Beantwoord

factuur dubbel betaald



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

123 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074  Met een echt bankafschrift wordt bedoeld een officieel document van de bank waarin alle gegevens van de verrichting in kwestie genoteerd staan (datum van de verrichting, naam en IBAN-nummer van de betaler, naam en IBAN-nummer van de ontvanger, betaald bedrag, mededeling). Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 Ja, dat ze nakijken naar welk rekeningnummer het is gestuurd en eventueel met welke mededeling .Dan kunnen we het verder onderzoeken..Groetjes,Joel

Reputatie 3
Badge +1

Ze belde bank maar zij schepen haar af en zeggen het is wel degelijk naar Proximus gestuurt en ze Proximus moet contacteren 

is toch voor haar veel geld zo volledige factuur vooral als dat bedrag haar leefgeld is tot einde sept !

dit moet uitgezocht worden want geld verdween op moment die factuur via my Proximus app betaalde ! Is er een storing geweest ? Ze kwam toen niet eens toe aan digitaal ondertekenen via bancontact op my Proximus app zelf dus 

En kan ze niet zien via bank app of rekeninguittreksel  naar welke rekening nummer dit gestort werd.

Reputatie 3
Badge +1

Hoe kan ik u mijn afschriften sturen ?

Reputatie 7
Badge +4

inderdaad op het rekeninguittreksel (althans het detail) moet te zien zijn naar welke rekening(en) de beide bedragen overgeboekt werden en of er al dan niet een gestructureerde mededeling meegegeven werd

in tegenstelling tot “een europese domiciliëring (mandaat)” kan een overschrijving evenwel niet herroepen worden en kunt u enkel de bestemmeling vragen (en verplichten) een onterecht overgeschreven bedrag terug te storten (maar dan zijn we quais zeker enkele weken verder)

ik vermoed dat beide bedragen wel degelijk bij Proximus zullen zijn terechtgekomen 

hoe en waarom is mij niet duidelijk maar bv. met PC/mobile-banking is het perfect mogelijk verschillende facturen gelijktijdig met één digitale handtekening te valideren

&

er zullen op dit publieke forum zeer waarschijnlijk geen Proximus-medewerkers langskomen voor maandag e.k.

 

Reputatie 3
Badge +1

En zoals ik lees is jullie bank ook BE 50 en eindigt op 18 

vermoed jullie wel meer rekeningen hebben bij bank BE50

Reputatie 3
Badge +1

De bank zei geld is naar Proximus en ik bij jullie moet zijn hiervoor

Reputatie 3
Badge +1

Zelf maakte ik vorige maand ook een geld vermissing mee via de my Proximus app bij reload toen

koste toen veel tijd eer Proximus het ging toegeven ! 
volgens mij scheelt iets met de app my Proximus ! Misschiens niet altijd maar er komen storingen en als je dan met verrichting bezig bent ga je geld kwijt geraken ?

Reputatie 7
Badge +4

De 1e foto is een gewone bancontact-betaling en de 2e is een overschrijving

De referenties zijn voorhanden en dus terug te vinden

 

Reputatie 3
Badge +1

De betaling gebeurde via de app van my Proximus bij facturen en onbetaalde factuur en daar op betalen geklikt ! Dan de bank app opende niet dus op met Card reader gaan klikken , eerst kaart nr en vervaldatum je bankkaart dan volgende en dan ondertekenen met de Card reader

Dan bij laatste ok moet je nog die nrs noteren die op de reader verschijnen en voor dit kon invoeren sloot de hele app zich 

 

dus terug gaan openen en factuur stond nog te betalen van openstaand bedrag dus terug op betalen geklikt en toen hele proces kunnen afmaken.  Toen verscheen melding betaling geslaagd en op app bij facturen stond melding betaling in verwerking !

ok dit was in orde en gaat ze willen een andere regeling van afbetaling invoeren maar kreeg melding dat dit niet kon wegens saldo ontoereikend ! Dus gaan nakijken en zien we dat Proximus bedrag tweemaal was afgegaan en daarmee een andere belangrijke betaling niet kon worden betaald  :(

staat ze nu dus ook nog met iets heel belangrijk ze niet kan betalen want je houd geen rekening dat men een factuur dubbel gaat innen !

