signaal binnenkrijgt naar alle waarschijnlijkheid door verzwakking door muren en of plafonds, maar dan wachten we het verder onderzoek van de technieker af.

Betekenis Lampjes op je Proximus toestellen

Is dat op de bbox dat een lampje rood oplicht of op de TV box (decoder) en welk lampje is het dat rood oplicht.

beste, ik heb net een collega aan de lijn gehad, op 2 november komen ze nogmaals langs, heb duidelijk gemaakt dat dit echt de laatste keer is. 

Is lampje trouwens op de versterker.

 

Reputatie 7
Badge +3

@MichR  Een medewerker van de technische dienst nam contact me je op en er werd een afspraak ingeboekt voor een bezoek van een technieker op 02/11. Groetjes, Antonella

Is dat op de bbox dat een lampje rood oplicht of op de TV box (decoder) en welk lampje is het dat rood oplicht.

@MichR  Ik heb navraag gedaan bij de technische dienst en deze feedback heb ik mogen ontvangen:

Ik heb het even nagezien, de klant heeft in april en in september een technieker over de vloer gekregen. De lijn zelf ziet er oké uit, daar meten we niets dat niet in orde is. Uit de memo’s van vorige interventies en contacten valt jammergenoeg niet veel op te maken.
Natuurlijk kan het probleem zich ook op de binnen installatie voor doen, maar daar hebben we geen zicht op. Als de klant dit wil kunnen we gerust nog een interventie in plannen om de binnen installatie na te zien.

Groetjes,
Antonella

Beste, ik geloof al die zever niet eens… als mensen hier binnen komen en mij zeggen dat er weinig bereik is hier. Dan klopt mijn redenering wel degelijk dat hier een probleem is met het bereik/lijn en niet met andere zaken. (die trouwens ook al nagekeken werden) Ze komen langs, prullen wat en zeggen voila zet dat eens zo dan gaat het beter. Dat is geen oplossing. Het lampje blijft rood op de box. Daarom wil ik ook klacht indienen.

En zoals ik nu antwoord krijg, is er nog steeds geen antwoord om de werkelijke vraag: waar deftig klacht indienen. 

Ik ben intussen aan het uitzien naar andere providers.

groeten,

Mich

Reputatie 7
Badge +3

@MichR  Ik heb navraag gedaan bij de technische dienst en deze feedback heb ik mogen ontvangen:

Ik heb het even nagezien, de klant heeft in april en in september een technieker over de vloer gekregen. De lijn zelf ziet er oké uit, daar meten we niets dat niet in orde is. Uit de memo’s van vorige interventies en contacten valt jammergenoeg niet veel op te maken.
Natuurlijk kan het probleem zich ook op de binnen installatie voor doen, maar daar hebben we geen zicht op. Als de klant dit wil kunnen we gerust nog een interventie in plannen om de binnen installatie na te zien.

Groetjes,
Antonella

ik probeer zo al heel lang klacht in te dienen ivm heel slecht internet. Telefonisch: dan hebben ze 2x iemand langs gestuurd die wat komt nakijken en is alles zogezegd opgelost. Laatste keer zei ik dat het niet hoef want geen zin heeft maar dan komt er iemand van de 2e lijn… zever dus. 

Intussen kan ik dit op geen  enkele manier deftig melden en komt er geen oplossing! Jullie maken de site zo dat mensen zouden opgeven en dat het onmogelijk is een klacht in te dienen. En die automatische antwoorden… het maakt het er niet klantvriendelijker op.

Reputatie 7
Badge +3

@Rita123456789

er bestaan voor sommige diensten wel kanalen om via mail een klacht in te dienen.

Waarover gaat jouw klacht ? een factuur ? een medewerker ? een levering ?

Je mag me via privébericht je klacht doorsturen, dan zet ik het om in een dossier voor de juiste dienst.

vriendelijke groeten

Tina

Ter info:  Forum Profiel aanvullen !
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons weten als het gebeurd is.

velen hebben al jaren lang om een e-mail adres gevraagd om een formele klacht te kunnen indienen.

Het kan natuurlijk altijd via brief gericht aan Proximus Koning Albert II-laan 27 - B-1030 Brussel.

Beste Jan-pieter

 

Helemaal akkoord !

Ik ondervind net hetzelfde … heel frusterend ! 

Ik wil ook graag via mail een klacht indienen maar je wordt idd steeds omgeleid en nergens kom je het mailadres tegen om via deze weg klacht in te dienen !

@proximus graag zou ik een mailadres ontvangen zodat ik alsnog mijn klacht kan indienen.

Reputatie 7
Badge +3

@mieke R 

Ik heb je naam nu al verschillende keren via het forum gevonden, in verschillende berichten...

Er is ondertussen ook een dossier lopende nav een mail die je gestuurd hebt : die is dus wel terecht gekomen…. :-)

dus graag wat geduld : een dossierbeheerder zal je contacteren...je klacht werd genoteerd.

groetjes

Tina

ter info: → https://www.cdenv.be/actua/cdv-wil-telecomoperatoren-klantvriendelijker-maken

Ik vind het ook niet en krijg niemand te pakken via telefoon ( letterlijk al 3,5 uur in wacht !!!! ) Kan ik laten zien met screenshots … Het is nochtans gewoon maandagnamiddag.
Geen reactie via messenger.

En Ik vind ook geen manier om klacht in te dienen.

Ik ga eens proberen te doen alsof ik iets wil aankopen, misschien krijg ik dan wel iemand aan de lijn.

En als dat ook niet lukt, dan dien ik extern een klacht in.

Dt kan echt niet hoor … 

Ik stel inderdaad ook vast dat de service via het forum sterk verbeterd is en dit mag zeker nog eens gezegd worden ☺️
Reputatie 2
Het is uiteindelijk nooit gelukt om een formele klacht in te dienen.
Maar ondertussen is het ook niet meer nodig.

Als is het wel frustrerend dat je er verschillende aanspreek mogelijkheden zijn met allemaal hun eigen beperkingen.

In de winkel konden ze het minste, daar zagen ze niets (geen verleden en geen gegevens van het gsm nr.)
Via de telefoon, konden ze al wat meer zien. Via het forum konden ze dan ook effectief actie ondernemen.
Maar dan moet je natuurlijk eerst een account aanmaken.
Uiteindelijk is het goed gekomen.

Reageer