Vraag

400 Bad Request Header Or Cookie Too Large nginx foutmelding forum



Toon eerste bericht

111 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Misschien ook handig is de exacte browser versie te vermelden, dat is ook heel nuttige informatie voor Proximus.Ik apprecieer enorm dat jullie ook testen.

ik wissel regelmatig af met Edge, firefox, vivaldi en chrome om zeker te zijn dat het niet met de browser ook iets zou te maken hebben maar blijkbaar niet, want zelfs zonder iets te wissen van cookies, historie en cache, als ik dan de zelfde link aanklik een ganse tijd later bij wijze van test, gaat die zonder foutmelding open en met die verschillende browsers heb ik het niet meer voor ook de laatste twee dagen.

Reputatie 6
Badge +2

Bij mij gisteren nog wel, met vivaldi en firefox onder linux. Met google chrome ging het goed, kan naturlijk ook toeval zijn. Op mijn android tabled heb ik het probleem nog nooit gehad.

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt om dit te testen. Het hangt sowieso af op welke webserver je verbonden bent. Dat kies je niet zelf en wordt door de loadbalancer bepaald. We kunnen enkel maar afwachten op een reactie van Proximus.

hier al de laatste dagen geen enkel probleem meer.

Reputatie 6
Badge +3

Hier wanneer de foutmelding optreed, dan zie je duidelijk dat er geen connectie gemaakt wordt met de meerdere bronnen die noodzakelijk zijn om dit forum correct te laten werken. @Charlotte.D zou hier eens naar gekeken kunnen worden.

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb zojuist nog het probleem gehad. Blijkbaar werkt Proximus met Insided een Nederlands Bedrijf voor hun community platform. Wat ik ook heb gemerkt dat wanneer er geen problemen zijn er meerdere connecties zie mijn screenshot.

 

ik had dagen geleden voor als je op verschillende linken klikt en zelfs na een tijd door een tweed of derde keer te klikken ging de pagina dan wel open.

Reputatie 6
Badge +3

Dit heb ik ook nog gevonden: https://www.claudiokuenzler.com/blog/859/debugging-http-400-bad-request-error-nginx-too-large-headers Dit forum kan ook op een cluster (meer dan 1) werken waar een load balancer tussen 2 webservers kiest naargelang de bezetting. Het kan om een instelling gaan van 1 van de meerdere webservers die het forum aanbieden. Het is afwachten naar de feedback van de Proximus webbeheerders.Het allerbeste is om zoveel mogelijk informatie door te geven.

Reputatie 6
Badge +2

Ik nu wel, verschillende keren telkens bij het aanklikken van “recente topics” of zo iets.

Lijkt iets te zien met betrekking tot een zoekfunctie.

Reputatie 6
Badge +2

https://www.drupal.org/project/search_api/issues/1356030 

Heeft precies iets te zien met een filter of zo bij het zoeken naar iets. Ik kan me dat wel voorstellen dat zo iets gebeurt als men een onderwerp op het forum aanklikt.

Lijkt toch bekend, dus geen virus of zo denk ik.

In ieder geval heb ik het vandaag geen enkele keer meer voorgehad.

Reputatie 6
Badge +3

@GeertC : Volgende foutmeldingen ben ik tegengekomen in de debugger van mijn internetbrowser:

 

  • https://api.addrelevance.be/api/?encode=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 400 (Bad Request)

 

  • 400-bad-request-header-or-cookie-too-large-nginx-foutmelding-forum-49844:2927 GET https://d2jvga0t4h7one.cloudfront.net/c1887df457ce05fe07fa93e8aedc56b018478f70_19632/dist/fonts/proximusregular/proximus-regular.woff net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED

 

Heb het gisteren en nu ook nog niet voorgehad, als het zich voordoet bij mij duurt het over  het algemeen ook niet lang.

‘t zal gewoon afwachten zijn tot ze het probleem gevonden hebben!

Reputatie 6
Badge +2

Gisteren had ik het ook met vivaldi onder linux. A!s ik dan dezelfde link open in firefox lukt het wel

Op mijn androidtablet gaat het altijd goed.

Dit was inderdaad bij mij deze morgen heel frequent dat het voorviel al heeft dit niet heel lang geduurd.

Reputatie 6
Badge +3

Bij mij is het nu heel erg, om de paar seconden valt het voor. Soms bij het openen van een forum sectie en anders bij het plaatsen van een post of het openen van een post. Het kan ook te maken hebben met loadbalancing tussen verschillende webservers die het forum aanbieden aan ons.

bij mij was het alleen deze morgen en dan geen enkel probleem meer

Reputatie 6
Badge +3

Probleem is inderdaad nog niet opgelost. Uiteindelijk wordt de post toch nog geplaatst op het forum. Ik heb dit zonet voorgehad.

nu geprobeerd met vivaldi / edge / ff / opera en heb voor iedere browser zo’n 30 posts aangeklikt en krijg geen foutmelding meer !!!!

daarstraks was het nochtans bijna iedere keer prijs.

OOK in FF maar het is zoals het altijd geweest is niet in iedere post die je opent !

Vivaldi ook dus zal niet browser gebonden zijn!

‘t is terug van dat in EDGE,  zal eens proberen in FF.

Reputatie 6
Badge +2

Gewoon ter informatie : ik had vandaag met browser Vivaldi en onder Linux ook dat probleem. Meestal niet, soms wel. Met Firefox heb ik het nog niet ondervonden.

Het lijkt dus toch een probleem dat niet gebonden is aan de browser en zelfs niet aan het Operating System. Werk voor Proximus bijgevolg. Maar ze weten het blijkbaar al, komt dus zeker goed.

Reputatie 6
Badge +3

@GeertC : Hartelijk bedankt, om dit te hebben doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb dit doorgestuurd naar de beheerders, we houden jullie op de hoogte.

 

Geert

Reageer