Vraag

400 Bad Request Header Or Cookie Too Large nginx foutmelding forum


Reputatie 6
Badge +3

Beste,

 

Sinds enkele dagen krijg ik de foutmelding 400 Bad Request Header Or Cookie Too Large nginx, wanneer ik het forum probeer te bekijken of een reactie te plaatsen. Ik heb al mijn cookies verwijdert, dat werkt even maar nadien terug de foutmelding. Ik gebruik Google Chrome 80.0.3987.132 als webbrowser. Hebben andere forumleden hier ook last van? Ik ga nog eens mijn cache leegmaken.

 

Met vriendelijke groeten,

familievandesype


111 reacties

Reputatie 6
Badge +2

https://www.drupal.org/project/search_api/issues/1356030 

Heeft precies iets te zien met een filter of zo bij het zoeken naar iets. Ik kan me dat wel voorstellen dat zo iets gebeurt als men een onderwerp op het forum aanklikt.

Lijkt toch bekend, dus geen virus of zo denk ik.

Reputatie 6
Badge +2

Ik nu wel, verschillende keren telkens bij het aanklikken van “recente topics” of zo iets.

Lijkt iets te zien met betrekking tot een zoekfunctie.

Reputatie 6
Badge +3

Dit heb ik ook nog gevonden: https://www.claudiokuenzler.com/blog/859/debugging-http-400-bad-request-error-nginx-too-large-headers Dit forum kan ook op een cluster (meer dan 1) werken waar een load balancer tussen 2 webservers kiest naargelang de bezetting. Het kan om een instelling gaan van 1 van de meerdere webservers die het forum aanbieden. Het is afwachten naar de feedback van de Proximus webbeheerders.Het allerbeste is om zoveel mogelijk informatie door te geven.

ik had dagen geleden voor als je op verschillende linken klikt en zelfs na een tijd door een tweed of derde keer te klikken ging de pagina dan wel open.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb zojuist nog het probleem gehad. Blijkbaar werkt Proximus met Insided een Nederlands Bedrijf voor hun community platform. Wat ik ook heb gemerkt dat wanneer er geen problemen zijn er meerdere connecties zie mijn screenshot.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hier wanneer de foutmelding optreed, dan zie je duidelijk dat er geen connectie gemaakt wordt met de meerdere bronnen die noodzakelijk zijn om dit forum correct te laten werken. @Charlotte.D zou hier eens naar gekeken kunnen worden.

 

hier al de laatste dagen geen enkel probleem meer.

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt om dit te testen. Het hangt sowieso af op welke webserver je verbonden bent. Dat kies je niet zelf en wordt door de loadbalancer bepaald. We kunnen enkel maar afwachten op een reactie van Proximus.

Reputatie 6
Badge +2

Bij mij gisteren nog wel, met vivaldi en firefox onder linux. Met google chrome ging het goed, kan naturlijk ook toeval zijn. Op mijn android tabled heb ik het probleem nog nooit gehad.

ik wissel regelmatig af met Edge, firefox, vivaldi en chrome om zeker te zijn dat het niet met de browser ook iets zou te maken hebben maar blijkbaar niet, want zelfs zonder iets te wissen van cookies, historie en cache, als ik dan de zelfde link aanklik een ganse tijd later bij wijze van test, gaat die zonder foutmelding open en met die verschillende browsers heb ik het niet meer voor ook de laatste twee dagen.

Reputatie 6
Badge +3

Misschien ook handig is de exacte browser versie te vermelden, dat is ook heel nuttige informatie voor Proximus.Ik apprecieer enorm dat jullie ook testen.

mijn browsers worden altijd geüpdatet naar de laatste versie bvb bij vivaldi gisteren nog gebeurd.

Dus aangezien dit bij verschillende van mijn browsers gebeurd is en er van vroeger al foutmeldingen gebeurd zijn en ook na updates van sommige browsers zou ik in eerste instantie niet denken dat het daar iets mee te maken heeft.

Reputatie 6
Badge +2

Vivaldi 2.11.1811.49-1 voor Linux DEB (en zopas nog probleem, zelfs verschillende keren, zo goed als permanent, het gaat de goede kant op)

Google Chrome  80.003987.149 64 bits en zopas geen probleem

Firefox 74.0 64 bits for Linux Mint (en nu toch ook probleem)

Samengevat : op een android tablet komt het probleem nooit voor, en in google chrome onder linux mint 19heb ik het probleem nog niet gezien.

 

Opera 67.0.3575.97

FF 74.0 

Vivaldi 2.11.1811.49

Edge 80.0.361.69

Maar voorlopig nog altijd geen problemen meer met deze browsers.

draaien allemaal op windows 10 1909

Reputatie 6
Badge +3

@ThomasP , @Charlotte.D , @GeertC : Het laatste antwoord dateert van 12 dagen geleden. Wat was eigenlijk het probleem en de oplossing? Ik begrijp ook niet goed waarom mijn topic verplaatst werd naar de praatbarak het had te maken met het Proximus forum. Ik heb zonet terug het probleem gehad toen ik het sub forum over internet wou openen.

Reputatie 6
Badge +2

Bij mij samengevat :

  • nog nooit voor gehad op een android tablet
  • en nog nooit onder linux mint met google chrome

hier bij mij een week aan een stuk geen problemen meer gehad in dit verband

(wel meer met de spamfilter bv met sommige smileys is al voldoende om geblokkeerd te worden, maar dit ter zijde)

Reputatie 6
Badge +3

Mijn publiek IP adres is:  80.201.22.82 . Gewoon handig om te kijken in de webserver logbestanden. Ik blijf er maar last van hebben. Gisteren avond heb ik het terug voorgehad. Wanneer een community niet in eigen beheer is maar uitbesteed hangt ook alles af welke service level agreement je hebt afgesloten. Er is nog wel wat werk aan de spamfilter.

community wordt inderdaad uitgegeven.

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype ik ben je niet vergeten. Men is dit volop aan het nakijken en men werkt aan een oplossing. Laatste feedback die ik heb gekregen was vrijdag dat men deze case en de case dat content van bepaalde websites niet kan wordt toegelaten hier op het forum aan het behandelen is. 

Zoals altijd, als ik nieuws krijg, laat ik dit weten. Het heeft daarom geen zin om verschillende moderatoren te taggen in berichten. 

Update: ik heb tot nu toe niet meer voorgehad.

Iemand heeft mij gemeld dat hij het direct terug in orde krijgt van zodra hij de cookies wist, dus enkel en alleen cookies wissen geen cache of history

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb het ook niet meer omdat ik weet hoe het te vermijden is. Deze avond zal ik eens proberen om het te krijgen.

ik wil juist niet vermijden dus gewoon verder doen met EDGE om te zien of het al dan niet betert wat bij mij wel het geval is

Reputatie 6
Badge +3

Ik zal  blijven posten in mijn beide topics en zal ook niemand meer taggen. Mijn bedoeling was gewoon er zeker van zijn dat het niet vergeten werd. Ik apprecieer enorm jullie hulp. @Martin : wanneer ik dit doet dan werkt het maar heel erg kort en moet ik terug dezelfde handeling uitvoeren om terug verder te gaan.

Maar wat iemand anders mij ook aangaf is dat het bij een bepaalde link zich herhaalt en voor al de andere links links van posten dan niet, precies of ene link gevoeliger is dan de andere, hij gaf  aan dat hij het vaak voor heeft als hij bv op de link klikt om deze post hier te openen.

Reageer