Reputatie 3
Badge +1

Zoals ik als leek zie lijkt me BE50 verwijzen dat toch zelfde bank is waar de factuur en die tweede identieke bedrag naartoe is en dan laatste twee nr op rek is ook zelfde maar tussenin dan niet al vermoed ik bedrijf als Proximus zal meer rekeningsnr nr bezitten 

Reputatie 3
Badge +1

En beide betalingen gebeurden via my Proximus app , ingelogd op je account en bij facturen ga je zien welk factuur nog onbetaald is en kan je op betalen klikken dus via die weg werd betaalt 

 

maar eerste keer sloot de app zich opeens alvorens de betaling volledig klaar was dus terug app geopend en betaling opnieuw gaan invoeren want stond nog altijd onbetaald en was ook logisch gezien de digitaal ondertekening niet was afgerond geweest 

 

naderhand bleek bedrag wel tweemaal zijn afgeschreven dus  en de bank zegt ook dat geld tweemaal naar proxumus is afgeschreven 

Reputatie 3
Badge +1

Zelf gebruik ik zoomit dus betaal niet via app my Proximus ! Heb ook geen vertrouwen in die app want scheelt altijd wel iets ermee 

 

Vorige maand wil reload en niet alleen wat ik herladen verdween maar zelfs al krediet op gsm stond was verdwenen en je moet al juiste medewerker Proximus trekken die weet waar zoeken om het recht te trekken 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

mss ook iets te maken met hoe groot de stapel dossiers is waar uw dossier tussen zit?

Ja kan dit wel zijn 

Reputatie 3
Badge +1

Blijf wel wachten maar vroeg me dit even af

Reputatie 3
Badge +1

Vreemd terwijl er niet op de bank was geweest maar gewoon op account Proximus zaten op my oroximus app 

en is geen krediet kaart maar een gewone bankkaart 

ben benieuwd of ze gaan zoeken en vinden.

Reputatie 3
Badge +1

Ga vriendin dringend adviseren ze papieren facturen aanvraagt en ze op fe oude manier betaalt 

ik zou toch het verder onderzoek afwachten als er hier iemand van proximus zelf maandag terug langskomt want nu gaat er van proximus uit niks verder meer gebeuren tijdens het weekend.

Reputatie 3
Badge +1

Ja dat zowiezo Martin 👍

Reputatie 3
Badge +1

Hier staat terug

Reputatie 3
Badge +1

Bij profiel onder ticket staat rekeningsnr 

Reputatie 3
Badge +1

Proximus wijst naar bank en bank naar Proximus maar ben al meermaals bank geweest en laten bekijken door verschillende bediendes en ik geloof de bank als ze zeggen dit is wel degelijk een nr van Proximus ! Proximus thans is met  ontkennen dit hun rekeningsnr niet is 

BE50299879731018

ga echt niet nog eens bank voor de 5de x om dit vragen !

hoe kan ik in geval deze ontkenning blijft hiermee verdergaan want we willen toch wel  dit ten onrechte afgehaald bedrag door Proximus terug krijgen !

l

 

 

 

 

Maar ze zijn bij de achterliggende dienst waarschijnlijk dit aan het opzoeken of ze die betaling terugvinden en hopelijk krijg je vandaag al goed nieuws van Proximus.

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 De financiële dienst heeft dit verder onderzocht. Er is maar 1 betaling terug te vinden. Er werd een bericht gestuurd naar de titularis. Voor verder onderzoek dient ze een bankrekeninguittreksel door te sturen. Groetjes, Antonella