Vraag

foute factuur nieuw contract

  • 8 December 2019
  • 12 reacties
  • 260 Bekeken

Ik heb via een huis aan huis verkoper een contract  bij Proximus getekend en mijn contract bij Telenet stopgezet. Op mijn eerste factuur is de beloofde korting echter niet verrekend. Scheelt 9 euro per maand. Bij de klantendienst of in de Proximus winkel  kunnen ze me niet helpen, ik moet dat regelen met de verkoper zeggen ze. Die laat echter niet veel meer van zich horen, buiten een sms dat hij "mij asap zal antwoorden". Wat moet ik doen? Ik voel me echt bedrogen  en mijn factuur heeft een vervaldatum van 16/12...


12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Het is niet verstandig om een contract te tekenen via een huis aan huis verkoper. 

Eerste vraag : is deze verkoper door Proximus aanvaard als verkoper of is het een tapijtenmarchand. Is dus de verkoper door Proximus legaal aangesteld als verkoper. Zo ja, dan moet Proximus het contract aanvaarden en correct uitvoeren. Zo niet dan ben je bedrogen. Heb je een afschrift van het contract?

Als Proximus je al een factuur stuurt lijkt mij dat er op te wijzen dat ze het contract aanvaarden.

Een contract is in principe altijd opzegbaar, zonder kosten bij Proximus als het binnen de twee weken gebeurt, met kosten indien het later is. Maar als er al een factuur is zal het wel later zijn. Zeg een contract altijd op per aangetekende brief. 

Het is inderdaad een verkoper die aangesteld is door Proximus. Vooraleer ik heb getekend, ben ik in de Proximus winkel gaan verifiëren of het aanbod wel kon. Daar hebben ze dat bevestigd. Dan heb ik de verkoper terug laten komen en heb ik ondertekend. Ik moest op zijn tablet tekenen. Ik heb nog wel zijn handgeschreven nota met zijn aanbod en vergelijking met Telenet. Daar staat duidelijk op wat ik zou besparen als ik overstapte van Telenet naar Proximus. 

Ja en die bestelling via een verkoper moet tenslotte doorgegeven worden aan proximus door deze verkoper, dus moeten ze bij proximus toch ook weten of dit via een erkende verkoper gebeurd is of niet.

Daarom vind ik het ook niet normaal dat ze me bij de klantendienst niet willen/kunnen helpen.

Best dat je gewoon het proximus forumteam, morgen als ze de draad terug opnemen, dit eens verder voor u laat uitvissen.

Wat moet ik daar voor doen?

blijkbaar hebben ze vandaag nog je bericht niet opgemerkt hopelijk reageert er morgen iemand

of je kunt gratis bellen morgen naar 0800 22 800  facturatiedienst

Ik heb afgelopen vrijdag al 45 minuten (!!) aan de lijn gehangen met de klantendienst, om dan te horen te krijgen dat  ik dit met de verkoper moest regelen. Ik wist niet wat ik hoorde!! Ik ben ten einde raad. Verkoper houdt me ook al 4 dagen aan het lijntje. Stuurt enkel maar wat sms'en om te zeggen dat er iets misgegaan is, en dat hij mij 'asap gaat antwoorden'. Mijn factuur moet deze week betaald zijn en ik heb geen zin in nog extra aanmaningskosten.

Anders kun je proberen met een privébericht te sturen naar iemand van proximus bvb Tina van proximus

>   klik Hier

als er morgen niemand zelf reageert hier en zij kan dan dit naar de eventueel best bevoegde persoon of dienst doorsturen 

voeg er best mss ook de link naar bericht hier  er bij

https://nl.forum.proximus.be/facturatie-betalingen-48/foute-factuur-nieuw-contract-49024#post638916

Reputatie 7
Badge +3

Beste,

het privébericht werd ontvangen.

Ik maak een dossier aan op mijn naam en probeer dit weldra te bespreken.

mvg,

Tina

Hallo Ruth,

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren klacht verstuurd en telefoonmedewerker kon niet helpen.

De voorwaarden en korting zijn wel vermeld op je overeenkomst.

Ik zal ook via Tina van proximus proberen

 

Reputatie 7
Badge +3

@Geno Dit zal in behandeling komen bij de bevoegde dienst via het openstaand dossier en een dossierbeheerder zal je hier dan verder over contacteren. Groetjes, Antonella

Reageer