Skip to main content
Vraag

Probleem met new outlook voor windows

• April 18, 2026
  • 12 reacties
  • 200 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner

Wie kan me hierin helpen.

Wegens oude outlook verzendingproblemen, werd new outlook geïnstalleerd. Werkte tot gisteren goed.

Gisteren foutmelding : kan olk.exe niet vinden. Eerst proberen te herstellen, geen resultaat. Dan new outlook gedeleted en terug geïnstalleerd. 

Nu probeer ik mijn accounts bij skynet terug te installeren, maar bij het ingeven van mijn mailadres en correct Proximus mail paswoord ( voor popup ) krijg ik een foutmelding en slaag er niet in mijn accounts terug te activeren .

Kan iemand me zeggen wat ik kan doen om mijn accounts terug actief te krijgen in mijn new outlook? 

12 reacties

Martin
  • April 18, 2026

@Ro je bent niet alleen zie
→ New outlook account probleem | Proximus Forum

ik heb eens ondertussen geprobeerd van mijn pa zijn skynet mailadres in new outlook toe te voegen maar het lukt ook niet

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 18, 2026

Bedankt Martin voor de reactie.

Probleem te wijten aan kant Proximus en niet aan de kant van de pc en de toepassing outlook dan ?

Ro

Martin
  • April 18, 2026

@Ro Ik heb zo al het één en ander opgezocht en er wordt ook gesproken dat het zou te wijten kunnen zijn de cloudcache die outlook(new) gebruikt waarbij de gecashte gegevens niet vlug genoeg gesynchroniseerd worden. Waardoor het ook niet direct lukt door het mailaccount te wissen en opnieuw in te stellen, maar dan wel lukt een dag later bvb.

Bij webmail werkt het wel want je logt rechtstreeks in op de server → geen caching
Outlook(New) logt via Microsoft’s cloudcache → wel caching, en daar gaat het blijkbaar mis.

Dus wijst het eerder op dat het aan de kant van microsoft zou liggen!

Mogelijks zullen de PX moderatoren, meer kunnen vertellen als er bij hen meer en meer klachten binnen komen of al binnengekomen zijn met dat probleem van Outlook(New) !

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 18, 2026

@Martin  dank voor je info. En voor je tijd om toch een en ander op te zoeken. Het zou kunnen dat wat je aanhaalt het probleem zou kunnen zijn. We zullen morgen nog eens proberen en het laten weten.

Of anders wachten tot maandag op Proximus medewerkers, mochten zij iets meer hierover weten.

Toch vervelend vind ik …

Nog een fijn weekend !

ro

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 20, 2026

@Martin  en andere gebruikers .

We zijn nog steeds niet in staat een herinstallatie te doen van new outlook . Steeds dezelfde foutboodschap, ook al hebben we in ons Microsoft account de instellingen in de Cloud gewist …

Eigenaardig is dat na het invoeren van de gegevens, er een pop up komt die verwijst naar de synchronisatie met Cloud. Dit hadden we bij de eerste installatie niet .

Op Micosoft forum krijg je alleen antwoord dat je dan maar de oude outlook dient te gebruiken ( kan niet vermits daar de veilgheidsissues zijn ...).

En Microsoft zelf contacteren is blijkbaar ook niet aan de orde . Vind nergens een contactpunt .

Hieronder print screens van wat er komt bij de poging tot installatie.

Graag feedback en  of hulp …

Martin
  • April 20, 2026

@Ro Met mijn pa zijn skynet mailaccount is het nu wel gelukt met Outlook New.

Maar de reden dat het nu wel ineens lukt daar heb ik het raden naar?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 22, 2026

Kan iemand nazien of volgende instellingen die ingevuld zijn ( automatisch ) door nieuwe outlook voor configuratie juist zijn ? Of aangepast dienen te worden of zelfs bijgevuld. Vermits bij smtp staan sterretjes, dient daar iets ingevuld te worden ? Steeds slagen we er niet in om nieuwe outlook op onze pc te installeren en steeds dezelfde foutboodschap : invalidcredentials …

En ​@Martin  uw pa heeft meer geluk dat wij ….

Martin
  • April 22, 2026

@Ro 

Bij mijn pa werkt het als volgt:

incoming server:
imap.proximus.be
port:993
SSL/TLS
STMP Username=        @skynet.be
STMP Pasword=   **************

STMP  outgoing server:
relay.proximus.be
port:587
Secure connection type= 
SSL/TLS

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 22, 2026

@Martin  bij opsturen gegevens dient paswoord Proximus ingegeven te worden. Welk paswoord dient er bij STMP ingegeven te worden ?

Martin
  • April 22, 2026

@Ro daar moet je niets invullen aangezien dit het zelfde is als voor de inkomende server.

NB: Ik vermoed dat als je daar het zelfde paswoord zou invoeren het ook wel zou werken.
In ieder geval  mijn pa heeft daar niets ingevoerd.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 22, 2026

@Martin net nog eens alles ingegeven … geen resultaat .

Is er iets dat bij Microsoft account hierin een rol kan spelen ?

Martin
  • April 22, 2026

@Ro ,

Wat ik tot nu toe vaak gelezen heb is dat er bij outlook New nog bugs zou hebben en er nog veel mensen zijn die problemen ondervinden bij het toevoegen van een mail account. 
Dan wordt dikwijls aangeraden van outlook classic voorlopig te gebruiken (eventueel installeren) of een andere mail client te gebruiken! 
Klassieke Outlook installeren of opnieuw installeren op een Windows-pc - Microsoft Ondersteuning