Skip to main content

Mijn vriendin betaalde factuur dubbel , vreemde is dat ze ermee bezig was om factuur betalen via my Proximus maar niet aan digitaal tekenen toekwam , app sloot voortijdig dus nieuw poging en bij factuur opnieuw op. Betalen geklikt en toen kwam ditmaal dan ook melding dat betaling gelukt was en betaling in verwerking is !

ze wou nog iets betalen en kreeg saldo ontoereikend dus nakijken en stond er bij haar bank het  Proximus Factuur tweemaal afgehouden was en mijn.vraag is zal Proximus dit terugstorten ?

 

groetjes Maria 

 

Zoals ik als leek zie lijkt me BE50 verwijzen dat toch zelfde bank is waar de factuur en die tweede identieke bedrag naartoe is en dan laatste twee nr op rek is ook zelfde maar tussenin dan niet al vermoed ik bedrijf als Proximus zal meer rekeningsnr nr bezitten 


En beide betalingen gebeurden via my Proximus app , ingelogd op je account en bij facturen ga je zien welk factuur nog onbetaald is en kan je op betalen klikken dus via die weg werd betaalt 

 

maar eerste keer sloot de app zich opeens alvorens de betaling volledig klaar was dus terug app geopend en betaling opnieuw gaan invoeren want stond nog altijd onbetaald en was ook logisch gezien de digitaal ondertekening niet was afgerond geweest 

 

naderhand bleek bedrag wel tweemaal zijn afgeschreven dus  en de bank zegt ook dat geld tweemaal naar proxumus is afgeschreven 


Zelf gebruik ik zoomit dus betaal niet via app my Proximus ! Heb ook geen vertrouwen in die app want scheelt altijd wel iets ermee 

 

Vorige maand wil reload en niet alleen wat ik herladen verdween maar zelfs al krediet op gsm stond was verdwenen en je moet al juiste medewerker Proximus trekken die weet waar zoeken om het recht te trekken 

 

 


Vreemd terwijl er niet op de bank was geweest maar gewoon op account Proximus zaten op my oroximus app 

en is geen krediet kaart maar een gewone bankkaart 

ben benieuwd of ze gaan zoeken en vinden.


Ga vriendin dringend adviseren ze papieren facturen aanvraagt en ze op fe oude manier betaalt 


ik zou toch het verder onderzoek afwachten als er hier iemand van proximus zelf maandag terug langskomt want nu gaat er van proximus uit niks verder meer gebeuren tijdens het weekend.


Ja dat zowiezo Martin 👍


Hallo proximus


@maria_074 

1 betaling is geboekt, de andere nog niet

ik stuur je een overzicht van items die we nodig hebben om de andere betaling te zoeken

o Paid amount/betaald bedrag:
o Date payment/datum overschrijving:
o Bank account customer/ bank rek klant:
o Name payer/op naam van:
o Paid on bank account/betaald op rek nr :
o Communication:mededeling:

gelieve dit in te vullen en via privébericht door te sturen

Dan kunnen we de financ dienst de betaling laten zoeken

groeten

tina


Dit staat al hier ergens bovenaan op

bericht al gestuurd sinds vrijdag al 


Beide bedragen zijn heel zeker bij ptoximus want zegt de bank ook dat Proximus dit moet rechttrekken ! 
Kan toch niet een factuur dubbel geïnd word  ! 
er staat wel overschrijving maar is geen overschrijving gebeurt en gebeurde via jullie my Proximus app facturen betalen !!

 


En op naam

van betaalt staat al op mijn profiel vermeld toen ik dit aan jou collega heidi toonde 

ondertussen al

verhaal gedaan aan heidi , joel en nu jou !

als gewoon dit conversatie nalezen zijt u volledig op de hoogte !


 

Op onderstaand staat valuta datum 26/8/2020 wat dus ook niet klopt want beide betalingen gebeurden na elkaar dus iets voor 21:00 op 27/8/2020 !!

van overschrijving is geen sprake !

app my Proximus sloot zich vanzelf vlak voor de laatste digitaal ondertekening 

dus terug app open geklikt en op ‘ betalen ‘ gaan klikken !

toen was succesvol en stond pas betaling succesvol vermeld 

de eerste keer was betaling zogezegd mislukt !

toch pakken ze factuur bedrag terwijl k geen krediet kaart bezit maar een simpel bankkaart zonder krediet op !


Zal

bij profiel nog bank rek gaan noteren 


Iemand Proximus nog aan meelezen ?


TUI: Ze zijn nog andere berichten aan het beantwoorden en ik weet ook niet of @tina.b van prox hier nu nog gaat langskomen of dat iemand anders dit nu nog gaat overnemen of beantwoorden deze nammidag /avond , enfin dit zullen we dan wel zien als ze hier reageren.


Waar kan dan alles noteren ?’zou fijn zijn als eens het onderzoeken kan starten ipv telkens het hele verhaal aan een andere medewerker zitten sturen 


ter info tot iemand van Proximus zelf langskomt:

als je nog iets moet noteren zou je dit in je forum profiel kunnen zetten 

Gevraagde gegevens  zou in je forumprofiel (klik hier → https://nl.forum.proximus.be/settings/profile ) kunnen plaatsen,
( in he vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten ).


Er bestaan mensen die het niet breed hebben en facturen helaas niet tweemaal Kunnen betalen want die mensen gaan dan op iets anders voeten ! Of geen eten of een andere belangrijke afbetaling niet kunnen betalen en wie gaat nu geloven dat zijzelf geen enkel schuld had aan een dubbele boeking ! Vind niet kunnen dat een app van een provider al geld neemt op moment de Card nr invoert terwijl de procedure is dat op einde ook verplicht moet digitaal ondertekenen !

zelf zouden wij zoiets niet kunnen hoor want zet 1 cijfer fout en het is al mislukt en dan de boeking datum was niet 26ste maar de 27ste en niet via overschrijving maar via de app 


ter info tot iemand van Proximus zelf langskomt:

als je nog iets moet noteren zou je dit in je forum profiel kunnen zetten 

Gevraagde gegevens  zou in je forumprofiel (klik hier → https://nl.forum.proximus.be/settings/profile ) kunnen plaatsen,
( in he vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten ).


 

daar zat ik juist maar lijkt me dat ik daar niet alles kan noteren maar alleen een aantal nrs - letters ?


Maar bedankt Martin ga nogmaals proberen 

straks ken ik nog mijn vriendin haar gegevens zoals mijn eigen :)


Als ze uit je gegevens kunnen natrekken dat dit bedrag twee maal gestort werd zullen ze dit wel zeker terugstorten.

Maar natuurlijk zit je ondertussen wel met de miserie, ik hoop dat ze dit vlug kunnen achterhalen en oplossen.

Nu is het wel afwachten tot hier hopelijk vlug iemand komt met het goede nieuws !


Wou daar al het gevraagde noteren maar ik geraak maar tot zichtrekening nr en klantnr 

verder kan niet gaan helaas 

 

maar via waar kan ik privé bericht dan sturen naar een bepaalde medewerker Vb heidi ?


Ja geloof ook als ze kunnen vinden dat beide facturen bij prox zit zoals de bank zegt die het al tweemaal nakeek dan zullen wel terugstorten maar hoelang gaat duren en hoeveel berichten , hoevaak zelfde verhaal en hoeveel oproepen zal dat worden pff


Wou daar al het gevraagde noteren maar ik geraak maar tot zichtrekening nr en klantnr 

verder kan niet gaan helaas 

 

maar via waar kan ik privé bericht dan sturen naar een bepaalde medewerker Vb heidi ?

naar tina.b → klik hier